Nejdelší DTM závod roku

Premat, Alexandre
Premat, Alexandre, foto: dtm.de
iM2 21. prosince 2007 22:53
Sdílej:

Jsou závody německého šampionátu cestovních vozů dlouhé nebo krátké? Záleží na úhlu pohledu, ale především na dramatičnosti. A té nabízejí dostatek. Z tohoto pohledu jsou jistě krátké, nicméně rozhodující je časomíra a ta měří vždy stejně.

První závod sezony na Hockenheimu byl nejdelším z celého roku. Po škaredé nehodě Kristensena s Prématem v prvním kole došlo k velkému zdržení, neboť byl závod pro trosky vozů rozeseté po dráze úplně zastaven. Vedení se kvůli dodržení časového harmnonogramu a vysílacím právům rozhodlo pro zkrácení závodu na 27 kol, což představovalo 123,498 km, přesto si připsal z tohoto pohledu první místo.

Tradiční trať v britském Brands Hatch, která má v kratší verzi jen 1,929 km, je co do počtu kol nejdelší v seriálu DTM (83 kol). Nejdelším závodem z pohledu odjetých kilometrů v sezoně bylo Mugello. To je se svými 5,245 kilometry 2,7krát delší, jak trať v Brands Hatch.

Nejrychlejším závodem bylo finále na Hockenheimu. Ke zdolání této 4,574 kilometru dlouhé trati potřeboval vítězný Green 1:00:19.948 hodiny. V těsném závěsu se drží závod v  Zandvoortu (1:02.31.668 hodiny) a na Nürburgringu (1:02:39.571 hodiny).

ZÁVOD

VÍTĚZ

POČET KOL

DÉLKA TRATĚ

DÉLKA ZÁVODU

ČAS

Hockenheim

Ekström

27

4,574

123,498

1:10:16.441

Oschersleben

Paffett 

44

3,696

162,624

1:03:30.763

EuroSpeedway

Häkkinen

48

3,478

166,944

1:09:10.219

Brands Hatch

Schneider

83

1,929

160,107

1:05:10.090

Norisring

Spengler

74

2,300

170,200

1:03:59.350

Mugello

Häkkinen

33

5,245

173,085

1:03:10.117

Zandvoort 

Tomczyk

38

4,307

163,666

1:02:31.668

Nürburgring

Tomczyk

43

3,629

156,047

1:02:39.571

Barcelona

Green

58

2,977

172,666

1:08:21.523

Hockenheim

Green

37

4,574

169,238

1:00:19.948

Témata:
DTM
Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?