Nürburgring – kvalifikace; Napínavý závěr kvalifikace přinesl pole position Spenglerovi, jehož doplní v první řadě Kristensen. Häkkinen se do finále na rozdíl od Frentzena neprobojoval.
V základní části dnešního kvalifikačního klání neuspěli Lauda, Stoddart, Kiesa, Ickx, Stippler a překvapivě i Jean Alesi.
Ve druhé části chyboval Bern Schneider, ale vůz dokázal na trávě před svodidly zvládnout bez poškození. Časovým sítem těsně neprošel dvojnásobný šampion Formule 1 Häkkinen, za kterým budou zítra startovat Tomczyk, Margaritis, la Rosa, Scheider a Kaffer.
O pole position spolu v úvodu rozhodující části kvalifikace bojovali Ekström, Kristensen a Green, ale jejich časy překonal i Spengler a následně vedoucí jezdec šampionátu Schneider. Frentzen sice využíval každého centimetru dráhy, ale svým časem zaostal jak za Mückem, tak Abtem s rok starými vozy.
Schneider kontroloval situaci, ale už svůj čas v posledním ostrém kole nezlepšil. Ekström chyboval ve výjezdu ze šikany a bude startovat pátý. V samém závěru překonal Schneidera jeho hlavní konkurent v boji o titul Kristensen.
Obrovskou radost a gratulace na pitwall Audi ale rychle přerušil Bruno Spengler. Zdálo se totiž, že na Kanaďana stále ještě jedoucího své rozhodující letmé kolo vedení Audi úplně zapomnělo. Nebylo pak možno se připomenout lépe, než sebrat čtyřem kruhům nejlepší startovní pozici do zítřejšího závodu ziskem své první pole position v DTM.
Přestože Heinz Harald Frentzen postoupil do finále, ze stínu Ekströma a Kristensena nevystoupil, navíc prohrál i s Abtem, jenž už druhý rok závodí se starším vozem.
Foto: dtm.de
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.