Staré Audi jsou rychlejší, míní Schneider

Schneider, Bernd
Schneider, Bernd, foto: dtm.de
iM2 20. května 2008 17:29
Sdílej:

EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR PRO AUTO-NEWS.CZ; Za vozy letošní specifikace se odehrává nelítostný souboj jezdců s rok starým vozem. Nejenom o tomto tématu jsme si měli možnost na německém Lausitzringu popovídat s legendou DTM Berndem Schneiderem.

Z prvních čtyřech závodů se ukazuje, že jezdci na rok starých vozech Audi jsou úspěšnější než jezdci Mercedesu s rok starými vozy. Čím to je? Zeptali jsme se Bernda Schneidera: „Rok staré vozy Audi jsou rychlejší něž rok staré Mercedesy. I když vloni Mercedesy do poslední chvíle bojovali o titul, tak letos je rok starý vůz Audi rychlejší. Nevíme čím to přesně je,“ potvrdil Schneider. Že by Audi mělo lepší jezdecké složení? Tuto myšlenku Bernd rezolutně vyvrátil. „To si nemyslím. U nás jezdí takové hvězdy, jakými jsou Gary Paffett, to je mistr DTM z roku 2005, Ralf Schumacher, vítěz několika VC, Maro Engel, vloni třetí v britském mistrovství formule 3, a další.“ Zeptali jsme se, kdo z jezdců se starším vozem tedy ex-mistra DTM Schneidera zatím nejvíce zaujal v letošních závodech. „Docela mě překvapil Albers. Dlouho už s DTM nejel. Dobře, body ještě nezískal, ale podívejte se třeba na kvalifikaci zde na Lausitzringu. Zajel perfektní kolo a kvalifikoval se do 7. řady na 14. místo. Nesmíme zapomínat na to, že jede s dva roky starým vozem!“ Jsou váhové handicapy dobrý nápad nebo by bylo lepší, kdyby se váha vozů v průběhu sezóny neměnila? „Je to určitě výborný nápad a pomůže vyrovnanosti šampionátu. Díky váhovým handicapům můžeme vidět různé vítěze. Trošku škoda ovšem je, že když někdo zajede dobrý výsledek a odvede fantastickou práci, tak se to hned přisuzuje jeho váhovému zvýhodnění. Ovšem občas to nemusí být pravda. Podívejte se třeba na Alberse. Jeho 14. místo rozhodně není výsledkem váhového zvýhodnění.“
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.