Organizace dalšího závodu na území Německa se dnes skutečně ředitelství nevydařila, na druhou stranu diváci mohli být spokojeni. Startovnímu poli dnes dominoval Häkkinen, ale šampionát vede nováček di Resta s dva roky starým Mercedesem!
Zhasnutím světel se vydalo startovní pole vstříc obávané první zatáčce. Häkkinen vítěze kvalifikace Spenglera vybrzdil, ale oba se ocitli mimo dráhy. Nutno říci, že manévr nebyl úplně čistý a Kanaďan musel nechat Finovi místo. Souboje využil di Resta, který se zařadil mezi jezdce z prví řady. Abt ještě v 1. kole vytočil hodiny a ze závodu odstoupil Margaritis.
Häkkinen nasadil k trháku, po třech klech už ale znovu následoval Spengler (+1,8), di Resta, Schneider, Premat, Green, Paffett, Ekström, la Rosa, Tomczyk, Scheider, Stoddart, Carroll. Winkelhockovi se start nevydařil a patřilo mu až 16. místo.
Jako první zajel do boxů Green už v pátém kole a klesl téměř na konec startovního pole. Spengler snižoval ztrátu na vedoucího kolego z H.W.A. a Schneider také překonal di Restu. Tři zatáčky spolu bojovali kolo na kolo la Rosa a Winkelhock, aby konečnou práci v souboji Mercedes versus Audi učinil Lauda.
Třináct kol po startu nepochopitelně natlačil Winkelhocka při nájezdu na cílovou rovinku do bariéry z pneumatik. Poškozené Audi zůstalo vzpříčeno a bez možnosti odjezdu. Přestože byl na výjezdu z boxů připraven safety car, vedení závodu řešilo situaci pouze výstražnými žlutými vlajkami. Až poté, co se nepodařilo vůz odtáhnout, byla vyhlášena žlutá fáze a začaly hromadné návštěvy boxů.
Další hrubkou vedení závodu bylo, že se bezpečnostní vůz zařadil omylem před Spenglera a ne před vedoucího Häkkinena, čehož Fin v závěsu s di Restou využili a po restartu si užívali komfortního náskoku. Při souboji Premata s Paffettem došlo k závažnému poškození vozu francouzského jezdce, který přes vzpříčenou kapotu neviděl před smýkající se vůz a jen se štěstím na konci cílové rovinky netrefil žádného ze soupeřů.
O dvě kola později byl znovu povolán safety car, tentokrát ale přes zmatky a posílání jezdců rukama kupředu, až před vedoucího Häkkinena. Restart si dvojnásobný šampion F1 pohlídal a nedal di Restovi nejmenší šanci. Oba ujížděli soupeřům, neboť před třetím Spenglerem tvořili bezpečnostní bariéru Susie Stoddart a Mike Rockenfeller. Nadějně se vyvíjející závod pro Ekströma ukončila nařízená další zastávka v boxech, přesto se Švéd nevzdal.
Mika Häkkinen díky výborné spolupráci se svými mechaniky a inženýry přivezl Mercedesu cenné vítězství. Druhý v cíli di Resta je bezpochyby hvězdou šampionátu a po třech závodech vede celkovou klasifikaci s náskokem 8 bodů před trojicí Ekström, Paffett a Tomczyk.
Třetí místo získal Spengler, který byl dnes na dráze sice nejrychlejším, ale zmatky mu tentokrát nepřály a byl jejich obětí. Hned za ním dokončil obhájce titulu Schneider, který odolával v závěru útoku Scheidera, nejvýše postaveného jezdce Audi, jenž dnes znovu prokázal, že čistou a rychlou jízdou dokáže získávat cenné body.
Na posledních bodovaných pozicích skončili Green, Lauda a Paffett, za nimi Tomczyk a Ekström. Lauda a Paffett však budou po závodě vyšetřováni za kolize, kterých byli účastníky.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?