Škoda Auto nabízí poprvé model RS s plug-in hybridním pohonem. Kombinace benzinového motoru 1,4 TSI a elektromotoru o výkonu 85 kW nabízí celkový systémový výkon 180 kW (245 k). Maximální točivý moment, který činí 400 Nm, je přenášen přes šestistupňovou automatickou převodovkou DSG na přední kola.
Octavia RS iV lze na první pohled rozpoznat jako vrcholný sportovní model čtvrté generace nejprodávanějšího modelu Škody díky černým designovým prvkům karoserie.
Škoda nabídne nový model také ve třech dalších elektrifikovaných verzích. Octavia iV s plug-in hybridním pohonem, který je dostupný ve výbavových stupních Ambition a Style, nabízí celkový systémový výkon 150 kW (204 k). Dvě verze e-TEC o výkonu 81 kW (110 k) a 110 kW (150 k) využívají jako první vozy ŠKODA mild-hybridní technologii.
Vysokonapěťová lithium-iontová baterie má kapacitu 37 Ah, respektive 13 kWh a umožňuje dojezd v čistě elektrickém módu až 60 km v režimu WLTP. Dynamický rozjezd zajišťuje elektromotor, jehož maximální točivý moment 330 Nm je k dispozici hned od startu.
Při pohledu dovnitř vozu Octavia RS iV upoutá pozornost převážně černý interiér. Tříramenný multifunkční sportovní volant s logem vRS je vybaven páčkami řazení pro převodovku DSG. Přední sportovní sedadla jsou potažena látkou v černé barvě. Na přání nabízí ergonomická sedadla s čalouněním v kombinaci materiálu Alcantara a kůže, a také nastavení hloubky sedáku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?