Trojnásobný šampion F1 Mika Häkkinen a jeho kolega z Mercedesu Daniel la Rosa byli po shlédnutí záznamů pro své dnešní prohřešky potrestáni. Na startovním roštu při finále na Hockenheimringu budou stát o deset míst níže.
Häkkinen byl shledán vinným za poškození vedoucího Tomczyka, když ho vyvezl z dráhy na konci cílové rovinky v úvodní fázi závodu. La Rosa dopadl stejně po posouzení jeho doslova bezhlavého bodyčeku vůči vedoucímu jezdci průběžného pořadí Ekströmovi. Němec prohrál souboj v první zatáčce a po výletu mimo dráhu najel přímo do zádě Švédova Audi. Oba skončili mimo tratě.
Häkkinen dostal ještě k tomu finanční pokutu pro předčasné opuštění okruhu, la Rosa se cítí být potrestán neprávem. „Ten trest nechápu. On mne nemusel vytlačit na trávu a já jsem pak stál na brzdách, nemohl jsem kontaktu zabránit."
Je pravdou, že Ekström svému soupeři místo na výjezdu neponechal, ale vzhledem k tomu, že další zatáčka by byla výhodnější pro la Rosu, nedalo se čekat, že mu bývalý šampion DTM ponechá vnitřní stranu. Navíc brzdová světla hovoří jasně o tom, že jezdec Mercedesu až tak pravdu o brzdách nehovoří.
Zatímco útok la Rosy nemá s fair-play nic společného, kontakt Häkkinena s Tomczykem byl podle našeho názoru závodní kolizí. Fin nesporně přecenil rychlost svého vozu a naopak podcenil brzy na špinavé straně dráhy. Jeho útok však neměl likvidační příznaky, které spíše vykazovaly souboje Mathiase Laudy, který však potrestán nebyl...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.