Matiasovi sa na Audi v tesnom súboji podarilo poraziť svojho hlavného súpera na Mercedese.
Preteky na okruhu Lausitz Eurospeedway dnes priniesli to, čo divák od šampionátu očakáva. Štart sa najlepšie vydaril druhému štartujúcemu Hainz-Harald Frentzenovi a do prvej zákruty nechal za sebou Reutera, Ekströma a Greena.
Hneď prvé kolo bolo osudným pre Marcela Fässlera a Rinalda Capella, ktorý dostal v prvej zákrute hodiny. Ako sa ukázalo, táto zákruta bola v priebehu tŕňom v oku aj iným pilotom a hneď o kolo to dokázal Christian Abt, ktorý takisto v tejto zákrute dostal hodiny.
Gary Paffett dnes preukázal formu a napriek tomu, že preteky nevyhral predvádzal perfektné súboje, keď sa mu pred prvou povinnou zastávkou podarilo zdolať svojho rivala v šampionáte Mattiasa Ekströma.
Mattias sa v priebehu dostal do čela a napriek tomu, že ho v druhej polovici pretekov Paffett tvrdo atakoval, svoje prvé miesto uhájil do odviatia šachovnicovej zástavy a vďaka tomuto víťazstvu sa iba o jediný bod dostal do čela tabuľky vrámci šampionátu jazdcov.
V závere si ešte stihol Jean Alesi vyslúžiť trest za vystrčenie Frentzena, ale cez to všetko sa za Frentzenom v pretekoch umiestnil na ôsmej pozícii. Okrem spomínanej víťaznej dvojici si pódium vybojoval Tom Kristensen čím potvrdil dominanciu automobilky Audi. Opel sa mohol tešiť akurát zo štvrtého a piatého miesta, ktoré obsadili Aiello s Reuterom.
Lausitz: výsledky pretekov
Umiestnenie v šampionáte jazdcov
Foto: Audi Sport Press
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.