Jediný městský okruh v šampionátu DTM je vždy ostře sledovaným podnikem, letošní návštěvnost vyrovnala rekord z finálového závodu na Hockenheimringu 2005.
Bruno Spengler - Mercedes, 1.Získat mé první vítězství právě zde je fantastické a já jsem moc a moc šťastný. Naposledy jsem vyhrál ve Formuli Renault v roce 2002, a to už je hodně dávno. Zdejší atmosféra je neuvěřitelná, zvítězit zde má dvojnásobnou cenu.
Bernd Schneider - Mercedes, 2.Dnešní závod nebyl lehký. Jsem uvolněnější, neboť jsem zvýšil své vedení v šampionátu, ale mohl jsem být ještě uvolněnější, pokud bych dnes vyhrál. Bruno byl však velice silný a plně si své vítězství zasloužil.
Mika Häkkinen - Mercedes, 3Dnešní závod byl velkou show pro diváky. Výsledek pro Mercedes je fantastický. Bylo tu hodně tvrdých, ale férových soubojů, a tak to má být.
Tom Kristensen - Audi, 5.Neměl jsem dnes dobrou startovní pozici a poškodil jsem si brzdy hned v úvodu závodu při kolizi. Norisring není typický závodní okruh a budeme se teď soustředit na Nürburgring, který by nám měl vyhovovat více.
Norbert Haug - Mercedes-Benz MotorsportZisk všech pódiových umístění je perfektní výsledek. Skvělý víkend a doufám, že bude dnešní závod brán jako důkaz, že hrajeme čistě. Týmové příkazy by se měly využívat jen v krajním případě. Rychlost Jamieho Greena byla skvělá, ale dnes mu to nevyšlo, Brunovi gratuluji, jsem na oba pyšný a čtvrté místo Stefana je také skvělým výsledkem.
Wolfgang Ullrich - Audi MotorsportMusím říci, že zde Mercedes odvedl vynikající práci. Jednoduše byli rychlejší, což jsme se snažili dohnat agresivnější strategií. Byli jsme rychlejší než v kvalifikaci, ale vozy Toma a Mattiase byly poškozeny, takže to bylo, jako by bojovali tupými zbraněmi. Ve střední části pole byla velká strkanice, ale to je na Norisringu tradiční.
Foto: dtm.de
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.