Před posledním závodem Vám přinášíme menší pohled do historie této známé a populární série.
Asi nejhezčí dárek by značce Mercedes mohl dát Bruno Spengler (DaimlerChrysler Bank AMG Mercedes C-Klasse), který má šanci v jubilejním 300. závodě získat pro německou značku titul v DTM. Byl by to celkově již desátý. Po devíti závodech se nachází Kanaďan na druhém místě se 42 body a na vedoucího Tomczyka ztrácí 2 body. Ten by společně s Mattiasem Ekströmem mohl po dvouleté nadvládě Mercedesu vrátit titul opět do vlastnictví kruhů.
Naposledy v roce 1991 měli před koncem sezony šanci na titul více než dva jezdci. Tehdy se jednalo dokonce o čtveřici pilotů. Dva byli z Audi (Frank Biela a Hans-Joachim Stuck), jeden z BMW (Johnny Cecotto) a jeden z Mercedesu (Klaus Ludwig). Tehdy byl v čele jezdec stříbrné hvězdy Klaus Ludwig. Měl sice náskok devíti bodů, ale Frank Biela ho i díky pohonu všech kol rozdrtil a titul získal pro Audi.
Devětkrát v jednadvacetileté historii DTM/ITC se rozhodlo o titulu až v posledním závodě, naposledy to bylo v roce 2005 mezi Garym Paffettem a Mattiasem Ekströmem. Z vítězství se tehdy radoval Paffett na Mercedesu.
Na víkend se již prodalo 63 tisíc vstupenek, což je nový rekord. Vloni to bylo 62 500.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?