Mika Häkkinen získal v dnešním pozdně odpoledním závodě své druhé letošní vítězství poté, co startoval z hloubi druhé desítky, ale znovu vytěžil ze žluté fáze maximum. U Audi si vybrali další smolný den, prapor nesl pouze Ekström.
Startovní manévr zvládli tři nejrychlejší piloti letošních Audi předpisově, ale čtvrtý Scheider ho zkazil. Následně se snažil nesportovně bránit pozici před Spenglerem a ještě v prvním kole pak vyjel z dráhy aby v boxech nakonec vzdal.
Vedení patřilo Ekströmovi, jehož následoval týmový kolega Tomczyk a Kristensen. S menším odstupem jel Spengler, Green, Premat, Rockenfeller, Schneider, di Resta, Winkelhock, Paffett, la Rosa, Abt a čtrnáctý Häkkinen.
V průběhu prvních zastávek v boxech chybovali mechanici Audi v případě Kristensena, kterému špatně připevnili kolo. Ve 13. kole rozbil svůj Mercedes Margaritis a na dráhu vyjel safety car, čehož využili u HWA v případě Häkkinena, který jako jediný zamířil do boxů podruhé.
Po seřazení vozů a ještě pod žlutou fází zamířili k mechanikům poté i ostatní, což však katapultovalo dvojnásobného šampiona F1 do čela závodního pole. Další hrubku si odbyli u Audi při zastávce Tomczyka, který vyjel i s tankovacím barelem. Ale ani u Mercedesu bitvu nervů nezvládli bez ztráty kytičky a nedostatečně stihli připevnit zadní kolo obhájci titulu Schneiderovi.
Po restartu závodu patřilo vedení Häkkinenovi, následoval Ekström, di Resta, Spengler, la Rosa, Rockenfeller, Winkelhock, Premat, Kristensen. Za body byl i Tomczyk, který nezvládl smyk a narazil do Paffetta, jenž následně vyřadil ze závodu ještě Abta.
Na dráze zůstalo v závěru závodu pouze dvanáct vozů, přičemž první trojice ujížděla před čtvrtým Spenglerem, který dnes působil takřka jako zpomalovací vůz pro jezdce za jeho zády.
Deset kol před cílem Ekström prudce zrychlil a snažil se dostat Häkkinena pod tlak, nicméně Fin se chyby nedopustil a přestože byl jeho severský kolega z Audi zřejmě rychlejší, nebyl dost rychlý na bezpečné předjetí. Proto raději neriskoval a kalkuloval s body za druhé místo pro boj o titul.
Třetí místo získal zaslouženě po bezchybném výkonu znovu di Resta. Oběma jezdcům Mercedesu na stupních vítězů se tak splnilo jejich přání před závodem. Häkkinen přes špatnou startovní pozici věřil i ve vítězství a di Resta v návrat na stupně vítězů.
Pátek i sobota patřila jednoznačně Audi, bohužel v dnešním závodě čtyři kruhy opět zklamaly na celé čáře. Nevyrovnaný Tomczyk znovu zahodil šanci být rovnocenným kolegou profesionálnímu Ekströmovi a Kristensena poškodili mechanici v boxech. Zástavu tak znovu nesl osamocený Švéd.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?