Organizace dalšího závodu na území Německa se dnes skutečně ředitelství nevydařila, na druhou stranu diváci mohli být spokojeni. Startovnímu poli dnes dominoval Häkkinen, ale šampionát vede nováček di Resta s dva roky starým Mercedesem!
Zhasnutím světel se vydalo startovní pole vstříc obávané první zatáčce. Häkkinen vítěze kvalifikace Spenglera vybrzdil, ale oba se ocitli mimo dráhy. Nutno říci, že manévr nebyl úplně čistý a Kanaďan musel nechat Finovi místo. Souboje využil di Resta, který se zařadil mezi jezdce z prví řady. Abt ještě v 1. kole vytočil hodiny a ze závodu odstoupil Margaritis.
Häkkinen nasadil k trháku, po třech klech už ale znovu následoval Spengler (+1,8), di Resta, Schneider, Premat, Green, Paffett, Ekström, la Rosa, Tomczyk, Scheider, Stoddart, Carroll. Winkelhockovi se start nevydařil a patřilo mu až 16. místo.
Jako první zajel do boxů Green už v pátém kole a klesl téměř na konec startovního pole. Spengler snižoval ztrátu na vedoucího kolego z H.W.A. a Schneider také překonal di Restu. Tři zatáčky spolu bojovali kolo na kolo la Rosa a Winkelhock, aby konečnou práci v souboji Mercedes versus Audi učinil Lauda.
Třináct kol po startu nepochopitelně natlačil Winkelhocka při nájezdu na cílovou rovinku do bariéry z pneumatik. Poškozené Audi zůstalo vzpříčeno a bez možnosti odjezdu. Přestože byl na výjezdu z boxů připraven safety car, vedení závodu řešilo situaci pouze výstražnými žlutými vlajkami. Až poté, co se nepodařilo vůz odtáhnout, byla vyhlášena žlutá fáze a začaly hromadné návštěvy boxů.
Další hrubkou vedení závodu bylo, že se bezpečnostní vůz zařadil omylem před Spenglera a ne před vedoucího Häkkinena, čehož Fin v závěsu s di Restou využili a po restartu si užívali komfortního náskoku. Při souboji Premata s Paffettem došlo k závažnému poškození vozu francouzského jezdce, který přes vzpříčenou kapotu neviděl před smýkající se vůz a jen se štěstím na konci cílové rovinky netrefil žádného ze soupeřů.
O dvě kola později byl znovu povolán safety car, tentokrát ale přes zmatky a posílání jezdců rukama kupředu, až před vedoucího Häkkinena. Restart si dvojnásobný šampion F1 pohlídal a nedal di Restovi nejmenší šanci. Oba ujížděli soupeřům, neboť před třetím Spenglerem tvořili bezpečnostní bariéru Susie Stoddart a Mike Rockenfeller. Nadějně se vyvíjející závod pro Ekströma ukončila nařízená další zastávka v boxech, přesto se Švéd nevzdal.
Mika Häkkinen díky výborné spolupráci se svými mechaniky a inženýry přivezl Mercedesu cenné vítězství. Druhý v cíli di Resta je bezpochyby hvězdou šampionátu a po třech závodech vede celkovou klasifikaci s náskokem 8 bodů před trojicí Ekström, Paffett a Tomczyk.
Třetí místo získal Spengler, který byl dnes na dráze sice nejrychlejším, ale zmatky mu tentokrát nepřály a byl jejich obětí. Hned za ním dokončil obhájce titulu Schneider, který odolával v závěru útoku Scheidera, nejvýše postaveného jezdce Audi, jenž dnes znovu prokázal, že čistou a rychlou jízdou dokáže získávat cenné body.
Na posledních bodovaných pozicích skončili Green, Lauda a Paffett, za nimi Tomczyk a Ekström. Lauda a Paffett však budou po závodě vyšetřováni za kolize, kterých byli účastníky.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.