Čtyři kruhy zdobí masky pěti nejrychlejších vozů dnešní kvalifikace. Italský okruh Mugello sedl vozům Audi A4 DTM jako ušitý a pro zítřejší závod jsou největšími favority Mattias Ekström a Martin Tomczyk.
Mattias Ekström, 1. Skvělý den, mám narozeniny, modrá slunečná obloha, dokonalý vůz, dobré nastavení a postavení na startu před všemi. Řídit Audi A4 zde, je jako sen.
Tom Kristensen, 2. Pro Audi vynikající výsledek. Vozu tato rychlá dráha výborně vyhovuje. Je hodně horko, ale odjeli jsme několik dobrých kvalifikačních kol. Víme však, že závod bude o něčem jiném. Ale je skvělé, že na čele stojí tolik jezdců Audi a já k tomu přispěl.
Martin Tomczyk, 3. Fantastický výsledek pro Audi , ale já osobně jsem velmi zklamaný, neboť jsem byl v obou částech kvalifikace před finále nejrychlejší a chtěl jsem získat pole position. V posledním kole jsem však mírně vyjel z ideální stopy v poslední zatáčce a ztratil důležité dvě desetiny. Ale za deset nebo dvacet minut mne to přejde a budu přemýšlet o zítřejším závodě.
Timo Scheider, 4. Naše naděje se dnes potvrdily, skvělý výsledek. Trochu jsem bojoval s vyššími teplotami, automobil to proti ránu ovlivnilo. Několik změn se vyplatilo, ale v mém posledním kole jsem jel za Brunem Spenglerem a nemohl jsem plně využít potenciálu mých pneumatik.
Alexandre Premat, 5. Jsem opravdu moc spokojený. Být pátý je pro vůz specifikace 2006 velmi dobrý výsledek, a to jak ve srovnání s přímými kolegy od Audi, tak s Mercedesy i jezdci Audi s letošními vozy, kteří jsou zde velice rychlí. Přeji si, abych v závodě získal hodně bodů.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?