Nejdelší DTM závod roku

Premat, Alexandre
Premat, Alexandre, foto: dtm.de
iM2 21. prosince 2007 22:53
Sdílej:

Jsou závody německého šampionátu cestovních vozů dlouhé nebo krátké? Záleží na úhlu pohledu, ale především na dramatičnosti. A té nabízejí dostatek. Z tohoto pohledu jsou jistě krátké, nicméně rozhodující je časomíra a ta měří vždy stejně.

První závod sezony na Hockenheimu byl nejdelším z celého roku. Po škaredé nehodě Kristensena s Prématem v prvním kole došlo k velkému zdržení, neboť byl závod pro trosky vozů rozeseté po dráze úplně zastaven. Vedení se kvůli dodržení časového harmnonogramu a vysílacím právům rozhodlo pro zkrácení závodu na 27 kol, což představovalo 123,498 km, přesto si připsal z tohoto pohledu první místo.

Tradiční trať v britském Brands Hatch, která má v kratší verzi jen 1,929 km, je co do počtu kol nejdelší v seriálu DTM (83 kol). Nejdelším závodem z pohledu odjetých kilometrů v sezoně bylo Mugello. To je se svými 5,245 kilometry 2,7krát delší, jak trať v Brands Hatch.

Nejrychlejším závodem bylo finále na Hockenheimu. Ke zdolání této 4,574 kilometru dlouhé trati potřeboval vítězný Green 1:00:19.948 hodiny. V těsném závěsu se drží závod v  Zandvoortu (1:02.31.668 hodiny) a na Nürburgringu (1:02:39.571 hodiny).

ZÁVOD

VÍTĚZ

POČET KOL

DÉLKA TRATĚ

DÉLKA ZÁVODU

ČAS

Hockenheim

Ekström

27

4,574

123,498

1:10:16.441

Oschersleben

Paffett 

44

3,696

162,624

1:03:30.763

EuroSpeedway

Häkkinen

48

3,478

166,944

1:09:10.219

Brands Hatch

Schneider

83

1,929

160,107

1:05:10.090

Norisring

Spengler

74

2,300

170,200

1:03:59.350

Mugello

Häkkinen

33

5,245

173,085

1:03:10.117

Zandvoort 

Tomczyk

38

4,307

163,666

1:02:31.668

Nürburgring

Tomczyk

43

3,629

156,047

1:02:39.571

Barcelona

Green

58

2,977

172,666

1:08:21.523

Hockenheim

Green

37

4,574

169,238

1:00:19.948

Témata:
DTM
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.