OSCHERSLEBEN – KVALIFIKACE; Německý pilot továrního týmu Audi Abt Sportsline Timo Scheider pokračuje ve skvělých výkonech. Na Oscherslebenu zatím nenašel přemožitele a patřila mu i dnešní kvalifikace. Audi opětovně pokořilo Mercedes a první dvě řady startovního roštu patří kruhům.
Suverénní Scheider navázal na svůj výkon z minulého týdne a podobně jako na Hockenheimringu si zajistil nejlepší pozici na startu. V první řadě ho doplní Tom Kristensen, který za Němcovým časem zaostal o 132 tisícin vteřiny. Třetí čas zajel Tomczyk a čtvrtým nejlepším jezdcem byl mladý a nadějný Olivier Jarvis startující s rok starým Audi A4 DTM stáje Phoenix.
Na dalších místech se seřadily tři tovární Mercedesy stáje HWA pilotované Spenglerem, di Restou a Greenem. Nejrychlejší Mercedes přitom zaostal za časem Scheidera o 572 tisícin vteřiny.
Top10 doplnil Ekström, Winkelhock a Schneider. Obhájci titulu a vítězi prvního závodu Ekströmovi se dnes nedařilo a nedokázal využít potenciálu vozu specifikace 2008 stejně úspěšně, jako jeho tři kolegové v prvních dvou řadách.
Druhá část kvalifikace byla narušena havárií Alexandre Premata, ale jezdec je v pořádku. Ralf Schumacher si proti prvnímu závodu polepšil a se svým výkonem byl spokojen, což zachytily i televizní kamery. Poslední dvě příčky patří ženám, přičemž byla opět rychlejší Stoddart před Legge.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.