Konec downsizingu, další automobilka zvětšuje objem

Porsche Cayenne GTS
Porsche Cayenne GTS, foto: Porsche
Petr Boháč , AutoRoad.cz 17. června 2020 09:38
Sdílej:

Mnozí z nás již léta tuší, že downsizing je slepá ulička a to, co funguje při laboratorním měření, v reálném světě prostě nefunguje. Automobilka Porsche vyslyšela volání zdravého rozumu a u svého bestselleru zvyšuje objem a přidává válce.

Automobilka Porsche oficiálně představila novou řadu Cayenne GTS, ta bude k mání buď jako klasické SUV nebo ve variantě GTS Coupe.

Největší změna se odehrála pod kapotou. Původní twin-turbo V6 o objemu 3,6 litru, uvolnil své místo motoru, který má v takovémhle voze důstojný počet válců. Pod kapotou novinky bije bi-turbo V8 o objemu 4,0 litru. Díky silnějšímu motoru je nové GTS rychlejší. To staré umělo akcelerovat z 0 na 100 km/h za 5,1 s, kdežto to nové umí stejnou disciplínu za 4,5 s. Maximální rychlost je omezena na 270 km/h.

Zapracovalo se i na podvozku. GTS dostalo modifikované zavěšení a o 20 mm nižší světlou výšku. Za příplatek může být GTS dovybaveno vzduchovým odpružením nebo jízdním asistentem Porsche Dynamic Chassis Control.

Balíček Sport Design dále vylepšuje vzhled "terénního" Porsche. Balíček obsahuje zatavené světlomety, černé lemování, sportovní výfukový systém a 21 palcová kola RS Spyder. Za nimi se nacházejí velké brzdy s červeně lakovanými třmeny. Ocelové kotouče mají vpředu průměr 390 mm a vzadu 354 mm. Na přání zákazníka mohou být kotouče zhotovené z wolframu a nebo karbono-keramické.

Interiéru vládne Alcantara a leštěný hliník. Alcantara je použita u výplně dveří, na středové konzoli a na stropě. GTS dostalo exkluzivní sportovní sedadla s výrazným bočním vedením. O tom, že sedíte ve verzi GTS vás v interiéru přesvědčí všudepřítomná loga GTS.

Cena za Porsche GTS začíná na částce 3,08 milionů Kč, kdežto na Porsche GTS Coupe si musíte připravit 3,2 milionu Kč.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?