Dvojnásobným triumfem stáje AMG M3000 skončil hlavní závod Jarní ceny Brna, bitva na 3 hodiny Divize 4. Zvítězili Antonín Charouz s německým kolegou Stefanem Mückem, druzí dojeli jejich týmoví kolegové Václav Nimč a Adam Lacko. Víkend otevírá Mezinárodní mistrovství ČR.
Vítězný tandem se střídal v modrém čtyřdveřovém Mercedesu Benz AMG DTM třídy C, stříbrné duo závodilo se starším kupé typu DTM CLK. Oba stroje připravují technici týmu Charouz Racing System. Speciály s trojcípou hvězdou ovládly úvodní podnik sezony suverénně, vedly od začátku do cíle. I třetí místo patřilo silnému stroji ze série DTM, Audi A4 trojice Milan Maděryč, Tomáš Kostka, Jan Kopecký. Trio zaostalo o jeden okruh.
Posledně jmenovaný si užil horkou chvilku, kdy při tankování vzplál jeho vůz. Zvenku i zevnitř. Ještě větší požár vyděsil již v pátek posádku Marcel Kusín, Petr Kačírek s BMW M3 GTR. Plameny naštěstí ani v jednom případě nikoho nezranily. V neděli 29. dubna program závodního víkendu Divize 4 vyvrcholí Sprintem. Pole bezmála 40 vozů odstartuje ve 13,45.
Antonín Charouz: „Mám velkou radost, protože konkurence je mnohem větší než v minulých letech. Byl na nás vyvinutý tlak, a my jej ustáli. Potěšili mě i další naši jezdci, kteří startovali v týmech, s nimiž spolupracujeme. Velmi pěkně zajel třeba Erik Janiš s Lamborghini Gallardo. Já sám jsem měl trošku problém s brzdami. Ale beru to jako daň za to, že auto jsme získali teprve nedlouho před sezonou. Věřím, že budeme ještě rychlejší.“
Stefan Mücke: „Vynikající závod. Brněnskou trať dobře znám, jel jsem zde v DTM i s formulí 3, a mám to tady rád. Trošku mě naštvala jury, že mě potrestala průjezdem boxů, byť já si nejsem vědom, že bych se provinil. Prý jsem ulil start, ale já o tom nevím... Ale nevadí, důležité je, že jsme vyhráli. Stáj pracovala bezvadně, konkurence velmi silná, byla to pěkná a úspěšná sobota.“
Václav Nimč: „Výsledek dobrý, stáj spokojená, jen já jsem na sebe naštvaný. Nejelo se mi zkrátka dobře. Ale takové dny snad má někdy každý závodník. Už se těším na nedělní sprint, do kterého vyrazím z pole position.“
Adam Lacko: „Auto vždy po půlhodině začalo klouzat více než je zdrávo. Dalo se to zvládnout a držet druhé místo, ale s řízením bylo dost práce. V zatáčkách klouzal hlavně předek vozu. Je to věc, kterou příště vyřešíme změnou nastavení. Nic vážného.“
Výsledky, Jarní cena Brna, Divize 4, závod na 3 hodiny (neoficiální): 1. A. Charouz, Mücke (Něm./Mercedes Benz AMG DTM třídy C) 85 kol za 3:00:10,819 2. Nimč, Lacko (Mercedes Benz AMG DTM CLK) -2:32,895 3. Maděryč, Kostka, Kopecký (Audi A4 DTM) -1 kolo 4. Bezák (Švýc.), Studenič (Porsche 911 GT3 Cup) -5 kol 5. Macháček, Charous (Ferrari F430) -6 kol 6. Machánek (SR), Barta, Racz (Maď/Porsche 911 GT3) -6 kol 7. Šenkýř, Fried (BMW M3 GTR) –6 kol 8. Matzke, Skula (Chevrolet Corvette) -7 kol 9. Válek, Talkanitsa (Porsche GT3) -7 kol
Tisková zpráva bpa.cz
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?