Mika Häkkinen získal v dnešním pozdně odpoledním závodě své druhé letošní vítězství poté, co startoval z hloubi druhé desítky, ale znovu vytěžil ze žluté fáze maximum. U Audi si vybrali další smolný den, prapor nesl pouze Ekström.
Startovní manévr zvládli tři nejrychlejší piloti letošních Audi předpisově, ale čtvrtý Scheider ho zkazil. Následně se snažil nesportovně bránit pozici před Spenglerem a ještě v prvním kole pak vyjel z dráhy aby v boxech nakonec vzdal.
Vedení patřilo Ekströmovi, jehož následoval týmový kolega Tomczyk a Kristensen. S menším odstupem jel Spengler, Green, Premat, Rockenfeller, Schneider, di Resta, Winkelhock, Paffett, la Rosa, Abt a čtrnáctý Häkkinen.
V průběhu prvních zastávek v boxech chybovali mechanici Audi v případě Kristensena, kterému špatně připevnili kolo. Ve 13. kole rozbil svůj Mercedes Margaritis a na dráhu vyjel safety car, čehož využili u HWA v případě Häkkinena, který jako jediný zamířil do boxů podruhé.
Po seřazení vozů a ještě pod žlutou fází zamířili k mechanikům poté i ostatní, což však katapultovalo dvojnásobného šampiona F1 do čela závodního pole. Další hrubku si odbyli u Audi při zastávce Tomczyka, který vyjel i s tankovacím barelem. Ale ani u Mercedesu bitvu nervů nezvládli bez ztráty kytičky a nedostatečně stihli připevnit zadní kolo obhájci titulu Schneiderovi.
Po restartu závodu patřilo vedení Häkkinenovi, následoval Ekström, di Resta, Spengler, la Rosa, Rockenfeller, Winkelhock, Premat, Kristensen. Za body byl i Tomczyk, který nezvládl smyk a narazil do Paffetta, jenž následně vyřadil ze závodu ještě Abta.
Na dráze zůstalo v závěru závodu pouze dvanáct vozů, přičemž první trojice ujížděla před čtvrtým Spenglerem, který dnes působil takřka jako zpomalovací vůz pro jezdce za jeho zády.
Deset kol před cílem Ekström prudce zrychlil a snažil se dostat Häkkinena pod tlak, nicméně Fin se chyby nedopustil a přestože byl jeho severský kolega z Audi zřejmě rychlejší, nebyl dost rychlý na bezpečné předjetí. Proto raději neriskoval a kalkuloval s body za druhé místo pro boj o titul.
Třetí místo získal zaslouženě po bezchybném výkonu znovu di Resta. Oběma jezdcům Mercedesu na stupních vítězů se tak splnilo jejich přání před závodem. Häkkinen přes špatnou startovní pozici věřil i ve vítězství a di Resta v návrat na stupně vítězů.
Pátek i sobota patřila jednoznačně Audi, bohužel v dnešním závodě čtyři kruhy opět zklamaly na celé čáře. Nevyrovnaný Tomczyk znovu zahodil šanci být rovnocenným kolegou profesionálnímu Ekströmovi a Kristensena poškodili mechanici v boxech. Zástavu tak znovu nesl osamocený Švéd.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.