Předloňský šampion Mattias Ekström očekává, že prapor Mercedesu v boji o titul ponese Häkkinen. Sám žije pro DTM a pokud by musel měnit, lákala by ho jako pravého Švéda spíše rallye.
Loňský úspěch jeho rivala Garyho Paffetta katapultoval sympatického Kanaďana do pozice testovacího jezdce Formule 1 u týmu McLaren Mercedes. „Mám z toho velkou radost a přeji Garymu hodně úspěchů. Je skvělé, že nepřestupují pouze jezdci z F1 do DTM, ale i opačně,“ prohlásil pilot Audi.
Jeho samotného ale Formule 1 příliš neláká: „Ne, absolutně ne, Formule 1 mne nyní nezajímá, moje srdce buší rychleji spíše při pomyšlení na rallye.“
Mattias očekává i přes odchod svého loňského soka v letošním roce další tvrdou bitvu o titul, neboť je startovní pole velmi vyrovnané. A kdo by mohl být hlavním konkurentem? „To je těžké, uvidíme na začátku sezony, ale je tu celá řada rychlých pilotů. Například Mika Häkkinen už se myslím naučil vše co potřeboval,“ jmenuje opatrně Švéd možného úhlavního soupeře.
Letošní zmrazení vývoje přinese dost možná širší elitní skupinu, než tomu bylo loni a Mattias by byl s tímto vývojem spokojen. „Na předpovědi je ale stále ještě příliš brzy, musíme si počkat, jak budou letošní předpisy v této věci fungovat v reálném prostředí.“
Foto: Audi Sport Press
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?