Kanaďan s francouzskými předky se konečně dočkal svého debutového vítězství v DTM. Na stupně vítězů ho doprovodili zkušení Schneider a Häkkinen, kolegové továrního Mercedesu.
Před rekordní návštěvností 147 000 diváků zvládl start nejlépe držitel pole position Green, jehož následoval vedoucí jezdec šampionátu Schneider, Spengler, Häkkinen, Ekström, Abt, Scheider, Kristensen, Margaritis, Tomczyk a další. Vanina Ickx ulila start a později byla potrestána průjezdem boxové komunikace. Hned v prvním kole skončil nadějný víkend pro Jeana Alesiho, který zamířil s poškozeným vozem po kolizi s Abtem do boxů a byl nucen vzdát.
Jen o čtyři kola později odstoupil Lauda s dalším Mercedesem, tentokrát po vlastní chybě. O desáté místo spolu svedli ostrý souboj Scheider a Tomczyk s Audi. Oba ale přes kolizi v zatáčce Schöller S pokračovali. Plánované zastávky zahájil nečekaně Kristensen už v desátém kole, postupně ho pak následovali i ostatní jezdci a pouze la Rosa si je hned zopakoval po penalizaci za přejetí bílé čáry na výjezdu z boxové uličky.
Vedení kontroloval v polovině závodu Bernd Schneider, jehož pronásledovali Häkkinen, Spengler, Ekström, Margaritis, Mücke, Scheider, Stippler, Tomczyk, Kaffer atd. Vítěz kvalifikace Green dnes důvod k radosti neměl a chvíli po své druhé návštěvě mechaniků skončil po nárazu do zdi s poškozeným zavěšením.
Vanina Ickx si přehřátý kokpit po nárazu do bariéry uvolněnými pravými dveřmi trochu vyvětrala, ale musela následně do boxů pro další časovou ztrátu. Spengler zvolil strategii delší střední části a dokázal se po návratu na dráhu v 51. kole udržet v čele před Schneiderem. O několik kol později spolu kolidovali letošní debutanti La Rosa a Susie Stoddart, pro změnu zase dvojice s Mercedesy. Pro oba závod skončil, ale na dráhu byl povolán safety car.
Po restartu chyboval vítěz minulého závodu Ekström, klesl za Scheidera, se kterým si však v závěrečné fázi závodu pozici ještě vyměnil. Za šťastně se radujícím Spenglerem dokončil druhý poněkud zklamaný Bernd Schneider a na stupně vítězů se vrátil Mika Häkkinen. Čtvrté místo získal překvapivě Stefan Mücke s loňským Mercedesem, jenž startoval do závodu jako předposlední. O poslední body se pak podělili jezdci Audi, které nenalezlo proti již včera suverénnímu Mercedesu účinnou protizbraň.
Foto: dtm.de
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?