Dán Tom Kristensen přerušil na Oscherslebenu řadu tří vítězství Schneidera s Mercedesem poté, co Spengler ani Green nedokázali najít cestu k prvnímu místu na trati ani v boxech.
Tom Kristensen využil svého včerejšího pole position. Na druhé pozici z první zatáčky vyjel Spengler následovaný Greenem, Frentzenem, Ekströmem a Häkkinenem, ale Fin brzy dalšímu seveřanovi předjetí vrátil. Souboj rok starých Audi Stipplera a Abta skončil kontaktem a Abt pokračoval po vyjetí z dráhy až na sedmnáctém místě.
Kristensen získával na své soupeře náskok, ale také první zamířil k mechanikům už v šestém kole, podobně i vítěz předchozích dvou závodů této sezony Schneider, který jezdil na konci první desítky. Tomczyk zamířil do boxů o kolo později, ale prohrál pozici ve prospěch Bernda Schneidera. Spengler s Greenem i Häkkinenem zvolili mírně jinou strategii, Ekström zajel do boxů v devátém kole a zařadil se až za Schneidera a Tomczyka.
Ve třináctém kole dostal Lauda penalizaci průjezdu boxy za přetnutí bílé čáry na výjezdu z boxů. O kolo později zajela konečně k mechanikům i dvojice vedoucích Mercedesů. Přestože byl Green odbaven rychleji, Spengler vedení udržel a z boxů vyjeli těsně za sebou opět v nezměněném pořadí. Oba se znovu zařadili s mírnou ztrátou za Kristensena, který tak své vedení z úvodu závodu v souboji na dálku obhájil.
Häkkinen si užil vedení pouze jedno kolo, navíc se do závodu vrátil až za Ekströmem. Kristensenovi sice rychlý únik s minimem paliva po startu vyšel, ale v osmnáctém kole, poté co nemohl najít způsob jak předjet la Rosu a Mückeho s Mercedesy, zajel raději k mechanikům podruhé, tentokrát těsně před Spenglerem. Pozici si ale znovu udržel a ani později uskutečněná Greenova druhá zastávka nic na pořadí trojice nezměnila.
Letos debutující Daniel la Rosa se starším Mercedesem jel i dnes výborně a vodil s jinou strategií startovní pole až do 26. kola, kdy zamířil do boxů poprvé. Klesl sice na šestou pozici, bylo ale jasné, že druhá zastávka ho posune ještě níže. Dalším penalizovaným byl Stippler. Ne však za souboj s Abtem, ale pro překročení rychlosti v boxech. Vedení v závodě převzal po la Rosovi další rychlý jezdec s rok starým mercedesem Alexandros Margaritis. Řek zajel podruhé do boxů chvíli poté, ale zařadil se před Frentzena, Schneidera a Tomczyka s Ekströmem na aktuální čtvrtou pozici!
Poté co jedenáct kol před cílem celé startovní pole absolvovalo i druhé zastávky v boxech, za vedoucím Kristensenem následoval Spengler, Green, s odstupem Margaritis a poté čtveřice Frentzen, Schneider, Tomczyk, Ekström, dále pak Häkkinen, Alesi, Kaffer a další. Tomczyk nejprve v jedné ze zatáček zablokoval zadní kola a poté pravděpodobně s problémy u jeho Audi prohrál týmový souboj s Ekströmem, který začal snižovat ztrátu na Schneidera a vytvářet tlak na ostříleného Němce. Zmíněnou čtveřici vodil však defenzivně jezdící a nechybující Frentzen, kterého rychlejší Schneider nedokázal na úzké trati plné zatáček překonat.
Jen čtyři kola do konce závodu potkaly problémy skvěle jedoucího Margaritise, díky problémům s levým předním kolem přišel nejprve o své bezpečné čtvrté místo a následně po neplánovaném třetím pitstopu i o zasloužené body. Alesi dokázal překonat v přímém souboji o poslední bodovanou osmou pozici dalšího expilota F1 Häkkinena. V samém závěru závodu ještě chyboval Lauda, který vyjel mimo dráhu a Tomczyk se znovu dokázal dostat před šampiona z roku 2004 Ekströma.
Kristensen potvrdil i dnes, že patří v letošní sezoně u Audi k nejlepším a plným bodovým ziskem převzal vedení v letošním šampionátu, když překonal Schneidera. Ten musí litovat včerejší nepodařené kvalifikace.
Foto: dtm.de
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?