Staré Audi jsou rychlejší, míní Schneider

Schneider, Bernd
Schneider, Bernd, foto: dtm.de
iM2 20. května 2008 17:29
Sdílej:

EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR PRO AUTO-NEWS.CZ; Za vozy letošní specifikace se odehrává nelítostný souboj jezdců s rok starým vozem. Nejenom o tomto tématu jsme si měli možnost na německém Lausitzringu popovídat s legendou DTM Berndem Schneiderem.

Z prvních čtyřech závodů se ukazuje, že jezdci na rok starých vozech Audi jsou úspěšnější než jezdci Mercedesu s rok starými vozy. Čím to je? Zeptali jsme se Bernda Schneidera: „Rok staré vozy Audi jsou rychlejší něž rok staré Mercedesy. I když vloni Mercedesy do poslední chvíle bojovali o titul, tak letos je rok starý vůz Audi rychlejší. Nevíme čím to přesně je,“ potvrdil Schneider. Že by Audi mělo lepší jezdecké složení? Tuto myšlenku Bernd rezolutně vyvrátil. „To si nemyslím. U nás jezdí takové hvězdy, jakými jsou Gary Paffett, to je mistr DTM z roku 2005, Ralf Schumacher, vítěz několika VC, Maro Engel, vloni třetí v britském mistrovství formule 3, a další.“ Zeptali jsme se, kdo z jezdců se starším vozem tedy ex-mistra DTM Schneidera zatím nejvíce zaujal v letošních závodech. „Docela mě překvapil Albers. Dlouho už s DTM nejel. Dobře, body ještě nezískal, ale podívejte se třeba na kvalifikaci zde na Lausitzringu. Zajel perfektní kolo a kvalifikoval se do 7. řady na 14. místo. Nesmíme zapomínat na to, že jede s dva roky starým vozem!“ Jsou váhové handicapy dobrý nápad nebo by bylo lepší, kdyby se váha vozů v průběhu sezóny neměnila? „Je to určitě výborný nápad a pomůže vyrovnanosti šampionátu. Díky váhovým handicapům můžeme vidět různé vítěze. Trošku škoda ovšem je, že když někdo zajede dobrý výsledek a odvede fantastickou práci, tak se to hned přisuzuje jeho váhovému zvýhodnění. Ovšem občas to nemusí být pravda. Podívejte se třeba na Alberse. Jeho 14. místo rozhodně není výsledkem váhového zvýhodnění.“
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.