Už v minulém roce bylo finále na Hockenheimu nejrychlejším závodem sezony. Letos Jamie Green dosáhl s jeho AMG Mercedes C-Klasse průměrné rychlosti 168,305 kilometrů za hodinu. V nejrychlejším kole závodu zajel Brit kolo průměrnou rychlostí 174,408 km/h, což je rozdíl oproti průměru 6,103 km/h.
V Mugelu zajel Martin Tomczyk nejrychlejší kolo roku s průměrem 177,921 km/h! Vítězný Häkkinen jel průměrně 164,403 km/h! To je rozdíl 13,518 km/h! Je to druhý největší rozdíl sezony. Ten největší je hned z prvního závodu, kdy se po havárii v prvním kolem dlouho jelo za safety-carem. Průměrná rychlost v závodě tudíž byla 105,443 km/h, ale rychlost nejrychlejšího kola byla 172,988 km/h.
Nejmenší rozdíl mezi průměrnými rychlostmi byl v závodě v Barceloně. Na Circuit de Catalunya byl Green při jeho prvním vítězství v DTM jen o 4,517 km/h pomalejší než Spengler v nejrychlejším kole (156,070 km/h).
ZÁVOD VÍTĚZ PRŮMĚR (km/h) NEJRYCHLEJŠÍ KOLO RYCHLOST (km/h) ROZDÍL (km/h) Hockenheim 1 Ekström 105,443 Ekström 172,988 67,545 Oschersleben Paffett 153,630 Green 158,647 5,017 EuroSpeedway Häkkinen 144,811 Ekström 156,737 11,926 Brands Hatch Schneider 147,410 Tomczyk 159,568 12,158 Norisring Spengler 159,590 Spengler 169,700 10,110 Mugello Häkkinen 164,403 Tomczyk 177,921 13,518 Zandvoort Tomczyk 157,050 Green 162,537 5,487 Nürburgring Tomczyk 149,424 Spengler 154,555 5,131 Barcelona Green 151,553 Spengler 156,070 4,517 Hockenheim 2 Green 168,305 Green 174,408 6,103
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?