Norisring: Přešťastný Bruno Spengler

Spengler, Bruno
Spengler, Bruno, foto: dtm.de
Daniel Šupa 23. července 2006 23:45
Sdílej:

Kanaďan s francouzskými předky se konečně dočkal svého debutového vítězství v DTM. Na stupně vítězů ho doprovodili zkušení Schneider a Häkkinen, kolegové továrního Mercedesu.

Před rekordní návštěvností 147 000 diváků zvládl start nejlépe držitel pole position Green, jehož následoval vedoucí jezdec šampionátu Schneider, Spengler, Häkkinen, Ekström, Abt, Scheider, Kristensen, Margaritis, Tomczyk a další. Vanina Ickx ulila start a později byla potrestána průjezdem boxové komunikace. Hned v prvním kole skončil nadějný víkend pro Jeana Alesiho, který zamířil s poškozeným vozem po kolizi s Abtem do boxů a byl nucen vzdát.

Jen o čtyři kola později odstoupil Lauda s dalším Mercedesem, tentokrát po vlastní chybě. O desáté místo spolu svedli ostrý souboj Scheider a Tomczyk s Audi. Oba ale přes kolizi v zatáčce Schöller S pokračovali. Plánované zastávky zahájil nečekaně Kristensen už v desátém kole, postupně ho pak následovali i ostatní jezdci a pouze la Rosa si je hned zopakoval po penalizaci za přejetí bílé čáry na výjezdu z boxové uličky.

Vedení kontroloval v polovině závodu Bernd Schneider, jehož pronásledovali Häkkinen, Spengler, Ekström, Margaritis, Mücke, Scheider, Stippler, Tomczyk, Kaffer atd. Vítěz kvalifikace Green dnes důvod k radosti neměl a chvíli po své druhé návštěvě mechaniků skončil po nárazu do zdi s poškozeným zavěšením.

Vanina Ickx si přehřátý kokpit po nárazu do bariéry uvolněnými pravými dveřmi trochu vyvětrala, ale musela následně do boxů pro další časovou ztrátu. Spengler zvolil strategii delší střední části a dokázal se po návratu na dráhu v 51. kole udržet v čele před Schneiderem. O několik kol později spolu kolidovali letošní debutanti La Rosa a Susie Stoddart, pro změnu zase dvojice s Mercedesy. Pro oba závod skončil, ale na dráhu byl povolán safety car.

Po restartu chyboval vítěz minulého závodu Ekström, klesl za Scheidera, se kterým si však v závěrečné fázi závodu pozici ještě vyměnil. Za šťastně se radujícím Spenglerem dokončil druhý poněkud zklamaný Bernd Schneider a na stupně vítězů se vrátil Mika Häkkinen. Čtvrté místo získal překvapivě Stefan Mücke s loňským Mercedesem, jenž startoval do závodu jako předposlední. O poslední body se pak podělili jezdci Audi, které nenalezlo proti již včera suverénnímu Mercedesu účinnou protizbraň.

Foto: dtm.de

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.