BARCELONA – KVALIFIKACE; Dnešní kvalifikační klání o postavení na startu zítřejšího předposledního závodu letošní sezony vyšlo předpisově druhému jezdci průběžného pořadí Martinovi Tomczykovi s vozem Audi. Závěrečná část však patřila především Mercedesu.
Tomczyk ztrácí na svého týmového kolegu a vedoucího jezdce průběžného pořadí Ekströma čtyři body a pro zlepšení své pozice udělal dnes bezchybnou jízdou maximum. Výrazně mu k tomu pomohl ale i sám Švéd, kterému se znovu nedařilo a do závěrečné třetí části se vůbec neprobojoval. Bude tak startovat zítra až z páté řady.
Předchozí tři testy napověděly, že Mercedesu se v Barceloně bude dařit, především Spengler jako třetí jezdec pořadí byl rychlý a bezchybný. Dnes však nesl prapor trojcípé hvězdy Häkkinen. Expilot F1 se dostal do superpole až posledním měřeným kolem druhé části, ale ve zlepšování pokračoval i poté. Na Tomczyka ztratil něco méně pod dvě desetiny, třetí Spengler už však osm desetin vteřiny.
Také Schneider vložil do svého posledního kola vše, vůz jen tak tak udržel na dráze a zdálo se, že letmé kolo definitivně zničil. Časomíra však ukázala pravý opak a pětinásobný šampion DTM vybojoval na startu druhou řadu. Následovat bude Green, Paffett, Scheider a Margaritis.
Obecně se dá říci, že barcelonský okruh ukáže skutečnost. V minulosti vždy platilo, že Audi mělo lepší jízdní vlastnosti, ale Mercedes zase rychlost. Očekávali jsme proto, že čtyři kruhy budou ve Španělsku podstatně nebezpečnější, než nakonec ukázala skutečnost. Šéf Audi Motorsport Ullrich tak ze dvou svých vozů proti šesti Mercedesům v superpole příliš důvodů k radosti neměl, snad alespoň létající Tomczyk zklamání svým výkonem zastínil…
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.