Legenda jménem Toyota Hilux obléká nový kabát i techniku

AutoRoad.cz, 4. června 2020, 19:45 Google+

Nezastavitelný Hilux od své premiéry v roce 1968 prokázal svoji neporazitelnost, ať při úspěšném dobývání severního pólu, zdolávání sopek Islandu, překonávání Antarktidy či vítězné jízdě na Rallye Dakar

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota Hilux

Toyota Hilux | foto: Toyota

Sdílejte článek

Nezastavitelný Hilux od své premiéry v roce 1968 prokázal svoji neporazitelnost, ať při úspěšném dobývání severního pólu, zdolávání sopek Islandu, překonávání Antarktidy či vítězné jízdě na Rallye Dakar v roce 2019. Nový model teď má ještě výkonnější pohonnou jednotku 2,8 litru, vylepšené schopnosti na silnici i v terénu a luxusnější vzhled.

S moderní a stylovou výbavou se nyní více zaměřuje na stále početnější skupinu evropských zájemců, kteří preferují vůz k univerzálnímu nebo volnočasovému využití.

img-responsive

Toyota Hilux | foto: Toyota

Nový vrcholný stupeň výbavy 'Invincible' nabízí zákazníkům specifické stylistické ztvárnění a luxusní prvky výbavy bez nutnosti obětovat cokoli z tradiční nezničitelnosti, robustnosti a legendární kvality, odolnosti a spolehlivosti (QDR), tedy vlastností, pro které si pick-up Hilux získal mimořádnou oblibu po celém světě.

Maximální nosnost jedné tuny se nyní vztahuje na všechna karosářská provedení Toyoty Hilux s pohonem všech kol (Single Cab, Extra Cab a Double Cab) a povolená hmotnost přívěsu až 3,5 t zůstává nadále zachována u verze Double Cab s pohonem všech kol.

Design a palubní technologie

Kompletní přepracování se dotklo čelní partie nové Toyoty Hilux, která se pyšní smělou a suverénní trojrozměrnou maskou chladiče a provedením předního nárazníku, což se ostatně odráží v nepřehlédnutelném vzhledu tohoto pick-upu na silnicích, kde zaujme robustním postojem s důrazem na odolný naturel i chuť poprat se s jakýmkoli terénem.

img-responsive

Toyota Hilux | foto: Toyota

Nové markantní ztvárnění exteriéru dále (na přání) podtrhují nově upravená přední a zadní LED světla, nové provedení 18" litých kol s broušenými povrchy a černým lakem nebo rozšíření nabídky o dva nové odstíny karoserie – metalickou červenou Emotional II a bronzovou Oxide.

Z modernizovaných prvků interiéru jmenujme nové provedení panelu sdružených přístrojů před řidičem nebo novou 8" obrazovku infotainmentu, která je zabudována do středového panelu a nabízí i mechanická tlačítka a kruhové ovladače pro snazší ovládání za všech jízdních podmínek.

img-responsive

Toyota Hilux | foto: Toyota

Vylepšený multimediální systém přináší rychlejší software i odezvu obrazovky a podporuje technologie Apple CarPlay i Android Auto pro integraci chytrých telefonů.

Široký seznam výbavy zahrnuje bezklíčový nástup do vozidla a spouštění motoru tlačítkem, satelitní navigaci, automatickou klimatizaci, parkovací senzory vpředu i vzadu nebo prémiový audiosystém JBL s 9 reproduktory vč. osmikanálového zesilovače o výkonu
800 W a technologie Clari-Fi.

img-responsive

Toyota Hilux | foto: Toyota

Exkluzivní charakter nové řady Hilux si zákazníci budou moci ještě vylepšit mnoha různými prvky z nabídky příslušenství pro uzpůsobení vozidla vlastním požadavkům, ať již pro pracovní účely nebo trávení volného času. Jedná se např. o sportovní rám s plastovou ochranou, elektricky ovládaný hliníkový rolovací systém, uzamykání výklopné zádě, pevnou nástavbu nebo 12V napájení v prostoru korby.

img-responsive

Toyota Hilux | foto: Toyota

Pohonné jednotky

Nabídku pohonů pro nový Hilux rozšiřuje nový a výkonnější vznětový agregát 2,8 litru / 204 koní, propůjčující pick-upu od Toyoty v daném segmentu vysoce konkurenceschopné parametry.

Nový motor s maximem točivého momentu 500 Nm umožňuje Toyotě Hilux zrychlovat z místa na 100 km/h za pouhých 10,0 s (o 2,8 s rychleji než s dosavadní jednotkou 2,4 litru), zatímco průměrná spotřeba paliva činí 7,8 l/100 km a emise CO2 jsou na úrovni 204 g/km.

Nová pohonná jednotka 2,8 litru, cílící na ty nejnáročnější zájemce o Hilux k univerzálnímu nebo volnočasovému využití, bude k dispozici pro karosářské varianty Extra Cab a Double Cab, včetně možnosti volit mezi šestistupňovou manuální nebo šestistupňovou automatickou převodovkou v kombinaci s pohonem všech kol.

Jízdní dynamika

Cílem konstruktérů nové Toyoty Hilux bylo zachovat již legendární terénní schopnosti vozu při současném zlepšení cestovního pohodlí na silnici. Ve snaze zajistit průchodnost extrémním terénem je Hilux v současnosti jedním z mála vozů, který zůstává věrný rámové konstrukci, lépe snášející torzní síly při vyšší dlouhodobé odolnosti.

Ke zlepšení pohodlí a jízdního chování nové Toyoty Hilux přispěly úpravy systému zavěšení kol a servořízení. Podvozek těží z nového odladění předních i zadních tlumičů, vylepšené konstrukce listových pružin a nových pouzder ve prospěch hladší jízdy s lepším potlačováním rázů na nerovnostech.

I tak bezkonkurenční schopnosti Toyoty Hilux v terénu byly ještě vylepšeny novým elektronickým řešením, které simuluje funkci mechanického samosvorného diferenciálu (u provedení 2WD); snížením volnoběžných otáček motoru z 850 na 680 ot/min a odladěním odezvy akcelerátoru ve prospěch lepší kontroly řidiče; modernizovaným stabilizačním systémem VSC; a novou funkcí zobrazování úhlu natočení kol.

Stupeň výbavy Invincible

Stupeň výbavy Invincible, představující vrchol nové modelové řady Hilux a nabízený pro karosářské provedení Double Cab, byl speciálně připraven pro zájemce o vůz k univerzálnímu nebo volnočasovému využití, žádající praktičnost a všestranné schopnosti pick-upu v kombinaci s dobrodružnějším a rafinovanějším stylem i nejvyšší úrovní výbavy.

Ze stylistických prvků exteriéru, dostupných výhradně pro variantu Invincible, jmenujme specifickou mřížku chladiče i nárazník, ochranný kryt nárazníku, lemy blatníků, kliky dveří a design kol i výklopné zádě.

img-responsive

Toyota Hilux | foto: Toyota

V interiéru pak provedení Invincible staví na stupni výbavy Executive, který rozšiřuje o exkluzivní panel sdružených přístrojů, dekorativní obklady v černém metalickém a černém chromovém provedení, či dokonce klíč systému Smart Entry v provedení určeném pouze pro tento stupeň výbavy. Atraktivitu kabiny karosářského provedení Double Cab zvyšuje čiré modré osvětlení ve výplních předních i zadních dveří nebo dvoubarevné čalounění sedadel perforovanou kůží.

Vytisknout

Diskuze: Legenda jménem Toyota Hilux obléká nový kabát i techniku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

TOP CENTRUM car, nový autosalon Das WeltAuto v Kyjově posouvá měřítka obchodu s ojetými vozy na světovou úroveň.

Ojeté vozy táhnou. Zajímavosti z prvního pololetí

Ilustrační fotografie

Ministr Havlíček prozradil druhého zájemce o stavbu továrny na baterie pro elektromobily

Škoda 1101 Tudor

75 let všestranné legendy ŠKODA 1101 „Tudor“

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW Sportline

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

DS 9

Česká premiéra luxusního sedanu DS 9, má na to konkurovat německým prémiovkám?

pohonné hmoty

Kdo natankuje nejvíc benzínu z průměrné mzdy?

Chevrolet Bolt

Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Zájem o elektromobily v Česku a v Evropě? Tragický, ale naši sousedi...

Heku Car Camp

Znáte divnější "obytňák", než Heku Car Camp?

Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

Peugeot 308 SW

Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, v roce 2025 má být tento podíl 100%

Novomanželé David a jeho krásná Anička

Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

Ilustrační foto

Babiš se vyjádřil k návrhu zákazu benzínových a naftových motorů

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Reuters: Česká vláda jedná o továrně na baterie. Jeden investor je tajný, druhým je VW

Škoda Enyaq iV 80

Test: Do Rakouska s elektrickou Škodou Enyaq iV 80 – radost či starost?

reklama

Doporučujeme

Toyota

Kde se bude vyrábět motor pro novou Toyotu Yaris ?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ministr Havlíček prozradil druhého zájemce o stavbu továrny na baterie pro elektromobily

  2. 75 let všestranné legendy ŠKODA 1101 „Tudor“

  3. Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

  4. Česká premiéra luxusního sedanu DS 9, má na to konkurovat německým prémiovkám?

  5. Kdo natankuje nejvíc benzínu z průměrné mzdy?

  6. Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud