Dán Tom Kristensen přerušil na Oscherslebenu řadu tří vítězství Schneidera s Mercedesem poté, co Spengler ani Green nedokázali najít cestu k prvnímu místu na trati ani v boxech.
Tom Kristensen využil svého včerejšího pole position. Na druhé pozici z první zatáčky vyjel Spengler následovaný Greenem, Frentzenem, Ekströmem a Häkkinenem, ale Fin brzy dalšímu seveřanovi předjetí vrátil. Souboj rok starých Audi Stipplera a Abta skončil kontaktem a Abt pokračoval po vyjetí z dráhy až na sedmnáctém místě.
Kristensen získával na své soupeře náskok, ale také první zamířil k mechanikům už v šestém kole, podobně i vítěz předchozích dvou závodů této sezony Schneider, který jezdil na konci první desítky. Tomczyk zamířil do boxů o kolo později, ale prohrál pozici ve prospěch Bernda Schneidera. Spengler s Greenem i Häkkinenem zvolili mírně jinou strategii, Ekström zajel do boxů v devátém kole a zařadil se až za Schneidera a Tomczyka.
Ve třináctém kole dostal Lauda penalizaci průjezdu boxy za přetnutí bílé čáry na výjezdu z boxů. O kolo později zajela konečně k mechanikům i dvojice vedoucích Mercedesů. Přestože byl Green odbaven rychleji, Spengler vedení udržel a z boxů vyjeli těsně za sebou opět v nezměněném pořadí. Oba se znovu zařadili s mírnou ztrátou za Kristensena, který tak své vedení z úvodu závodu v souboji na dálku obhájil.
Häkkinen si užil vedení pouze jedno kolo, navíc se do závodu vrátil až za Ekströmem. Kristensenovi sice rychlý únik s minimem paliva po startu vyšel, ale v osmnáctém kole, poté co nemohl najít způsob jak předjet la Rosu a Mückeho s Mercedesy, zajel raději k mechanikům podruhé, tentokrát těsně před Spenglerem. Pozici si ale znovu udržel a ani později uskutečněná Greenova druhá zastávka nic na pořadí trojice nezměnila.
Letos debutující Daniel la Rosa se starším Mercedesem jel i dnes výborně a vodil s jinou strategií startovní pole až do 26. kola, kdy zamířil do boxů poprvé. Klesl sice na šestou pozici, bylo ale jasné, že druhá zastávka ho posune ještě níže. Dalším penalizovaným byl Stippler. Ne však za souboj s Abtem, ale pro překročení rychlosti v boxech. Vedení v závodě převzal po la Rosovi další rychlý jezdec s rok starým mercedesem Alexandros Margaritis. Řek zajel podruhé do boxů chvíli poté, ale zařadil se před Frentzena, Schneidera a Tomczyka s Ekströmem na aktuální čtvrtou pozici!
Poté co jedenáct kol před cílem celé startovní pole absolvovalo i druhé zastávky v boxech, za vedoucím Kristensenem následoval Spengler, Green, s odstupem Margaritis a poté čtveřice Frentzen, Schneider, Tomczyk, Ekström, dále pak Häkkinen, Alesi, Kaffer a další. Tomczyk nejprve v jedné ze zatáček zablokoval zadní kola a poté pravděpodobně s problémy u jeho Audi prohrál týmový souboj s Ekströmem, který začal snižovat ztrátu na Schneidera a vytvářet tlak na ostříleného Němce. Zmíněnou čtveřici vodil však defenzivně jezdící a nechybující Frentzen, kterého rychlejší Schneider nedokázal na úzké trati plné zatáček překonat.
Jen čtyři kola do konce závodu potkaly problémy skvěle jedoucího Margaritise, díky problémům s levým předním kolem přišel nejprve o své bezpečné čtvrté místo a následně po neplánovaném třetím pitstopu i o zasloužené body. Alesi dokázal překonat v přímém souboji o poslední bodovanou osmou pozici dalšího expilota F1 Häkkinena. V samém závěru závodu ještě chyboval Lauda, který vyjel mimo dráhu a Tomczyk se znovu dokázal dostat před šampiona z roku 2004 Ekströma.
Kristensen potvrdil i dnes, že patří v letošní sezoně u Audi k nejlepším a plným bodovým ziskem převzal vedení v letošním šampionátu, když překonal Schneidera. Ten musí litovat včerejší nepodařené kvalifikace.
Foto: dtm.de
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.