Oschersleben: Kristensen vítězstvím do čela

Kristensen, Tom
Kristensen, Tom, foto: dtm.de
Daniel Šupa 21. května 2006 15:06
Sdílej:

Dán Tom Kristensen přerušil na Oscherslebenu řadu tří vítězství Schneidera s Mercedesem poté, co Spengler ani Green nedokázali najít cestu k prvnímu místu na trati ani v boxech.

Tom Kristensen využil svého včerejšího pole position. Na druhé pozici z první zatáčky vyjel Spengler následovaný Greenem, Frentzenem, Ekströmem a Häkkinenem, ale Fin brzy dalšímu seveřanovi předjetí vrátil. Souboj rok starých Audi Stipplera a Abta skončil kontaktem a Abt pokračoval po vyjetí z dráhy až na sedmnáctém místě.

Kristensen získával na své soupeře náskok, ale také první zamířil k mechanikům už v šestém kole, podobně i vítěz předchozích dvou závodů této sezony Schneider, který jezdil na konci první desítky. Tomczyk zamířil do boxů o kolo později, ale prohrál pozici ve prospěch Bernda Schneidera. Spengler s Greenem i Häkkinenem zvolili mírně jinou strategii, Ekström zajel do boxů v devátém kole a zařadil se až za Schneidera a Tomczyka.

Ve třináctém kole dostal Lauda penalizaci průjezdu boxy za přetnutí bílé čáry na výjezdu z boxů. O kolo později zajela konečně k mechanikům i dvojice vedoucích Mercedesů. Přestože byl Green odbaven rychleji, Spengler vedení udržel a z boxů vyjeli těsně za sebou opět v nezměněném pořadí. Oba se znovu zařadili s mírnou ztrátou za Kristensena, který tak své vedení z úvodu závodu v souboji na dálku obhájil.

Häkkinen si užil vedení pouze jedno kolo, navíc se do závodu vrátil až za Ekströmem. Kristensenovi sice rychlý únik s minimem paliva po startu vyšel, ale v osmnáctém kole, poté co nemohl najít způsob jak předjet la Rosu a Mückeho s Mercedesy, zajel raději k mechanikům podruhé, tentokrát těsně před Spenglerem. Pozici si ale znovu udržel a ani později uskutečněná Greenova druhá zastávka nic na pořadí trojice nezměnila.

Letos debutující Daniel la Rosa se starším Mercedesem jel i dnes výborně a vodil s jinou strategií startovní pole až do 26. kola, kdy zamířil do boxů poprvé. Klesl sice na šestou pozici, bylo ale jasné, že druhá zastávka ho posune ještě níže. Dalším penalizovaným byl Stippler. Ne však za souboj s Abtem, ale pro překročení rychlosti v boxech. Vedení v závodě převzal po la Rosovi další rychlý jezdec s rok starým mercedesem Alexandros Margaritis. Řek zajel podruhé do boxů chvíli poté, ale zařadil se před Frentzena, Schneidera a Tomczyka s Ekströmem na aktuální čtvrtou pozici! 

Poté co jedenáct kol před cílem celé startovní pole absolvovalo i druhé zastávky v boxech, za vedoucím Kristensenem následoval Spengler, Green, s odstupem Margaritis a poté čtveřice Frentzen, Schneider, Tomczyk, Ekström, dále pak Häkkinen, Alesi, Kaffer a další. Tomczyk nejprve v jedné ze zatáček zablokoval zadní kola a poté pravděpodobně s problémy u jeho Audi prohrál týmový souboj s Ekströmem, který začal snižovat ztrátu na Schneidera a vytvářet tlak na ostříleného Němce. Zmíněnou čtveřici vodil však defenzivně jezdící a nechybující Frentzen, kterého rychlejší Schneider nedokázal na úzké trati plné zatáček překonat. 

Jen čtyři kola do konce závodu potkaly problémy skvěle jedoucího Margaritise, díky problémům s levým předním kolem přišel nejprve o své bezpečné čtvrté místo a následně po neplánovaném třetím pitstopu i o zasloužené body. Alesi dokázal překonat v přímém souboji o poslední bodovanou osmou pozici dalšího expilota F1 Häkkinena. V samém závěru závodu ještě chyboval Lauda, který vyjel mimo dráhu a Tomczyk se znovu dokázal dostat před šampiona z roku 2004 Ekströma.

Kristensen potvrdil i dnes, že patří v letošní sezoně u Audi k nejlepším a plným bodovým ziskem převzal vedení v letošním šampionátu, když překonal Schneidera. Ten musí litovat včerejší nepodařené kvalifikace.

Foto: dtm.de

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?