BARCELONA – KVALIFIKACE; Dnešní kvalifikační klání o postavení na startu zítřejšího předposledního závodu letošní sezony vyšlo předpisově druhému jezdci průběžného pořadí Martinovi Tomczykovi s vozem Audi. Závěrečná část však patřila především Mercedesu.
Tomczyk ztrácí na svého týmového kolegu a vedoucího jezdce průběžného pořadí Ekströma čtyři body a pro zlepšení své pozice udělal dnes bezchybnou jízdou maximum. Výrazně mu k tomu pomohl ale i sám Švéd, kterému se znovu nedařilo a do závěrečné třetí části se vůbec neprobojoval. Bude tak startovat zítra až z páté řady.
Předchozí tři testy napověděly, že Mercedesu se v Barceloně bude dařit, především Spengler jako třetí jezdec pořadí byl rychlý a bezchybný. Dnes však nesl prapor trojcípé hvězdy Häkkinen. Expilot F1 se dostal do superpole až posledním měřeným kolem druhé části, ale ve zlepšování pokračoval i poté. Na Tomczyka ztratil něco méně pod dvě desetiny, třetí Spengler už však osm desetin vteřiny.
Také Schneider vložil do svého posledního kola vše, vůz jen tak tak udržel na dráze a zdálo se, že letmé kolo definitivně zničil. Časomíra však ukázala pravý opak a pětinásobný šampion DTM vybojoval na startu druhou řadu. Následovat bude Green, Paffett, Scheider a Margaritis.
Obecně se dá říci, že barcelonský okruh ukáže skutečnost. V minulosti vždy platilo, že Audi mělo lepší jízdní vlastnosti, ale Mercedes zase rychlost. Očekávali jsme proto, že čtyři kruhy budou ve Španělsku podstatně nebezpečnější, než nakonec ukázala skutečnost. Šéf Audi Motorsport Ullrich tak ze dvou svých vozů proti šesti Mercedesům v superpole příliš důvodů k radosti neměl, snad alespoň létající Tomczyk zklamání svým výkonem zastínil…
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?