Dán Tom Kristensen přerušil na Oscherslebenu řadu tří vítězství Schneidera s Mercedesem poté, co Spengler ani Green nedokázali najít cestu k prvnímu místu na trati ani v boxech.
Tom Kristensen využil svého včerejšího pole position. Na druhé pozici z první zatáčky vyjel Spengler následovaný Greenem, Frentzenem, Ekströmem a Häkkinenem, ale Fin brzy dalšímu seveřanovi předjetí vrátil. Souboj rok starých Audi Stipplera a Abta skončil kontaktem a Abt pokračoval po vyjetí z dráhy až na sedmnáctém místě.
Kristensen získával na své soupeře náskok, ale také první zamířil k mechanikům už v šestém kole, podobně i vítěz předchozích dvou závodů této sezony Schneider, který jezdil na konci první desítky. Tomczyk zamířil do boxů o kolo později, ale prohrál pozici ve prospěch Bernda Schneidera. Spengler s Greenem i Häkkinenem zvolili mírně jinou strategii, Ekström zajel do boxů v devátém kole a zařadil se až za Schneidera a Tomczyka.
Ve třináctém kole dostal Lauda penalizaci průjezdu boxy za přetnutí bílé čáry na výjezdu z boxů. O kolo později zajela konečně k mechanikům i dvojice vedoucích Mercedesů. Přestože byl Green odbaven rychleji, Spengler vedení udržel a z boxů vyjeli těsně za sebou opět v nezměněném pořadí. Oba se znovu zařadili s mírnou ztrátou za Kristensena, který tak své vedení z úvodu závodu v souboji na dálku obhájil.
Häkkinen si užil vedení pouze jedno kolo, navíc se do závodu vrátil až za Ekströmem. Kristensenovi sice rychlý únik s minimem paliva po startu vyšel, ale v osmnáctém kole, poté co nemohl najít způsob jak předjet la Rosu a Mückeho s Mercedesy, zajel raději k mechanikům podruhé, tentokrát těsně před Spenglerem. Pozici si ale znovu udržel a ani později uskutečněná Greenova druhá zastávka nic na pořadí trojice nezměnila.
Letos debutující Daniel la Rosa se starším Mercedesem jel i dnes výborně a vodil s jinou strategií startovní pole až do 26. kola, kdy zamířil do boxů poprvé. Klesl sice na šestou pozici, bylo ale jasné, že druhá zastávka ho posune ještě níže. Dalším penalizovaným byl Stippler. Ne však za souboj s Abtem, ale pro překročení rychlosti v boxech. Vedení v závodě převzal po la Rosovi další rychlý jezdec s rok starým mercedesem Alexandros Margaritis. Řek zajel podruhé do boxů chvíli poté, ale zařadil se před Frentzena, Schneidera a Tomczyka s Ekströmem na aktuální čtvrtou pozici!
Poté co jedenáct kol před cílem celé startovní pole absolvovalo i druhé zastávky v boxech, za vedoucím Kristensenem následoval Spengler, Green, s odstupem Margaritis a poté čtveřice Frentzen, Schneider, Tomczyk, Ekström, dále pak Häkkinen, Alesi, Kaffer a další. Tomczyk nejprve v jedné ze zatáček zablokoval zadní kola a poté pravděpodobně s problémy u jeho Audi prohrál týmový souboj s Ekströmem, který začal snižovat ztrátu na Schneidera a vytvářet tlak na ostříleného Němce. Zmíněnou čtveřici vodil však defenzivně jezdící a nechybující Frentzen, kterého rychlejší Schneider nedokázal na úzké trati plné zatáček překonat.
Jen čtyři kola do konce závodu potkaly problémy skvěle jedoucího Margaritise, díky problémům s levým předním kolem přišel nejprve o své bezpečné čtvrté místo a následně po neplánovaném třetím pitstopu i o zasloužené body. Alesi dokázal překonat v přímém souboji o poslední bodovanou osmou pozici dalšího expilota F1 Häkkinena. V samém závěru závodu ještě chyboval Lauda, který vyjel mimo dráhu a Tomczyk se znovu dokázal dostat před šampiona z roku 2004 Ekströma.
Kristensen potvrdil i dnes, že patří v letošní sezoně u Audi k nejlepším a plným bodovým ziskem převzal vedení v letošním šampionátu, když překonal Schneidera. Ten musí litovat včerejší nepodařené kvalifikace.
Foto: dtm.de
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.