Staré Audi jsou rychlejší, míní Schneider

Schneider, Bernd
Schneider, Bernd, foto: dtm.de
iM2 20. května 2008 17:29
Sdílej:

EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR PRO AUTO-NEWS.CZ; Za vozy letošní specifikace se odehrává nelítostný souboj jezdců s rok starým vozem. Nejenom o tomto tématu jsme si měli možnost na německém Lausitzringu popovídat s legendou DTM Berndem Schneiderem.

Z prvních čtyřech závodů se ukazuje, že jezdci na rok starých vozech Audi jsou úspěšnější než jezdci Mercedesu s rok starými vozy. Čím to je? Zeptali jsme se Bernda Schneidera: „Rok staré vozy Audi jsou rychlejší něž rok staré Mercedesy. I když vloni Mercedesy do poslední chvíle bojovali o titul, tak letos je rok starý vůz Audi rychlejší. Nevíme čím to přesně je,“ potvrdil Schneider. Že by Audi mělo lepší jezdecké složení? Tuto myšlenku Bernd rezolutně vyvrátil. „To si nemyslím. U nás jezdí takové hvězdy, jakými jsou Gary Paffett, to je mistr DTM z roku 2005, Ralf Schumacher, vítěz několika VC, Maro Engel, vloni třetí v britském mistrovství formule 3, a další.“
Zeptali jsme se, kdo z jezdců se starším vozem tedy ex-mistra DTM Schneidera zatím nejvíce zaujal v letošních závodech. „Docela mě překvapil Albers. Dlouho už s DTM nejel. Dobře, body ještě nezískal, ale podívejte se třeba na kvalifikaci zde na Lausitzringu. Zajel perfektní kolo a kvalifikoval se do 7. řady na 14. místo. Nesmíme zapomínat na to, že jede s dva roky starým vozem!“ Jsou váhové handicapy dobrý nápad nebo by bylo lepší, kdyby se váha vozů v průběhu sezóny neměnila? „Je to určitě výborný nápad a pomůže vyrovnanosti šampionátu. Díky váhovým handicapům můžeme vidět různé vítěze. Trošku škoda ovšem je, že když někdo zajede dobrý výsledek a odvede fantastickou práci, tak se to hned přisuzuje jeho váhovému zvýhodnění. Ovšem občas to nemusí být pravda. Podívejte se třeba na Alberse. Jeho 14. místo rozhodně není výsledkem váhového zvýhodnění.“
Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.