Letošní sezóna byla po posledním odmávání šachovnicovou vlajkou na Hockenheimu rozluštěna a dobojována. Tento rok vyhrálo poměrně mnoho jezdců jednotlivý závod.
V deseti podnicích vyhrálo sedm různých závodníků. Od roku 2003 do roku 2006 si vždy vítězství rozdělilo pět jezdců. Uplynulá sezóna předčila dokonce i roky 2001 a 2002, kdy vyhrálo šest jezdců.
Mattias Ekström to letos v dubnu začal a následovali ho týmový kolega Martin Tomczyk a pak také samozřejmě jezdci Mercedesu Jamie Green, Mika Häkkinen, Gary Paffett, Bernd Schneider a Bruno Spengler. Green, Häkkinen a Tomczyk letos vyhráli dva závody.
V sedmém roce „novodobého“ DTM žádný jezdec nevyhrál více jak třikrát. Počet vítězství nebyl v letech 2006 a 2007 rozhodující pro zisk titulu. Jak Schneider tak Ekström nevyhráli v sezóně nejvíce závodů.
Bernd Schneider je nejen nejúspěšnějším jezdcem DTM co do počtu titulů, ale i vítězství. Je také jediným jezdcem, který od roku 2000 vyhrál v každé sezóně alespoň jeden závod. Jediný, kdo se s ním může srovnávat, je Mattias Ekström. Tento Švéd vyhrál svůj první závod na Zandvoortu v roce 2002. Od roku 2004 vyhrál v každém roce také minimálně jeden závod.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?