Letošní sezona 2006 je pro Audi významná. Jedná se totiž o desátý rok účasti čtyř kruhů v prestižním šampionátu cestovních vozů.
Audi se může pyšnit čtyřmi tituly šampiona, 35 vítězstvími, 30 pole position a 26 nejrychlejšími koly v závodě. Tato bilance řadí značku Audi k nejúspěšnější účastníkům DTM.
Ingolstadtský tým se poprvé objevil na startu v roce 1990 s upravenou silniční verzí Audi V8 quattro, se kterým získal Hans Joachim Stuck titul. Frank Biela ho po roce zopakoval a bylo to poprvé, co některý výrobce v DTM svůj triumf obhájil.
Následná krize DTM a čtyřletá přestávka seriálu spolu s rozmachem sportovních prototypů přinesla přesun zájmu automobilky, ale po znovuzrození šampionátu v letech 2000 až 2003 hájil barvy Audi alespoň zákaznický tým Abt Sportsline s vozy Audi TT. Laurent Aiello získal třetí titul v roce 2002.
Nová historie se začala psát pro čtyři kruhy v roce 2004, kdy se výrobce vrátil s továrním vozem Audi A4 a Mattias Ekström pokořil jezdce Mercedesu i Opelu. Získal zatím poslední čtvrtý titul.
Foto: Auto News Network
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?