Organizace dalšího závodu na území Německa se dnes skutečně ředitelství nevydařila, na druhou stranu diváci mohli být spokojeni. Startovnímu poli dnes dominoval Häkkinen, ale šampionát vede nováček di Resta s dva roky starým Mercedesem!
Zhasnutím světel se vydalo startovní pole vstříc obávané první zatáčce. Häkkinen vítěze kvalifikace Spenglera vybrzdil, ale oba se ocitli mimo dráhy. Nutno říci, že manévr nebyl úplně čistý a Kanaďan musel nechat Finovi místo. Souboje využil di Resta, který se zařadil mezi jezdce z prví řady. Abt ještě v 1. kole vytočil hodiny a ze závodu odstoupil Margaritis.
Häkkinen nasadil k trháku, po třech klech už ale znovu následoval Spengler (+1,8), di Resta, Schneider, Premat, Green, Paffett, Ekström, la Rosa, Tomczyk, Scheider, Stoddart, Carroll. Winkelhockovi se start nevydařil a patřilo mu až 16. místo.
Jako první zajel do boxů Green už v pátém kole a klesl téměř na konec startovního pole. Spengler snižoval ztrátu na vedoucího kolego z H.W.A. a Schneider také překonal di Restu. Tři zatáčky spolu bojovali kolo na kolo la Rosa a Winkelhock, aby konečnou práci v souboji Mercedes versus Audi učinil Lauda.
Třináct kol po startu nepochopitelně natlačil Winkelhocka při nájezdu na cílovou rovinku do bariéry z pneumatik. Poškozené Audi zůstalo vzpříčeno a bez možnosti odjezdu. Přestože byl na výjezdu z boxů připraven safety car, vedení závodu řešilo situaci pouze výstražnými žlutými vlajkami. Až poté, co se nepodařilo vůz odtáhnout, byla vyhlášena žlutá fáze a začaly hromadné návštěvy boxů.
Další hrubkou vedení závodu bylo, že se bezpečnostní vůz zařadil omylem před Spenglera a ne před vedoucího Häkkinena, čehož Fin v závěsu s di Restou využili a po restartu si užívali komfortního náskoku. Při souboji Premata s Paffettem došlo k závažnému poškození vozu francouzského jezdce, který přes vzpříčenou kapotu neviděl před smýkající se vůz a jen se štěstím na konci cílové rovinky netrefil žádného ze soupeřů.
O dvě kola později byl znovu povolán safety car, tentokrát ale přes zmatky a posílání jezdců rukama kupředu, až před vedoucího Häkkinena. Restart si dvojnásobný šampion F1 pohlídal a nedal di Restovi nejmenší šanci. Oba ujížděli soupeřům, neboť před třetím Spenglerem tvořili bezpečnostní bariéru Susie Stoddart a Mike Rockenfeller. Nadějně se vyvíjející závod pro Ekströma ukončila nařízená další zastávka v boxech, přesto se Švéd nevzdal.
Mika Häkkinen díky výborné spolupráci se svými mechaniky a inženýry přivezl Mercedesu cenné vítězství. Druhý v cíli di Resta je bezpochyby hvězdou šampionátu a po třech závodech vede celkovou klasifikaci s náskokem 8 bodů před trojicí Ekström, Paffett a Tomczyk.
Třetí místo získal Spengler, který byl dnes na dráze sice nejrychlejším, ale zmatky mu tentokrát nepřály a byl jejich obětí. Hned za ním dokončil obhájce titulu Schneider, který odolával v závěru útoku Scheidera, nejvýše postaveného jezdce Audi, jenž dnes znovu prokázal, že čistou a rychlou jízdou dokáže získávat cenné body.
Na posledních bodovaných pozicích skončili Green, Lauda a Paffett, za nimi Tomczyk a Ekström. Lauda a Paffett však budou po závodě vyšetřováni za kolize, kterých byli účastníky.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?