Škoda Auto nabízí poprvé model RS s plug-in hybridním pohonem. Kombinace benzinového motoru 1,4 TSI a elektromotoru o výkonu 85 kW nabízí celkový systémový výkon 180 kW (245 k). Maximální točivý moment, který činí 400 Nm, je přenášen přes šestistupňovou automatickou převodovkou DSG na přední kola.
Octavia RS iV lze na první pohled rozpoznat jako vrcholný sportovní model čtvrté generace nejprodávanějšího modelu Škody díky černým designovým prvkům karoserie.
Škoda nabídne nový model také ve třech dalších elektrifikovaných verzích. Octavia iV s plug-in hybridním pohonem, který je dostupný ve výbavových stupních Ambition a Style, nabízí celkový systémový výkon 150 kW (204 k). Dvě verze e-TEC o výkonu 81 kW (110 k) a 110 kW (150 k) využívají jako první vozy ŠKODA mild-hybridní technologii.
Vysokonapěťová lithium-iontová baterie má kapacitu 37 Ah, respektive 13 kWh a umožňuje dojezd v čistě elektrickém módu až 60 km v režimu WLTP. Dynamický rozjezd zajišťuje elektromotor, jehož maximální točivý moment 330 Nm je k dispozici hned od startu.
Při pohledu dovnitř vozu Octavia RS iV upoutá pozornost převážně černý interiér. Tříramenný multifunkční sportovní volant s logem vRS je vybaven páčkami řazení pro převodovku DSG. Přední sportovní sedadla jsou potažena látkou v černé barvě. Na přání nabízí ergonomická sedadla s čalouněním v kombinaci materiálu Alcantara a kůže, a také nastavení hloubky sedáku.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.