Norisring: Přešťastný Bruno Spengler

Spengler, Bruno
Spengler, Bruno, foto: dtm.de
Daniel Šupa 23. července 2006 23:45
Sdílej:

Kanaďan s francouzskými předky se konečně dočkal svého debutového vítězství v DTM. Na stupně vítězů ho doprovodili zkušení Schneider a Häkkinen, kolegové továrního Mercedesu.

Před rekordní návštěvností 147 000 diváků zvládl start nejlépe držitel pole position Green, jehož následoval vedoucí jezdec šampionátu Schneider, Spengler, Häkkinen, Ekström, Abt, Scheider, Kristensen, Margaritis, Tomczyk a další. Vanina Ickx ulila start a později byla potrestána průjezdem boxové komunikace. Hned v prvním kole skončil nadějný víkend pro Jeana Alesiho, který zamířil s poškozeným vozem po kolizi s Abtem do boxů a byl nucen vzdát.

Jen o čtyři kola později odstoupil Lauda s dalším Mercedesem, tentokrát po vlastní chybě. O desáté místo spolu svedli ostrý souboj Scheider a Tomczyk s Audi. Oba ale přes kolizi v zatáčce Schöller S pokračovali. Plánované zastávky zahájil nečekaně Kristensen už v desátém kole, postupně ho pak následovali i ostatní jezdci a pouze la Rosa si je hned zopakoval po penalizaci za přejetí bílé čáry na výjezdu z boxové uličky.

Vedení kontroloval v polovině závodu Bernd Schneider, jehož pronásledovali Häkkinen, Spengler, Ekström, Margaritis, Mücke, Scheider, Stippler, Tomczyk, Kaffer atd. Vítěz kvalifikace Green dnes důvod k radosti neměl a chvíli po své druhé návštěvě mechaniků skončil po nárazu do zdi s poškozeným zavěšením.

Vanina Ickx si přehřátý kokpit po nárazu do bariéry uvolněnými pravými dveřmi trochu vyvětrala, ale musela následně do boxů pro další časovou ztrátu. Spengler zvolil strategii delší střední části a dokázal se po návratu na dráhu v 51. kole udržet v čele před Schneiderem. O několik kol později spolu kolidovali letošní debutanti La Rosa a Susie Stoddart, pro změnu zase dvojice s Mercedesy. Pro oba závod skončil, ale na dráhu byl povolán safety car.

Po restartu chyboval vítěz minulého závodu Ekström, klesl za Scheidera, se kterým si však v závěrečné fázi závodu pozici ještě vyměnil. Za šťastně se radujícím Spenglerem dokončil druhý poněkud zklamaný Bernd Schneider a na stupně vítězů se vrátil Mika Häkkinen. Čtvrté místo získal překvapivě Stefan Mücke s loňským Mercedesem, jenž startoval do závodu jako předposlední. O poslední body se pak podělili jezdci Audi, které nenalezlo proti již včera suverénnímu Mercedesu účinnou protizbraň.

Foto: dtm.de

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?