Koncepční vůz by nikdy neměl být jen výplodem fantazie. Měl by být výsledkem výzkumu a odrážet směr, kam se značka hodlá vydat v budoucnosti. DS Aero Sport Lounge představuje střednědobou vizi společnosti DS Automobiles. Koncept bude veřejnosti odhalen po zrušení nouzového stavu v létě a objeví se i na silnicích.
Rysy koncepčního vozu DS Aero Sport Lounge mají zcela nový vzhled. Vůz reaguje na velmi aktuální problém: jak zaručit potřebnou úspornost a nerezignovat na charakter a výrazný design. DS Automobiles dává s koncepčním vozem Aero Sport Lounge automobilu novou formu. Proudění vzduchu vede díky rozměrům vozu a karoserii k dosažení optimální aerodynamické účinnosti. Jeho délka (500 cm) a sklon střechy snižují odpor vzduchu, který je veden z hladké mřížky chladiče a obtéká velká 23" kola do bočních aerodynamických prvků.
Automobilová revoluce probíhá také v interiéru. Displeje jsou virtuální. Před posádkou jsou dva široké pruhy vzdušného tvaru. Spodní část je z bavlněného saténu a horní pruh ze slaměné intarzie. Povrch ožívá a nabízí nové formy zábavy a sdílení. Prvky potřebné k řízení jsou promítány na čelní sklo s využitím rozšířené reality. Loketní opěrka mezi sedadly slouží jako ovladač. Snímá, interpretuje a reaguje na každý pohyb ruky. Senzory detekují každé gesto a malé ultrazvukové reproduktory přinášejí hmatovou odpověď, jako byste se dotýkali něčeho pevného.
Velká sedadla jsou potažena bavlněným saténem a využívají technologii pěny s vysokou hustotou, která zajišťuje vysokou úroveň komfortu. Povrch je velmi příjemný díky jemné vazbě tkaniny, které je nesmírně pevná a měkká.
Výplň dveří tvoří technická tkanina z mikrovlákna ze tří materiálů, která obsahuje množství průhledných pramenů a přivádí tak do kokpitu příjemné světlo. Unikátní výplet, na němž se podílel vynikající řemeslný umělec, je kombinací umění a technologie.
Thierry Metroz, ředitel design studia: „Stát v čele je pro nás životně důležité. Víme, že zákazníci budou i nadále požadovat vozy SUV. Zároveň musíme najít nová inovatovní řešení. Příkladem je DS Aero Sport Lounge, který je příkladem nové éry automobilu. Představujeme v něm naši snahu nabízet luxus a přitom mít na paměti ekologickou stoou. Pro tento koncepční vůz, který předznamenává naše další návrhy, jsme se rozhodli pro avantgardní technologická řešení, jejichž čistě technický aspekt překrývá krásný estetický vzhled. Shrnul bych to to neologismem „udržitelný“: vznešenost v rámci udržitelnosti.“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.