EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR PRO AUTO-NEWS.CZ; Za vozy letošní specifikace se odehrává nelítostný souboj jezdců s rok starým vozem. Nejenom o tomto tématu jsme si měli možnost na německém Lausitzringu popovídat s legendou DTM Berndem Schneiderem.
Z prvních čtyřech závodů se ukazuje, že jezdci na rok starých vozech Audi jsou úspěšnější než jezdci Mercedesu s rok starými vozy. Čím to je? Zeptali jsme se Bernda Schneidera: „Rok staré vozy Audi jsou rychlejší něž rok staré Mercedesy. I když vloni Mercedesy do poslední chvíle bojovali o titul, tak letos je rok starý vůz Audi rychlejší. Nevíme čím to přesně je,“ potvrdil Schneider.
Že by Audi mělo lepší jezdecké složení? Tuto myšlenku Bernd rezolutně vyvrátil. „To si nemyslím. U nás jezdí takové hvězdy, jakými jsou Gary Paffett, to je mistr DTM z roku 2005, Ralf Schumacher, vítěz několika VC, Maro Engel, vloni třetí v britském mistrovství formule 3, a další.“
Zeptali jsme se, kdo z jezdců se starším vozem tedy ex-mistra DTM Schneidera zatím nejvíce zaujal v letošních závodech. „Docela mě překvapil Albers. Dlouho už s DTM nejel. Dobře, body ještě nezískal, ale podívejte se třeba na kvalifikaci zde na Lausitzringu. Zajel perfektní kolo a kvalifikoval se do 7. řady na 14. místo. Nesmíme zapomínat na to, že jede s dva roky starým vozem!“
Jsou váhové handicapy dobrý nápad nebo by bylo lepší, kdyby se váha vozů v průběhu sezóny neměnila? „Je to určitě výborný nápad a pomůže vyrovnanosti šampionátu. Díky váhovým handicapům můžeme vidět různé vítěze. Trošku škoda ovšem je, že když někdo zajede dobrý výsledek a odvede fantastickou práci, tak se to hned přisuzuje jeho váhovému zvýhodnění. Ovšem občas to nemusí být pravda. Podívejte se třeba na Alberse. Jeho 14. místo rozhodně není výsledkem váhového zvýhodnění.“