Dvojnásobným triumfem stáje AMG M3000 skončil hlavní závod Jarní ceny Brna, bitva na 3 hodiny Divize 4. Zvítězili Antonín Charouz s německým kolegou Stefanem Mückem, druzí dojeli jejich týmoví kolegové Václav Nimč a Adam Lacko. Víkend otevírá Mezinárodní mistrovství ČR.
Vítězný tandem se střídal v modrém čtyřdveřovém Mercedesu Benz AMG DTM třídy C, stříbrné duo závodilo se starším kupé typu DTM CLK. Oba stroje připravují technici týmu Charouz Racing System. Speciály s trojcípou hvězdou ovládly úvodní podnik sezony suverénně, vedly od začátku do cíle. I třetí místo patřilo silnému stroji ze série DTM, Audi A4 trojice Milan Maděryč, Tomáš Kostka, Jan Kopecký. Trio zaostalo o jeden okruh.
Posledně jmenovaný si užil horkou chvilku, kdy při tankování vzplál jeho vůz. Zvenku i zevnitř. Ještě větší požár vyděsil již v pátek posádku Marcel Kusín, Petr Kačírek s BMW M3 GTR. Plameny naštěstí ani v jednom případě nikoho nezranily. V neděli 29. dubna program závodního víkendu Divize 4 vyvrcholí Sprintem. Pole bezmála 40 vozů odstartuje ve 13,45.
Antonín Charouz: „Mám velkou radost, protože konkurence je mnohem větší než v minulých letech. Byl na nás vyvinutý tlak, a my jej ustáli. Potěšili mě i další naši jezdci, kteří startovali v týmech, s nimiž spolupracujeme. Velmi pěkně zajel třeba Erik Janiš s Lamborghini Gallardo. Já sám jsem měl trošku problém s brzdami. Ale beru to jako daň za to, že auto jsme získali teprve nedlouho před sezonou. Věřím, že budeme ještě rychlejší.“
Stefan Mücke: „Vynikající závod. Brněnskou trať dobře znám, jel jsem zde v DTM i s formulí 3, a mám to tady rád. Trošku mě naštvala jury, že mě potrestala průjezdem boxů, byť já si nejsem vědom, že bych se provinil. Prý jsem ulil start, ale já o tom nevím... Ale nevadí, důležité je, že jsme vyhráli. Stáj pracovala bezvadně, konkurence velmi silná, byla to pěkná a úspěšná sobota.“
Václav Nimč: „Výsledek dobrý, stáj spokojená, jen já jsem na sebe naštvaný. Nejelo se mi zkrátka dobře. Ale takové dny snad má někdy každý závodník. Už se těším na nedělní sprint, do kterého vyrazím z pole position.“
Adam Lacko: „Auto vždy po půlhodině začalo klouzat více než je zdrávo. Dalo se to zvládnout a držet druhé místo, ale s řízením bylo dost práce. V zatáčkách klouzal hlavně předek vozu. Je to věc, kterou příště vyřešíme změnou nastavení. Nic vážného.“
Výsledky, Jarní cena Brna, Divize 4, závod na 3 hodiny (neoficiální): 1. A. Charouz, Mücke (Něm./Mercedes Benz AMG DTM třídy C) 85 kol za 3:00:10,819 2. Nimč, Lacko (Mercedes Benz AMG DTM CLK) -2:32,895 3. Maděryč, Kostka, Kopecký (Audi A4 DTM) -1 kolo 4. Bezák (Švýc.), Studenič (Porsche 911 GT3 Cup) -5 kol 5. Macháček, Charous (Ferrari F430) -6 kol 6. Machánek (SR), Barta, Racz (Maď/Porsche 911 GT3) -6 kol 7. Šenkýř, Fried (BMW M3 GTR) –6 kol 8. Matzke, Skula (Chevrolet Corvette) -7 kol 9. Válek, Talkanitsa (Porsche GT3) -7 kol
Tisková zpráva bpa.cz
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?