Trojnásobný šampion F1 Mika Häkkinen a jeho kolega z Mercedesu Daniel la Rosa byli po shlédnutí záznamů pro své dnešní prohřešky potrestáni. Na startovním roštu při finále na Hockenheimringu budou stát o deset míst níže.
Häkkinen byl shledán vinným za poškození vedoucího Tomczyka, když ho vyvezl z dráhy na konci cílové rovinky v úvodní fázi závodu. La Rosa dopadl stejně po posouzení jeho doslova bezhlavého bodyčeku vůči vedoucímu jezdci průběžného pořadí Ekströmovi. Němec prohrál souboj v první zatáčce a po výletu mimo dráhu najel přímo do zádě Švédova Audi. Oba skončili mimo tratě.
Häkkinen dostal ještě k tomu finanční pokutu pro předčasné opuštění okruhu, la Rosa se cítí být potrestán neprávem. „Ten trest nechápu. On mne nemusel vytlačit na trávu a já jsem pak stál na brzdách, nemohl jsem kontaktu zabránit."
Je pravdou, že Ekström svému soupeři místo na výjezdu neponechal, ale vzhledem k tomu, že další zatáčka by byla výhodnější pro la Rosu, nedalo se čekat, že mu bývalý šampion DTM ponechá vnitřní stranu. Navíc brzdová světla hovoří jasně o tom, že jezdec Mercedesu až tak pravdu o brzdách nehovoří.
Zatímco útok la Rosy nemá s fair-play nic společného, kontakt Häkkinena s Tomczykem byl podle našeho názoru závodní kolizí. Fin nesporně přecenil rychlost svého vozu a naopak podcenil brzy na špinavé straně dráhy. Jeho útok však neměl likvidační příznaky, které spíše vykazovaly souboje Mathiase Laudy, který však potrestán nebyl...
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?