Hockenheimring - Super pole: Superpole se jelo již na osychající trati za svitu slunce a bylo jasné, že čím lepší čas v předcházející kvalifikaci, tím lepší podmínky v letmém kole super pole.
První vyjel z boxů Martin Tomczyk, jehož následoval Aiello a Häkkinen. Přestože loni byl často chybujícím právě Tomczyk, tentokrát zajel čisté kolo a hrubek se dopustili Francouz s Finem.
Fässler chyboval ve stejném místě jako jeho kolega od OPC Aiello, ale díky osychající dráze nebyla chyba potrestána tak výrazně. Tomczyka překonal až Stippler s loňským Audi, a to k velké radosti šéfa stáje Reinholda Joesta.
Druhou pětici načal vedoucí jezdec průběžného pořadí Paffett, ale na Stipplera nestačil. Až Kristensen řádně posunul hodnotu nejrychlejšího času a kolegu s loňským vozem překonal o 1,4 vteřiny!
Při velmi bojovném a sympatickém výkonu se zdálo, že by mohl být Frentzen rychlejší Dána, ale s přibývajícími metry od prvního mezičasu vzrůstala časová ztráta přímo úměrně, přesto byl se svým výkonem Němec spokojen a předvedl divákům po skončení kola hodiny.
Z pole position mohli sesadit Kristensena už jen jezdci Mercedesu. Hned prvnímu Greenovi se to také podařilo, i když jen s minimálním náskokem. Bernd Schneider v úvodu letmého kola potvrzoval svoji dnešní formu, ale v závěru ztratil a k obrovskému údivu a zklamání šéfa Mercedesu Norberta Hauga proťal cílovou čáru až se třetím nejlepším časem.
Foto: Mercedes-Benz Motorsport
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.