Staré Audi jsou rychlejší, míní Schneider

Schneider, Bernd
Schneider, Bernd, foto: dtm.de
iM2 20. května 2008 17:29
Sdílej:

EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR PRO AUTO-NEWS.CZ; Za vozy letošní specifikace se odehrává nelítostný souboj jezdců s rok starým vozem. Nejenom o tomto tématu jsme si měli možnost na německém Lausitzringu popovídat s legendou DTM Berndem Schneiderem.

Z prvních čtyřech závodů se ukazuje, že jezdci na rok starých vozech Audi jsou úspěšnější než jezdci Mercedesu s rok starými vozy. Čím to je? Zeptali jsme se Bernda Schneidera: „Rok staré vozy Audi jsou rychlejší něž rok staré Mercedesy. I když vloni Mercedesy do poslední chvíle bojovali o titul, tak letos je rok starý vůz Audi rychlejší. Nevíme čím to přesně je,“ potvrdil Schneider. Že by Audi mělo lepší jezdecké složení? Tuto myšlenku Bernd rezolutně vyvrátil. „To si nemyslím. U nás jezdí takové hvězdy, jakými jsou Gary Paffett, to je mistr DTM z roku 2005, Ralf Schumacher, vítěz několika VC, Maro Engel, vloni třetí v britském mistrovství formule 3, a další.“ Zeptali jsme se, kdo z jezdců se starším vozem tedy ex-mistra DTM Schneidera zatím nejvíce zaujal v letošních závodech. „Docela mě překvapil Albers. Dlouho už s DTM nejel. Dobře, body ještě nezískal, ale podívejte se třeba na kvalifikaci zde na Lausitzringu. Zajel perfektní kolo a kvalifikoval se do 7. řady na 14. místo. Nesmíme zapomínat na to, že jede s dva roky starým vozem!“ Jsou váhové handicapy dobrý nápad nebo by bylo lepší, kdyby se váha vozů v průběhu sezóny neměnila? „Je to určitě výborný nápad a pomůže vyrovnanosti šampionátu. Díky váhovým handicapům můžeme vidět různé vítěze. Trošku škoda ovšem je, že když někdo zajede dobrý výsledek a odvede fantastickou práci, tak se to hned přisuzuje jeho váhovému zvýhodnění. Ovšem občas to nemusí být pravda. Podívejte se třeba na Alberse. Jeho 14. místo rozhodně není výsledkem váhového zvýhodnění.“
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?