Značka MINI uvolnila několik exkluzivních skic detailů prvního elektrického modelu tradiční britské značky. Po deseti letech pilotního projektu MINI E a po plug-in hybridním modelu MINI Cooper S E Countryman All4, který se prodává od roku 2017, přichází první elektrický model značky MINI. Představuje další krok v elektrifikaci značky MINI a současně tím navazuje na strategii společnosti BMW Group pod názvem NUMBER ONE > NEXT.
„MINI je městská značka a elektrické MINI je tak logickým dalším krokem směrem do budoucnosti,“ říká Oliver Heilmer, šéf designu značky MINI. „Tyto první skici ukazují naši vizi autentického designu, který vytváří most mezi historií značky a její elektrickou budoucností.“
Spojení minulosti s budoucností.
Skici ukazují masku chladiče chystané novinky. Její šestiúhelníkový tvar je typickým designovým prvkem značky MINI, ale uzavřené provedení je zcela nové. Protože za maskou nejsou chladiče, může být zavřena a zlepšovat aerodynamiku. Žlutý pás s logem E ve stejné barvě vytváří výrazný kontrast a jasně identifikuje, že jde o elektrické MINI. Druhý náčrt zobrazuje přitažlivý design kola elektrického MINI, který pochází z loňské studie MINI Electric Concept a dostává se do sériové výroby. Kola přebírají motiv žlutého pásu na mřížce chladiče a přidávají k němu vlastní asymetrické zakřivení.
BMW Group již oznámila vývoj sériové verze čistě elektrického vozidla značky MINI. První z velkosériově vyráběných MINI s elektrickým pohonem na baterie budou dostupné od roku 2019 – přesně 60 let po představení prvního klasického Mini.
Model zabezpečující elektrickou mobilitu přinese i potěšení z jízdy, styl a individualitu, jež jsou typické pro vozidla značky MINI. Elektrický pohon se bude vyrábět v závodech společnosti BMW Group v bavorských městech Dingolfing a Landshut, které jsou centry pro e-mobilitu. Následně se převezou do hlavního závodu na montáž 3dveřových modelů MINI v Oxfordu.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?