Jsou závody německého šampionátu cestovních vozů dlouhé nebo krátké? Záleží na úhlu pohledu, ale především na dramatičnosti. A té nabízejí dostatek. Z tohoto pohledu jsou jistě krátké, nicméně rozhodující je časomíra a ta měří vždy stejně.
První závod sezony na Hockenheimu byl nejdelším z celého roku. Po škaredé nehodě Kristensena s Prématem v prvním kole došlo k velkému zdržení, neboť byl závod pro trosky vozů rozeseté po dráze úplně zastaven. Vedení se kvůli dodržení časového harmnonogramu a vysílacím právům rozhodlo pro zkrácení závodu na 27 kol, což představovalo 123,498 km, přesto si připsal z tohoto pohledu první místo.
Tradiční trať v britském Brands Hatch, která má v kratší verzi jen 1,929 km, je co do počtu kol nejdelší v seriálu DTM (83 kol). Nejdelším závodem z pohledu odjetých kilometrů v sezoně bylo Mugello. To je se svými 5,245 kilometry 2,7krát delší, jak trať v Brands Hatch.
Nejrychlejším závodem bylo finále na Hockenheimu. Ke zdolání této 4,574 kilometru dlouhé trati potřeboval vítězný Green 1:00:19.948 hodiny. V těsném závěsu se drží závod v Zandvoortu (1:02.31.668 hodiny) a na Nürburgringu (1:02:39.571 hodiny).
ZÁVOD
VÍTĚZ
POČET KOL
DÉLKA TRATĚ
DÉLKA ZÁVODU
ČAS
Hockenheim
Ekström
27
4,574
123,498
1:10:16.441
Oschersleben
Paffett
44
3,696
162,624
1:03:30.763
EuroSpeedway
Häkkinen
48
3,478
166,944
1:09:10.219
Brands Hatch
Schneider
83
1,929
160,107
1:05:10.090
Norisring
Spengler
74
2,300
170,200
1:03:59.350
Mugello
Häkkinen
33
5,245
173,085
1:03:10.117
Zandvoort
Tomczyk
38
4,307
163,666
1:02:31.668
Nürburgring
Tomczyk
43
3,629
156,047
1:02:39.571
Barcelona
Green
58
2,977
172,666
1:08:21.523
Hockenheim
Green
37
4,574
169,238
1:00:19.948
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?