Barcelona – kvalifikace; Audi dnes využilo váhového handicapu Mercedesu a z první řady odstartuje Tomczyk s Frentzenem. Rivalové v boji o titul obsadili řadu druhou.
Dosud nepříznivé počasí v Barceloně pokračovalo i při dnešní odpolední kvalifikaci. Na mokré dráze překvapila Belgičanka Vanina Ickx, která se se svým dva roky starým Audi probojovala do druhé části.
Audi potvrdilo poznatek z posledního závodu v Holandsku. Na mokré dráze jsou jeho vozy A4 rychlejší Mercedesů. Do finálové osmičky postoupilo pět jezdců Audi a Mercedes se musel spokojit pouze se třemi zástupci, přičemž čest museli z HWA zachraňovat zkušení veteráni Schneider a Häkkinen. Green i Spengler na vodě neuspěli.
Finálová část kvalifikace nepřinesla změnu, Audi bylo opět v převaze. Od Toma Kristensena, hlavního favorita čtyř kruhů v boji o titul, se čekalo pole position. Nejrychlejší čas však zajel Martin Tomczyk před Frentzenem. Pro bývalého jezdce F1 je to v DTM třetí start z první řady.
Kristensen na své kolegy nestačil a na poslední chvíli alespoň překonal vedoucího muže průběžného hodnocení Bernda Schneidera, který byl zároveň na čtvrtém místě nejrychlejším pilotem trojcípé hvězdy. Přestože budou oba startovat ze druhé řady, nesporně budou hlavními objekty pohledů při zítřejším startu.
Foto: dtm.de
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?