Scheider: EuroSpeedway má vše

Scheider, Timo
Scheider, Timo, foto: dtm.de
iM2 15. května 2008 15:15
Sdílej:

EuroSpeedway Lausitzring je zajištěný, jako žádný jiný okruh. Alespoň to tvrdí Timo Scheider. Super moderní okruh, který byl otevřen teprve v roce 2000, je tak nejmladším okruhem v seriálu DTM.

Scheiderovi tento 3.478 kilometrů dlouhý okruh připadá velice atraktivní. Okruh se dá postavit do několika možných verzí. Čím se okruh EuroSpeedway vyznačuje, popřípadě odlišuje od jiných?
Okruh je velice specifický. Hlavní tribuna, která je kolem boxu a pitlane, na mě vždy udělá velký dojem. Dokonce i po těch osmi letech, co je okruh otevřený. Ještě dříve, něž vyjedete na trať ze své garáže, tak se vám naskýtá tento úchvatný pohled. Ještě lepší je to, když je tribuna zaplněna nadšenými fanoušky a těch tady bývá požehnaně. Místní lidé mají o DTM obrovský zájem. Jak byste popsal charakteristiku okruhu?
Závodní stopa je zde velice čistá. EuroSpeedway Lausit má vše, co má dobrá trať mít. Rychlé zatáčky v počáteční fázi, kde hraje velkou roli aerodynamika, velmi pomalé místo v zadní části okruhu, kde je zase rozhodující mechanický grip a velmi dlouhé rovinky, které umožňují útočit z “větru“. Vidíte výhodu v moderním vybavení okruhu? Každý má z toho výhody – závodníci profitují z velkých bezpečnostních standardů, diváci z moderního zařízení a v neposlední řadě mají výhodu i týmy a jejich mechanici. Je zde velké množství využitelných prostor pro práci před garážemi. Je to bezpečnější a pohodlnější například, když jede více aut naráz do boxů a nebo jich více v jeden okamžik vyjíždí.
Jak vnímáte první novou zatáčku? Je to nápad, který má udělat jednodušší předjíždění. Během závodu je to OK, ale po startu to nebude zas tak dobré. Když pojedou dvě až tři auta vedle sebe, tak jednoduše neuvidíte obrubníky a můžete velice rychle skončit na trávě.
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.