Jsou závody německého šampionátu cestovních vozů dlouhé nebo krátké? Záleží na úhlu pohledu, ale především na dramatičnosti. A té nabízejí dostatek. Z tohoto pohledu jsou jistě krátké, nicméně rozhodující je časomíra a ta měří vždy stejně.
První závod sezony na Hockenheimu byl nejdelším z celého roku. Po škaredé nehodě Kristensena s Prématem v prvním kole došlo k velkému zdržení, neboť byl závod pro trosky vozů rozeseté po dráze úplně zastaven. Vedení se kvůli dodržení časového harmnonogramu a vysílacím právům rozhodlo pro zkrácení závodu na 27 kol, což představovalo 123,498 km, přesto si připsal z tohoto pohledu první místo.
Tradiční trať v britském Brands Hatch, která má v kratší verzi jen 1,929 km, je co do počtu kol nejdelší v seriálu DTM (83 kol). Nejdelším závodem z pohledu odjetých kilometrů v sezoně bylo Mugello. To je se svými 5,245 kilometry 2,7krát delší, jak trať v Brands Hatch.
Nejrychlejším závodem bylo finále na Hockenheimu. Ke zdolání této 4,574 kilometru dlouhé trati potřeboval vítězný Green 1:00:19.948 hodiny. V těsném závěsu se drží závod v Zandvoortu (1:02.31.668 hodiny) a na Nürburgringu (1:02:39.571 hodiny).
ZÁVOD
VÍTĚZ
POČET KOL
DÉLKA TRATĚ
DÉLKA ZÁVODU
ČAS
Hockenheim
Ekström
27
4,574
123,498
1:10:16.441
Oschersleben
Paffett
44
3,696
162,624
1:03:30.763
EuroSpeedway
Häkkinen
48
3,478
166,944
1:09:10.219
Brands Hatch
Schneider
83
1,929
160,107
1:05:10.090
Norisring
Spengler
74
2,300
170,200
1:03:59.350
Mugello
Häkkinen
33
5,245
173,085
1:03:10.117
Zandvoort
Tomczyk
38
4,307
163,666
1:02:31.668
Nürburgring
Tomczyk
43
3,629
156,047
1:02:39.571
Barcelona
Green
58
2,977
172,666
1:08:21.523
Hockenheim
Green
37
4,574
169,238
1:00:19.948
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?