Minulý víkend odpověděl Mercedes všem kritikům jeho letošního vozu výborným výkonem, všechny čtyři stroje týmu H.W.A. skončily v první šestce a Mika Häkkinen zvítězil.
„Po Oscherslebenu mnozí říkali, že je náš letošní vůz mizerný," konstatuje s odstupem času šéf Mercedes Motorsport Norbert Haug. „Ale já věděl, že by měl přijít obrat."
Vůz byl podle Hauga od startu sezony velmi silný, jen neměl výsledky. „Měl rychlost na vítězství, potřebovali jsme z něj ale dostat více."
Je pravdou, že v chaotickém závodě na Lausitzringu Audi propadlo, ale nesmí se zapomínat, že vezlo ve svých nejnovějších vozech navíc váhu 28 kilogramů handicapové zátěže, proto se máme 10. června v Brands Hatch zřejmě na co těšit.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.