BARCELONA – KVALIFIKACE; Dnešní kvalifikační klání o postavení na startu zítřejšího předposledního závodu letošní sezony vyšlo předpisově druhému jezdci průběžného pořadí Martinovi Tomczykovi s vozem Audi. Závěrečná část však patřila především Mercedesu.
Tomczyk ztrácí na svého týmového kolegu a vedoucího jezdce průběžného pořadí Ekströma čtyři body a pro zlepšení své pozice udělal dnes bezchybnou jízdou maximum. Výrazně mu k tomu pomohl ale i sám Švéd, kterému se znovu nedařilo a do závěrečné třetí části se vůbec neprobojoval. Bude tak startovat zítra až z páté řady.
Předchozí tři testy napověděly, že Mercedesu se v Barceloně bude dařit, především Spengler jako třetí jezdec pořadí byl rychlý a bezchybný. Dnes však nesl prapor trojcípé hvězdy Häkkinen. Expilot F1 se dostal do superpole až posledním měřeným kolem druhé části, ale ve zlepšování pokračoval i poté. Na Tomczyka ztratil něco méně pod dvě desetiny, třetí Spengler už však osm desetin vteřiny.
Také Schneider vložil do svého posledního kola vše, vůz jen tak tak udržel na dráze a zdálo se, že letmé kolo definitivně zničil. Časomíra však ukázala pravý opak a pětinásobný šampion DTM vybojoval na startu druhou řadu. Následovat bude Green, Paffett, Scheider a Margaritis.
Obecně se dá říci, že barcelonský okruh ukáže skutečnost. V minulosti vždy platilo, že Audi mělo lepší jízdní vlastnosti, ale Mercedes zase rychlost. Očekávali jsme proto, že čtyři kruhy budou ve Španělsku podstatně nebezpečnější, než nakonec ukázala skutečnost. Šéf Audi Motorsport Ullrich tak ze dvou svých vozů proti šesti Mercedesům v superpole příliš důvodů k radosti neměl, snad alespoň létající Tomczyk zklamání svým výkonem zastínil…
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?