Nezastavitelný Hilux od své premiéry v roce 1968 prokázal svoji neporazitelnost, ať při úspěšném dobývání severního pólu, zdolávání sopek Islandu, překonávání Antarktidy či vítězné jízdě na Rallye Dakar
Nezastavitelný Hilux od své premiéry v roce 1968 prokázal svoji neporazitelnost, ať při úspěšném dobývání severního pólu, zdolávání sopek Islandu, překonávání Antarktidy či vítězné jízdě na Rallye Dakar v roce 2019. Nový model teď má ještě výkonnější pohonnou jednotku 2,8 litru, vylepšené schopnosti na silnici i v terénu a luxusnější vzhled.
S moderní a stylovou výbavou se nyní více zaměřuje na stále početnější skupinu evropských zájemců, kteří preferují vůz k univerzálnímu nebo volnočasovému využití.
Nový vrcholný stupeň výbavy 'Invincible' nabízí zákazníkům specifické stylistické ztvárnění a luxusní prvky výbavy bez nutnosti obětovat cokoli z tradiční nezničitelnosti, robustnosti a legendární kvality, odolnosti a spolehlivosti (QDR), tedy vlastností, pro které si pick-up Hilux získal mimořádnou oblibu po celém světě.
Maximální nosnost jedné tuny se nyní vztahuje na všechna karosářská provedení Toyoty Hilux s pohonem všech kol (Single Cab, Extra Cab a Double Cab) a povolená hmotnost přívěsu až 3,5 t zůstává nadále zachována u verze Double Cab s pohonem všech kol.
Design a palubní technologie
Kompletní přepracování se dotklo čelní partie nové Toyoty Hilux, která se pyšní smělou a suverénní trojrozměrnou maskou chladiče a provedením předního nárazníku, což se ostatně odráží v nepřehlédnutelném vzhledu tohoto pick-upu na silnicích, kde zaujme robustním postojem s důrazem na odolný naturel i chuť poprat se s jakýmkoli terénem.
Nové markantní ztvárnění exteriéru dále (na přání) podtrhují nově upravená přední a zadní LED světla, nové provedení 18" litých kol s broušenými povrchy a černým lakem nebo rozšíření nabídky o dva nové odstíny karoserie – metalickou červenou Emotional II a bronzovou Oxide.
Z modernizovaných prvků interiéru jmenujme nové provedení panelu sdružených přístrojů před řidičem nebo novou 8" obrazovku infotainmentu, která je zabudována do středového panelu a nabízí i mechanická tlačítka a kruhové ovladače pro snazší ovládání za všech jízdních podmínek.
Vylepšený multimediální systém přináší rychlejší software i odezvu obrazovky a podporuje technologie Apple CarPlay i Android Auto pro integraci chytrých telefonů.
Široký seznam výbavy zahrnuje bezklíčový nástup do vozidla a spouštění motoru tlačítkem, satelitní navigaci, automatickou klimatizaci, parkovací senzory vpředu i vzadu nebo prémiový audiosystém JBL s 9 reproduktory vč. osmikanálového zesilovače o výkonu800 W a technologie Clari-Fi.
Exkluzivní charakter nové řady Hilux si zákazníci budou moci ještě vylepšit mnoha různými prvky z nabídky příslušenství pro uzpůsobení vozidla vlastním požadavkům, ať již pro pracovní účely nebo trávení volného času. Jedná se např. o sportovní rám s plastovou ochranou, elektricky ovládaný hliníkový rolovací systém, uzamykání výklopné zádě, pevnou nástavbu nebo 12V napájení v prostoru korby.
Pohonné jednotky
Nabídku pohonů pro nový Hilux rozšiřuje nový a výkonnější vznětový agregát 2,8 litru / 204 koní, propůjčující pick-upu od Toyoty v daném segmentu vysoce konkurenceschopné parametry.
Nový motor s maximem točivého momentu 500 Nm umožňuje Toyotě Hilux zrychlovat z místa na 100 km/h za pouhých 10,0 s (o 2,8 s rychleji než s dosavadní jednotkou 2,4 litru), zatímco průměrná spotřeba paliva činí 7,8 l/100 km a emise CO2 jsou na úrovni 204 g/km.
Nová pohonná jednotka 2,8 litru, cílící na ty nejnáročnější zájemce o Hilux k univerzálnímu nebo volnočasovému využití, bude k dispozici pro karosářské varianty Extra Cab a Double Cab, včetně možnosti volit mezi šestistupňovou manuální nebo šestistupňovou automatickou převodovkou v kombinaci s pohonem všech kol.
Jízdní dynamika
Cílem konstruktérů nové Toyoty Hilux bylo zachovat již legendární terénní schopnosti vozu při současném zlepšení cestovního pohodlí na silnici. Ve snaze zajistit průchodnost extrémním terénem je Hilux v současnosti jedním z mála vozů, který zůstává věrný rámové konstrukci, lépe snášející torzní síly při vyšší dlouhodobé odolnosti.
Ke zlepšení pohodlí a jízdního chování nové Toyoty Hilux přispěly úpravy systému zavěšení kol a servořízení. Podvozek těží z nového odladění předních i zadních tlumičů, vylepšené konstrukce listových pružin a nových pouzder ve prospěch hladší jízdy s lepším potlačováním rázů na nerovnostech.
I tak bezkonkurenční schopnosti Toyoty Hilux v terénu byly ještě vylepšeny novým elektronickým řešením, které simuluje funkci mechanického samosvorného diferenciálu (u provedení 2WD); snížením volnoběžných otáček motoru z 850 na 680 ot/min a odladěním odezvy akcelerátoru ve prospěch lepší kontroly řidiče; modernizovaným stabilizačním systémem VSC; a novou funkcí zobrazování úhlu natočení kol.
Stupeň výbavy Invincible
Stupeň výbavy Invincible, představující vrchol nové modelové řady Hilux a nabízený pro karosářské provedení Double Cab, byl speciálně připraven pro zájemce o vůz k univerzálnímu nebo volnočasovému využití, žádající praktičnost a všestranné schopnosti pick-upu v kombinaci s dobrodružnějším a rafinovanějším stylem i nejvyšší úrovní výbavy.
Ze stylistických prvků exteriéru, dostupných výhradně pro variantu Invincible, jmenujme specifickou mřížku chladiče i nárazník, ochranný kryt nárazníku, lemy blatníků, kliky dveří a design kol i výklopné zádě.
V interiéru pak provedení Invincible staví na stupni výbavy Executive, který rozšiřuje o exkluzivní panel sdružených přístrojů, dekorativní obklady v černém metalickém a černém chromovém provedení, či dokonce klíč systému Smart Entry v provedení určeném pouze pro tento stupeň výbavy. Atraktivitu kabiny karosářského provedení Double Cab zvyšuje čiré modré osvětlení ve výplních předních i zadních dveří nebo dvoubarevné čalounění sedadel perforovanou kůží.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?