Scheider: EuroSpeedway má vše

Scheider, Timo
Scheider, Timo, foto: dtm.de
iM2 15. května 2008 15:15
Sdílej:

EuroSpeedway Lausitzring je zajištěný, jako žádný jiný okruh. Alespoň to tvrdí Timo Scheider. Super moderní okruh, který byl otevřen teprve v roce 2000, je tak nejmladším okruhem v seriálu DTM.

Scheiderovi tento 3.478 kilometrů dlouhý okruh připadá velice atraktivní. Okruh se dá postavit do několika možných verzí. Čím se okruh EuroSpeedway vyznačuje, popřípadě odlišuje od jiných? Okruh je velice specifický. Hlavní tribuna, která je kolem boxu a pitlane, na mě vždy udělá velký dojem. Dokonce i po těch osmi letech, co je okruh otevřený. Ještě dříve, něž vyjedete na trať ze své garáže, tak se vám naskýtá tento úchvatný pohled. Ještě lepší je to, když je tribuna zaplněna nadšenými fanoušky a těch tady bývá požehnaně. Místní lidé mají o DTM obrovský zájem. Jak byste popsal charakteristiku okruhu? Závodní stopa je zde velice čistá. EuroSpeedway Lausit má vše, co má dobrá trať mít. Rychlé zatáčky v počáteční fázi, kde hraje velkou roli aerodynamika, velmi pomalé místo v zadní části okruhu, kde je zase rozhodující mechanický grip a velmi dlouhé rovinky, které umožňují útočit z “větru“. Vidíte výhodu v moderním vybavení okruhu? Každý má z toho výhody – závodníci profitují z velkých bezpečnostních standardů, diváci z moderního zařízení a v neposlední řadě mají výhodu i týmy a jejich mechanici. Je zde velké množství využitelných prostor pro práci před garážemi. Je to bezpečnější a pohodlnější například, když jede více aut naráz do boxů a nebo jich více v jeden okamžik vyjíždí. Jak vnímáte první novou zatáčku? Je to nápad, který má udělat jednodušší předjíždění. Během závodu je to OK, ale po startu to nebude zas tak dobré. Když pojedou dvě až tři auta vedle sebe, tak jednoduše neuvidíte obrubníky a můžete velice rychle skončit na trávě.
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.