BARCELONA – KVALIFIKACE; Dnešní kvalifikační klání o postavení na startu zítřejšího předposledního závodu letošní sezony vyšlo předpisově druhému jezdci průběžného pořadí Martinovi Tomczykovi s vozem Audi. Závěrečná část však patřila především Mercedesu.
Tomczyk ztrácí na svého týmového kolegu a vedoucího jezdce průběžného pořadí Ekströma čtyři body a pro zlepšení své pozice udělal dnes bezchybnou jízdou maximum. Výrazně mu k tomu pomohl ale i sám Švéd, kterému se znovu nedařilo a do závěrečné třetí části se vůbec neprobojoval. Bude tak startovat zítra až z páté řady.
Předchozí tři testy napověděly, že Mercedesu se v Barceloně bude dařit, především Spengler jako třetí jezdec pořadí byl rychlý a bezchybný. Dnes však nesl prapor trojcípé hvězdy Häkkinen. Expilot F1 se dostal do superpole až posledním měřeným kolem druhé části, ale ve zlepšování pokračoval i poté. Na Tomczyka ztratil něco méně pod dvě desetiny, třetí Spengler už však osm desetin vteřiny.
Také Schneider vložil do svého posledního kola vše, vůz jen tak tak udržel na dráze a zdálo se, že letmé kolo definitivně zničil. Časomíra však ukázala pravý opak a pětinásobný šampion DTM vybojoval na startu druhou řadu. Následovat bude Green, Paffett, Scheider a Margaritis.
Obecně se dá říci, že barcelonský okruh ukáže skutečnost. V minulosti vždy platilo, že Audi mělo lepší jízdní vlastnosti, ale Mercedes zase rychlost. Očekávali jsme proto, že čtyři kruhy budou ve Španělsku podstatně nebezpečnější, než nakonec ukázala skutečnost. Šéf Audi Motorsport Ullrich tak ze dvou svých vozů proti šesti Mercedesům v superpole příliš důvodů k radosti neměl, snad alespoň létající Tomczyk zklamání svým výkonem zastínil…
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?