Na slavnostním představení účastníků letošní sezony byly zveřejněny podrobnosti kolem nového formátu kvalifikace a váhové limity srovnávající rozdíly mezi nejstaršími a nejnovějšími vozy.
DTM se nechala inspirovat s novou kvalifikací formulí 1, přitom do minulého roku používané super pole bylo paradoxně základem pro současnou podobu kvalifikace F1. Prvních 14 minut bude vyhrazena dráha všem účastníkům, tedy v tuto chvíli dvaceti vozům. Po sedmi minutách se na dráze objeví už jen čtrnáct nejrychlejších z prvního bloku a šest vozů zůstane v garážích. Ve druhém desetiminutovém bloku bude vyřazeno dalších šest nejpomalejších a po další sedmiminutové přestávce si to ve třetím, už jen sedmiminutovém bloku, rozdá osm nejrychlejších o pozice v prvních čtyřech řadách startovního roštu.
Váhový handicap bude zvýhodňovat přirozeně starší vozy. Minimální hmotnost auta specifikace 2004 bude 1020 kg, u vozu z roku 2005 činí minimální váha 1060 kg a minimum pro letošní specifikaci je stanoveno na 1070 kg. Přitom se znovu uplatní přitížení vozů specifikace 2006 jedné značky za vítězství, a to 5 kg. Maximální závaží může mít ale hodnotu jen deset kilogramů proti loňským dvaceti. Cílem je maximální vyrovnání podmínek všem jezdcům a spokojený divák...
Foto: Auto News Network
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?