Dán Tom Kristensen přerušil na Oscherslebenu řadu tří vítězství Schneidera s Mercedesem poté, co Spengler ani Green nedokázali najít cestu k prvnímu místu na trati ani v boxech.
Tom Kristensen využil svého včerejšího pole position. Na druhé pozici z první zatáčky vyjel Spengler následovaný Greenem, Frentzenem, Ekströmem a Häkkinenem, ale Fin brzy dalšímu seveřanovi předjetí vrátil. Souboj rok starých Audi Stipplera a Abta skončil kontaktem a Abt pokračoval po vyjetí z dráhy až na sedmnáctém místě.
Kristensen získával na své soupeře náskok, ale také první zamířil k mechanikům už v šestém kole, podobně i vítěz předchozích dvou závodů této sezony Schneider, který jezdil na konci první desítky. Tomczyk zamířil do boxů o kolo později, ale prohrál pozici ve prospěch Bernda Schneidera. Spengler s Greenem i Häkkinenem zvolili mírně jinou strategii, Ekström zajel do boxů v devátém kole a zařadil se až za Schneidera a Tomczyka.
Ve třináctém kole dostal Lauda penalizaci průjezdu boxy za přetnutí bílé čáry na výjezdu z boxů. O kolo později zajela konečně k mechanikům i dvojice vedoucích Mercedesů. Přestože byl Green odbaven rychleji, Spengler vedení udržel a z boxů vyjeli těsně za sebou opět v nezměněném pořadí. Oba se znovu zařadili s mírnou ztrátou za Kristensena, který tak své vedení z úvodu závodu v souboji na dálku obhájil.
Häkkinen si užil vedení pouze jedno kolo, navíc se do závodu vrátil až za Ekströmem. Kristensenovi sice rychlý únik s minimem paliva po startu vyšel, ale v osmnáctém kole, poté co nemohl najít způsob jak předjet la Rosu a Mückeho s Mercedesy, zajel raději k mechanikům podruhé, tentokrát těsně před Spenglerem. Pozici si ale znovu udržel a ani později uskutečněná Greenova druhá zastávka nic na pořadí trojice nezměnila.
Letos debutující Daniel la Rosa se starším Mercedesem jel i dnes výborně a vodil s jinou strategií startovní pole až do 26. kola, kdy zamířil do boxů poprvé. Klesl sice na šestou pozici, bylo ale jasné, že druhá zastávka ho posune ještě níže. Dalším penalizovaným byl Stippler. Ne však za souboj s Abtem, ale pro překročení rychlosti v boxech. Vedení v závodě převzal po la Rosovi další rychlý jezdec s rok starým mercedesem Alexandros Margaritis. Řek zajel podruhé do boxů chvíli poté, ale zařadil se před Frentzena, Schneidera a Tomczyka s Ekströmem na aktuální čtvrtou pozici!
Poté co jedenáct kol před cílem celé startovní pole absolvovalo i druhé zastávky v boxech, za vedoucím Kristensenem následoval Spengler, Green, s odstupem Margaritis a poté čtveřice Frentzen, Schneider, Tomczyk, Ekström, dále pak Häkkinen, Alesi, Kaffer a další. Tomczyk nejprve v jedné ze zatáček zablokoval zadní kola a poté pravděpodobně s problémy u jeho Audi prohrál týmový souboj s Ekströmem, který začal snižovat ztrátu na Schneidera a vytvářet tlak na ostříleného Němce. Zmíněnou čtveřici vodil však defenzivně jezdící a nechybující Frentzen, kterého rychlejší Schneider nedokázal na úzké trati plné zatáček překonat.
Jen čtyři kola do konce závodu potkaly problémy skvěle jedoucího Margaritise, díky problémům s levým předním kolem přišel nejprve o své bezpečné čtvrté místo a následně po neplánovaném třetím pitstopu i o zasloužené body. Alesi dokázal překonat v přímém souboji o poslední bodovanou osmou pozici dalšího expilota F1 Häkkinena. V samém závěru závodu ještě chyboval Lauda, který vyjel mimo dráhu a Tomczyk se znovu dokázal dostat před šampiona z roku 2004 Ekströma.
Kristensen potvrdil i dnes, že patří v letošní sezoně u Audi k nejlepším a plným bodovým ziskem převzal vedení v letošním šampionátu, když překonal Schneidera. Ten musí litovat včerejší nepodařené kvalifikace.
Foto: dtm.de
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.