NÜRBURGRING – ZÁVOD; Dnešní odpolední závod na německém okruhu připomínal šachovou partii kombinovanou s osobní obranou známou z kolektivních sportů. V bitvě o body do průběžného pořadí tentokrát Audi nechybovalo a Tomczyk získal s velkým přehledem své druhé vítězství před Spenglerem a Ekströmem.
Zajímavou strategickou bitvu rozehráli jezdci v Mercedesech a Audi tradičně brzy po startu. Hledal se nejvhodnější čas pro obě povinné zastávky v boxech. Někteří jeli od startu s lehčími vozy a dojížděli závod v dlouhém stintu, jiní obráceně od startu setrvávali na dráze, aby v závěru dodali divákům vzrušení s ostrou jízdou na nových pneumatikách.
Tomczyk nedal dnes svým soupeřům šanci a vyjma zastávky v boxech vedl po celý závod s téměř luxusním náskokem od pěti vteřin výše. Po předchozím vítězství v Holandsku přidal dnes další maximální bodový zisk a redukoval náskok svého týmového kolegy Ekströma v průběžném pořadí na 4 body.
Bruno Spengler byl i dnes nejrychlejším zástupcem Mercedesu a dokázal se i díky bezchybné práci mechaniků probojovat za Tomczyka, kterému zpočátku kryl záda Scheider s dalším Audi. Kanaďan se však nikdy nedostal tak blízko, aby se mohl pokusit o útok a na vedoucího Ekströma po dnešku ztrácí deset bodů. Třetí projel cílem vedoucí muž tabulky Švéd Ekström, kterému se dnes dařilo více, než ve včerejší kvalifikaci a z desátého místa postoupil na třetí, když v závěru tvrdě vybrzdil Greena a využil takticky nabídnutého místa od kolegy Scheidera z Audi.
Scheider díky týmové strategii dokončil závod pod stupni vítězů, bohužel ho zdržel provoz na dráze a mechanici v boxech. Následoval ho Green a znovu bezchybný di Resta, jenž efektně předjel v přímém souboji zkušeného Bernda Schneidera. Poslední bodované pozice pak obsadili zmíněný Schneider a Kristensen, který se v úvodní části závodu se svým Audi vyloženě trápil.
Průjezdem boxy byli potrestáni Rockenfeller a Susie Stoddart, jejich tresty však neměly na boj o bodované pozice vliv.
Předposlední závod sezony se bude konat za tři týdny ve španělské Barceloně, kterou pořadatelé DTM loni ocenili nejlépe organizovaným podnikem...
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.