Značka MINI uvolnila několik exkluzivních skic detailů prvního elektrického modelu tradiční britské značky. Po deseti letech pilotního projektu MINI E a po plug-in hybridním modelu MINI Cooper S E Countryman All4, který se prodává od roku 2017, přichází první elektrický model značky MINI. Představuje další krok v elektrifikaci značky MINI a současně tím navazuje na strategii společnosti BMW Group pod názvem NUMBER ONE > NEXT.
„MINI je městská značka a elektrické MINI je tak logickým dalším krokem směrem do budoucnosti,“ říká Oliver Heilmer, šéf designu značky MINI. „Tyto první skici ukazují naši vizi autentického designu, který vytváří most mezi historií značky a její elektrickou budoucností.“
Spojení minulosti s budoucností.
Skici ukazují masku chladiče chystané novinky. Její šestiúhelníkový tvar je typickým designovým prvkem značky MINI, ale uzavřené provedení je zcela nové. Protože za maskou nejsou chladiče, může být zavřena a zlepšovat aerodynamiku. Žlutý pás s logem E ve stejné barvě vytváří výrazný kontrast a jasně identifikuje, že jde o elektrické MINI. Druhý náčrt zobrazuje přitažlivý design kola elektrického MINI, který pochází z loňské studie MINI Electric Concept a dostává se do sériové výroby. Kola přebírají motiv žlutého pásu na mřížce chladiče a přidávají k němu vlastní asymetrické zakřivení.
BMW Group již oznámila vývoj sériové verze čistě elektrického vozidla značky MINI. První z velkosériově vyráběných MINI s elektrickým pohonem na baterie budou dostupné od roku 2019 – přesně 60 let po představení prvního klasického Mini.
Model zabezpečující elektrickou mobilitu přinese i potěšení z jízdy, styl a individualitu, jež jsou typické pro vozidla značky MINI. Elektrický pohon se bude vyrábět v závodech společnosti BMW Group v bavorských městech Dingolfing a Landshut, které jsou centry pro e-mobilitu. Následně se převezou do hlavního závodu na montáž 3dveřových modelů MINI v Oxfordu.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.