Organizace dalšího závodu na území Německa se dnes skutečně ředitelství nevydařila, na druhou stranu diváci mohli být spokojeni. Startovnímu poli dnes dominoval Häkkinen, ale šampionát vede nováček di Resta s dva roky starým Mercedesem!
Zhasnutím světel se vydalo startovní pole vstříc obávané první zatáčce. Häkkinen vítěze kvalifikace Spenglera vybrzdil, ale oba se ocitli mimo dráhy. Nutno říci, že manévr nebyl úplně čistý a Kanaďan musel nechat Finovi místo. Souboje využil di Resta, který se zařadil mezi jezdce z prví řady. Abt ještě v 1. kole vytočil hodiny a ze závodu odstoupil Margaritis.
Häkkinen nasadil k trháku, po třech klech už ale znovu následoval Spengler (+1,8), di Resta, Schneider, Premat, Green, Paffett, Ekström, la Rosa, Tomczyk, Scheider, Stoddart, Carroll. Winkelhockovi se start nevydařil a patřilo mu až 16. místo.
Jako první zajel do boxů Green už v pátém kole a klesl téměř na konec startovního pole. Spengler snižoval ztrátu na vedoucího kolego z H.W.A. a Schneider také překonal di Restu. Tři zatáčky spolu bojovali kolo na kolo la Rosa a Winkelhock, aby konečnou práci v souboji Mercedes versus Audi učinil Lauda.
Třináct kol po startu nepochopitelně natlačil Winkelhocka při nájezdu na cílovou rovinku do bariéry z pneumatik. Poškozené Audi zůstalo vzpříčeno a bez možnosti odjezdu. Přestože byl na výjezdu z boxů připraven safety car, vedení závodu řešilo situaci pouze výstražnými žlutými vlajkami. Až poté, co se nepodařilo vůz odtáhnout, byla vyhlášena žlutá fáze a začaly hromadné návštěvy boxů.
Další hrubkou vedení závodu bylo, že se bezpečnostní vůz zařadil omylem před Spenglera a ne před vedoucího Häkkinena, čehož Fin v závěsu s di Restou využili a po restartu si užívali komfortního náskoku. Při souboji Premata s Paffettem došlo k závažnému poškození vozu francouzského jezdce, který přes vzpříčenou kapotu neviděl před smýkající se vůz a jen se štěstím na konci cílové rovinky netrefil žádného ze soupeřů.
O dvě kola později byl znovu povolán safety car, tentokrát ale přes zmatky a posílání jezdců rukama kupředu, až před vedoucího Häkkinena. Restart si dvojnásobný šampion F1 pohlídal a nedal di Restovi nejmenší šanci. Oba ujížděli soupeřům, neboť před třetím Spenglerem tvořili bezpečnostní bariéru Susie Stoddart a Mike Rockenfeller. Nadějně se vyvíjející závod pro Ekströma ukončila nařízená další zastávka v boxech, přesto se Švéd nevzdal.
Mika Häkkinen díky výborné spolupráci se svými mechaniky a inženýry přivezl Mercedesu cenné vítězství. Druhý v cíli di Resta je bezpochyby hvězdou šampionátu a po třech závodech vede celkovou klasifikaci s náskokem 8 bodů před trojicí Ekström, Paffett a Tomczyk.
Třetí místo získal Spengler, který byl dnes na dráze sice nejrychlejším, ale zmatky mu tentokrát nepřály a byl jejich obětí. Hned za ním dokončil obhájce titulu Schneider, který odolával v závěru útoku Scheidera, nejvýše postaveného jezdce Audi, jenž dnes znovu prokázal, že čistou a rychlou jízdou dokáže získávat cenné body.
Na posledních bodovaných pozicích skončili Green, Lauda a Paffett, za nimi Tomczyk a Ekström. Lauda a Paffett však budou po závodě vyšetřováni za kolize, kterých byli účastníky.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.