Kanaďan s francouzskými předky se konečně dočkal svého debutového vítězství v DTM. Na stupně vítězů ho doprovodili zkušení Schneider a Häkkinen, kolegové továrního Mercedesu.
Před rekordní návštěvností 147 000 diváků zvládl start nejlépe držitel pole position Green, jehož následoval vedoucí jezdec šampionátu Schneider, Spengler, Häkkinen, Ekström, Abt, Scheider, Kristensen, Margaritis, Tomczyk a další. Vanina Ickx ulila start a později byla potrestána průjezdem boxové komunikace. Hned v prvním kole skončil nadějný víkend pro Jeana Alesiho, který zamířil s poškozeným vozem po kolizi s Abtem do boxů a byl nucen vzdát.
Jen o čtyři kola později odstoupil Lauda s dalším Mercedesem, tentokrát po vlastní chybě. O desáté místo spolu svedli ostrý souboj Scheider a Tomczyk s Audi. Oba ale přes kolizi v zatáčce Schöller S pokračovali. Plánované zastávky zahájil nečekaně Kristensen už v desátém kole, postupně ho pak následovali i ostatní jezdci a pouze la Rosa si je hned zopakoval po penalizaci za přejetí bílé čáry na výjezdu z boxové uličky.
Vedení kontroloval v polovině závodu Bernd Schneider, jehož pronásledovali Häkkinen, Spengler, Ekström, Margaritis, Mücke, Scheider, Stippler, Tomczyk, Kaffer atd. Vítěz kvalifikace Green dnes důvod k radosti neměl a chvíli po své druhé návštěvě mechaniků skončil po nárazu do zdi s poškozeným zavěšením.
Vanina Ickx si přehřátý kokpit po nárazu do bariéry uvolněnými pravými dveřmi trochu vyvětrala, ale musela následně do boxů pro další časovou ztrátu. Spengler zvolil strategii delší střední části a dokázal se po návratu na dráhu v 51. kole udržet v čele před Schneiderem. O několik kol později spolu kolidovali letošní debutanti La Rosa a Susie Stoddart, pro změnu zase dvojice s Mercedesy. Pro oba závod skončil, ale na dráhu byl povolán safety car.
Po restartu chyboval vítěz minulého závodu Ekström, klesl za Scheidera, se kterým si však v závěrečné fázi závodu pozici ještě vyměnil. Za šťastně se radujícím Spenglerem dokončil druhý poněkud zklamaný Bernd Schneider a na stupně vítězů se vrátil Mika Häkkinen. Čtvrté místo získal překvapivě Stefan Mücke s loňským Mercedesem, jenž startoval do závodu jako předposlední. O poslední body se pak podělili jezdci Audi, které nenalezlo proti již včera suverénnímu Mercedesu účinnou protizbraň.
Foto: dtm.de
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?