Letošní sezóna byla po posledním odmávání šachovnicovou vlajkou na Hockenheimu rozluštěna a dobojována. Tento rok vyhrálo poměrně mnoho jezdců jednotlivý závod.
V deseti podnicích vyhrálo sedm různých závodníků. Od roku 2003 do roku 2006 si vždy vítězství rozdělilo pět jezdců. Uplynulá sezóna předčila dokonce i roky 2001 a 2002, kdy vyhrálo šest jezdců.
Mattias Ekström to letos v dubnu začal a následovali ho týmový kolega Martin Tomczyk a pak také samozřejmě jezdci Mercedesu Jamie Green, Mika Häkkinen, Gary Paffett, Bernd Schneider a Bruno Spengler. Green, Häkkinen a Tomczyk letos vyhráli dva závody.
V sedmém roce „novodobého“ DTM žádný jezdec nevyhrál více jak třikrát. Počet vítězství nebyl v letech 2006 a 2007 rozhodující pro zisk titulu. Jak Schneider tak Ekström nevyhráli v sezóně nejvíce závodů.
Bernd Schneider je nejen nejúspěšnějším jezdcem DTM co do počtu titulů, ale i vítězství. Je také jediným jezdcem, který od roku 2000 vyhrál v každé sezóně alespoň jeden závod. Jediný, kdo se s ním může srovnávat, je Mattias Ekström. Tento Švéd vyhrál svůj první závod na Zandvoortu v roce 2002. Od roku 2004 vyhrál v každém roce také minimálně jeden závod.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?