Konec downsizingu, další automobilka zvětšuje objem

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 17. června 2020, 09:38 Google+

Mnozí z nás již léta tuší, že downsizing je slepá ulička a to, co funguje při laboratorním měření, v reálném světě prostě nefunguje. Automobilka Porsche vyslyšela volání zdravého rozumu a u svého bestselleru zvyšuje objem a přidává válce.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Porsche Cayenne GTS

Porsche Cayenne GTS | foto: Porsche

Sdílejte článek

Automobilka Porsche oficiálně představila novou řadu Cayenne GTS, ta bude k mání buď jako klasické SUV nebo ve variantě GTS Coupe.

Největší změna se odehrála pod kapotou. Původní twin-turbo V6 o objemu 3,6 litru, uvolnil své místo motoru, který má v takovémhle voze důstojný počet válců. Pod kapotou novinky bije bi-turbo V8 o objemu 4,0 litru. Díky silnějšímu motoru je nové GTS rychlejší. To staré umělo akcelerovat z 0 na 100 km/h za 5,1 s, kdežto to nové umí stejnou disciplínu za 4,5 s. Maximální rychlost je omezena na 270 km/h.

img-responsive

Porsche Cayenne GTS | foto: Porsche

Zapracovalo se i na podvozku. GTS dostalo modifikované zavěšení a o 20 mm nižší světlou výšku. Za příplatek může být GTS dovybaveno vzduchovým odpružením nebo jízdním asistentem Porsche Dynamic Chassis Control.

Balíček Sport Design dále vylepšuje vzhled "terénního" Porsche. Balíček obsahuje zatavené světlomety, černé lemování, sportovní výfukový systém a 21 palcová kola RS Spyder. Za nimi se nacházejí velké brzdy s červeně lakovanými třmeny. Ocelové kotouče mají vpředu průměr 390 mm a vzadu 354 mm. Na přání zákazníka mohou být kotouče zhotovené z wolframu a nebo karbono-keramické.

img-responsive

Porsche Cayenne GTS | foto: Porsche

Interiéru vládne Alcantara a leštěný hliník. Alcantara je použita u výplně dveří, na středové konzoli a na stropě. GTS dostalo exkluzivní sportovní sedadla s výrazným bočním vedením. O tom, že sedíte ve verzi GTS vás v interiéru přesvědčí všudepřítomná loga GTS.

Cena za Porsche GTS začíná na částce 3,08 milionů Kč, kdežto na Porsche GTS Coupe si musíte připravit 3,2 milionu Kč.

Vytisknout

Diskuze: Konec downsizingu, další automobilka zvětšuje objem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

reklama

Doporučujeme

Bmw m5

Nové BMW M5 a BMW M5 Competition, supersportovní limuzíny

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud