Mika Häkkinen získal v dnešním pozdně odpoledním závodě své druhé letošní vítězství poté, co startoval z hloubi druhé desítky, ale znovu vytěžil ze žluté fáze maximum. U Audi si vybrali další smolný den, prapor nesl pouze Ekström.
Startovní manévr zvládli tři nejrychlejší piloti letošních Audi předpisově, ale čtvrtý Scheider ho zkazil. Následně se snažil nesportovně bránit pozici před Spenglerem a ještě v prvním kole pak vyjel z dráhy aby v boxech nakonec vzdal.
Vedení patřilo Ekströmovi, jehož následoval týmový kolega Tomczyk a Kristensen. S menším odstupem jel Spengler, Green, Premat, Rockenfeller, Schneider, di Resta, Winkelhock, Paffett, la Rosa, Abt a čtrnáctý Häkkinen.
V průběhu prvních zastávek v boxech chybovali mechanici Audi v případě Kristensena, kterému špatně připevnili kolo. Ve 13. kole rozbil svůj Mercedes Margaritis a na dráhu vyjel safety car, čehož využili u HWA v případě Häkkinena, který jako jediný zamířil do boxů podruhé.
Po seřazení vozů a ještě pod žlutou fází zamířili k mechanikům poté i ostatní, což však katapultovalo dvojnásobného šampiona F1 do čela závodního pole. Další hrubku si odbyli u Audi při zastávce Tomczyka, který vyjel i s tankovacím barelem. Ale ani u Mercedesu bitvu nervů nezvládli bez ztráty kytičky a nedostatečně stihli připevnit zadní kolo obhájci titulu Schneiderovi.
Po restartu závodu patřilo vedení Häkkinenovi, následoval Ekström, di Resta, Spengler, la Rosa, Rockenfeller, Winkelhock, Premat, Kristensen. Za body byl i Tomczyk, který nezvládl smyk a narazil do Paffetta, jenž následně vyřadil ze závodu ještě Abta.
Na dráze zůstalo v závěru závodu pouze dvanáct vozů, přičemž první trojice ujížděla před čtvrtým Spenglerem, který dnes působil takřka jako zpomalovací vůz pro jezdce za jeho zády.
Deset kol před cílem Ekström prudce zrychlil a snažil se dostat Häkkinena pod tlak, nicméně Fin se chyby nedopustil a přestože byl jeho severský kolega z Audi zřejmě rychlejší, nebyl dost rychlý na bezpečné předjetí. Proto raději neriskoval a kalkuloval s body za druhé místo pro boj o titul.
Třetí místo získal zaslouženě po bezchybném výkonu znovu di Resta. Oběma jezdcům Mercedesu na stupních vítězů se tak splnilo jejich přání před závodem. Häkkinen přes špatnou startovní pozici věřil i ve vítězství a di Resta v návrat na stupně vítězů.
Pátek i sobota patřila jednoznačně Audi, bohužel v dnešním závodě čtyři kruhy opět zklamaly na celé čáře. Nevyrovnaný Tomczyk znovu zahodil šanci být rovnocenným kolegou profesionálnímu Ekströmovi a Kristensena poškodili mechanici v boxech. Zástavu tak znovu nesl osamocený Švéd.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.