Na slavnostním představení účastníků letošní sezony byly zveřejněny podrobnosti kolem nového formátu kvalifikace a váhové limity srovnávající rozdíly mezi nejstaršími a nejnovějšími vozy.
DTM se nechala inspirovat s novou kvalifikací formulí 1, přitom do minulého roku používané super pole bylo paradoxně základem pro současnou podobu kvalifikace F1. Prvních 14 minut bude vyhrazena dráha všem účastníkům, tedy v tuto chvíli dvaceti vozům. Po sedmi minutách se na dráze objeví už jen čtrnáct nejrychlejších z prvního bloku a šest vozů zůstane v garážích. Ve druhém desetiminutovém bloku bude vyřazeno dalších šest nejpomalejších a po další sedmiminutové přestávce si to ve třetím, už jen sedmiminutovém bloku, rozdá osm nejrychlejších o pozice v prvních čtyřech řadách startovního roštu.
Váhový handicap bude zvýhodňovat přirozeně starší vozy. Minimální hmotnost auta specifikace 2004 bude 1020 kg, u vozu z roku 2005 činí minimální váha 1060 kg a minimum pro letošní specifikaci je stanoveno na 1070 kg. Přitom se znovu uplatní přitížení vozů specifikace 2006 jedné značky za vítězství, a to 5 kg. Maximální závaží může mít ale hodnotu jen deset kilogramů proti loňským dvaceti. Cílem je maximální vyrovnání podmínek všem jezdcům a spokojený divák...
Foto: Auto News Network
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?