Koncepční vůz by nikdy neměl být jen výplodem fantazie. Měl by být výsledkem výzkumu a odrážet směr, kam se značka hodlá vydat v budoucnosti. DS Aero Sport Lounge představuje střednědobou vizi společnosti DS Automobiles. Koncept bude veřejnosti odhalen po zrušení nouzového stavu v létě a objeví se i na silnicích.
Rysy koncepčního vozu DS Aero Sport Lounge mají zcela nový vzhled. Vůz reaguje na velmi aktuální problém: jak zaručit potřebnou úspornost a nerezignovat na charakter a výrazný design. DS Automobiles dává s koncepčním vozem Aero Sport Lounge automobilu novou formu. Proudění vzduchu vede díky rozměrům vozu a karoserii k dosažení optimální aerodynamické účinnosti. Jeho délka (500 cm) a sklon střechy snižují odpor vzduchu, který je veden z hladké mřížky chladiče a obtéká velká 23" kola do bočních aerodynamických prvků.
Automobilová revoluce probíhá také v interiéru. Displeje jsou virtuální. Před posádkou jsou dva široké pruhy vzdušného tvaru. Spodní část je z bavlněného saténu a horní pruh ze slaměné intarzie. Povrch ožívá a nabízí nové formy zábavy a sdílení. Prvky potřebné k řízení jsou promítány na čelní sklo s využitím rozšířené reality. Loketní opěrka mezi sedadly slouží jako ovladač. Snímá, interpretuje a reaguje na každý pohyb ruky. Senzory detekují každé gesto a malé ultrazvukové reproduktory přinášejí hmatovou odpověď, jako byste se dotýkali něčeho pevného.
Velká sedadla jsou potažena bavlněným saténem a využívají technologii pěny s vysokou hustotou, která zajišťuje vysokou úroveň komfortu. Povrch je velmi příjemný díky jemné vazbě tkaniny, které je nesmírně pevná a měkká.
Výplň dveří tvoří technická tkanina z mikrovlákna ze tří materiálů, která obsahuje množství průhledných pramenů a přivádí tak do kokpitu příjemné světlo. Unikátní výplet, na němž se podílel vynikající řemeslný umělec, je kombinací umění a technologie.
Thierry Metroz, ředitel design studia: „Stát v čele je pro nás životně důležité. Víme, že zákazníci budou i nadále požadovat vozy SUV. Zároveň musíme najít nová inovatovní řešení. Příkladem je DS Aero Sport Lounge, který je příkladem nové éry automobilu. Představujeme v něm naši snahu nabízet luxus a přitom mít na paměti ekologickou stoou. Pro tento koncepční vůz, který předznamenává naše další návrhy, jsme se rozhodli pro avantgardní technologická řešení, jejichž čistě technický aspekt překrývá krásný estetický vzhled. Shrnul bych to to neologismem „udržitelný“: vznešenost v rámci udržitelnosti.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?