Verše známé písničky dodávají, že ale poskytuje cenné údaje a vskutku tomu tak je. Alespoň v letošním ročníku DTM. Víte, že vůbec nejrychlejší byla letos jedna ze dvou žen startovního pole? Víte jak málo kol odjel na čele závodů aktuální šampion Ekström?
… Vítězný Jamie Green ustanovil nový traťový rekord závodu, když zajel čas 1:34.413 na okruhu dlouhém 4,574 kilometru. Předchozí rekord měl hodnotu 1:34.726 a ustanovil ho Greenův kolega Spengler v roce 2006.
… Tom Kristensen v sobotní kvalifikaci časem 1:32.862 zajel nejrychlejší kolo víkendu.
… Jenom šampión Mattias Ekström a druhý v pořadí Spengler bodovali v osmi z deseti závodů sezony.
… Bruno Spengler bodoval v osmi po sobě jdoucích závodech. To se kromě něho nepovedlo nikomu.
… Šampión Mattias Ekström stál sedmkrát na podiu. Přitom se mu podařilo pouze jednou zvítězit. Stalo se tak hned v úvodním závodě sezony na Hockenheimu. Jednou obsadil druhé místo (Mugello) a pětkrát byl třetí (Brands Hatch, Norisring, Zandvoort, Nürburgring, Hockenheim).
… Daniel la Rosa před první zastávkou absolvoval nejdelší stint závodu, který trval 23 kol (105,202 kilometrů). Podobně dlouho na jedné sadě pneumatik vydržel i Bruno Spengler, ten ovšem mezi první a druhou zastávkou.
… V sezoně 2007 získalo 17 jezdců body. V loňské sezoně se to povedlo 16 jezdcům.
… DTM šampión Mattias Ekström vedl v sezoně pouze osm kol (36,592 kilometrů). Před devátým závodem nebyl Jamie Green skoro ve vedení, po posledních dvou závodech to je už 29 kol (132,646 km).
… Jamie Green, Mika Häkkinen a Martin Tomczyk vyhráli dva závody. Jednou vyhrál Mattias Ekström, Gary Paffett, Bernd Schneider a Bruno Spengler.
… Mattias Ekström nevyhrál od prvního závodu sezony ani jednou, přesto se stal šampiónem. V roce 2005 vyhrál Gary Paffett šest z devíti závodů! Loni kraloval Bernd Schneider s pěti vítězstvími.
… Susie Stoddart dosáhla v druhém pátečním testu nejvyšší rychlosti letos vůbec - 264 km/h! Za ní byli hned čtyři jezdci s aktuální specifikací Mercedesu C-Klasse Bernd Schneider, Mika Häkkinen, Bruno Spengler a Jamie Green, kteří v dalších trénincích nebo závodě jeli jen o jeden kilometr za hodinu pomaleji.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?