NÜRBURGRING – ZÁVOD; Dnešní odpolední závod na německém okruhu připomínal šachovou partii kombinovanou s osobní obranou známou z kolektivních sportů. V bitvě o body do průběžného pořadí tentokrát Audi nechybovalo a Tomczyk získal s velkým přehledem své druhé vítězství před Spenglerem a Ekströmem.
Zajímavou strategickou bitvu rozehráli jezdci v Mercedesech a Audi tradičně brzy po startu. Hledal se nejvhodnější čas pro obě povinné zastávky v boxech. Někteří jeli od startu s lehčími vozy a dojížděli závod v dlouhém stintu, jiní obráceně od startu setrvávali na dráze, aby v závěru dodali divákům vzrušení s ostrou jízdou na nových pneumatikách.
Tomczyk nedal dnes svým soupeřům šanci a vyjma zastávky v boxech vedl po celý závod s téměř luxusním náskokem od pěti vteřin výše. Po předchozím vítězství v Holandsku přidal dnes další maximální bodový zisk a redukoval náskok svého týmového kolegy Ekströma v průběžném pořadí na 4 body.
Bruno Spengler byl i dnes nejrychlejším zástupcem Mercedesu a dokázal se i díky bezchybné práci mechaniků probojovat za Tomczyka, kterému zpočátku kryl záda Scheider s dalším Audi. Kanaďan se však nikdy nedostal tak blízko, aby se mohl pokusit o útok a na vedoucího Ekströma po dnešku ztrácí deset bodů. Třetí projel cílem vedoucí muž tabulky Švéd Ekström, kterému se dnes dařilo více, než ve včerejší kvalifikaci a z desátého místa postoupil na třetí, když v závěru tvrdě vybrzdil Greena a využil takticky nabídnutého místa od kolegy Scheidera z Audi.
Scheider díky týmové strategii dokončil závod pod stupni vítězů, bohužel ho zdržel provoz na dráze a mechanici v boxech. Následoval ho Green a znovu bezchybný di Resta, jenž efektně předjel v přímém souboji zkušeného Bernda Schneidera. Poslední bodované pozice pak obsadili zmíněný Schneider a Kristensen, který se v úvodní části závodu se svým Audi vyloženě trápil.
Průjezdem boxy byli potrestáni Rockenfeller a Susie Stoddart, jejich tresty však neměly na boj o bodované pozice vliv.
Předposlední závod sezony se bude konat za tři týdny ve španělské Barceloně, kterou pořadatelé DTM loni ocenili nejlépe organizovaným podnikem...
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?