Před posledním závodem Vám přinášíme menší pohled do historie této známé a populární série.
Asi nejhezčí dárek by značce Mercedes mohl dát Bruno Spengler (DaimlerChrysler Bank AMG Mercedes C-Klasse), který má šanci v jubilejním 300. závodě získat pro německou značku titul v DTM. Byl by to celkově již desátý. Po devíti závodech se nachází Kanaďan na druhém místě se 42 body a na vedoucího Tomczyka ztrácí 2 body. Ten by společně s Mattiasem Ekströmem mohl po dvouleté nadvládě Mercedesu vrátit titul opět do vlastnictví kruhů.
Naposledy v roce 1991 měli před koncem sezony šanci na titul více než dva jezdci. Tehdy se jednalo dokonce o čtveřici pilotů. Dva byli z Audi (Frank Biela a Hans-Joachim Stuck), jeden z BMW (Johnny Cecotto) a jeden z Mercedesu (Klaus Ludwig). Tehdy byl v čele jezdec stříbrné hvězdy Klaus Ludwig. Měl sice náskok devíti bodů, ale Frank Biela ho i díky pohonu všech kol rozdrtil a titul získal pro Audi.
Devětkrát v jednadvacetileté historii DTM/ITC se rozhodlo o titulu až v posledním závodě, naposledy to bylo v roce 2005 mezi Garym Paffettem a Mattiasem Ekströmem. Z vítězství se tehdy radoval Paffett na Mercedesu.
Na víkend se již prodalo 63 tisíc vstupenek, což je nový rekord. Vloni to bylo 62 500.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?