Značka MINI uvolnila několik exkluzivních skic detailů prvního elektrického modelu tradiční britské značky. Po deseti letech pilotního projektu MINI E a po plug-in hybridním modelu MINI Cooper S E Countryman All4, který se prodává od roku 2017, přichází první elektrický model značky MINI. Představuje další krok v elektrifikaci značky MINI a současně tím navazuje na strategii společnosti BMW Group pod názvem NUMBER ONE > NEXT.
„MINI je městská značka a elektrické MINI je tak logickým dalším krokem směrem do budoucnosti,“ říká Oliver Heilmer, šéf designu značky MINI. „Tyto první skici ukazují naši vizi autentického designu, který vytváří most mezi historií značky a její elektrickou budoucností.“
Spojení minulosti s budoucností.
Skici ukazují masku chladiče chystané novinky. Její šestiúhelníkový tvar je typickým designovým prvkem značky MINI, ale uzavřené provedení je zcela nové. Protože za maskou nejsou chladiče, může být zavřena a zlepšovat aerodynamiku. Žlutý pás s logem E ve stejné barvě vytváří výrazný kontrast a jasně identifikuje, že jde o elektrické MINI. Druhý náčrt zobrazuje přitažlivý design kola elektrického MINI, který pochází z loňské studie MINI Electric Concept a dostává se do sériové výroby. Kola přebírají motiv žlutého pásu na mřížce chladiče a přidávají k němu vlastní asymetrické zakřivení.
BMW Group již oznámila vývoj sériové verze čistě elektrického vozidla značky MINI. První z velkosériově vyráběných MINI s elektrickým pohonem na baterie budou dostupné od roku 2019 – přesně 60 let po představení prvního klasického Mini.
Model zabezpečující elektrickou mobilitu přinese i potěšení z jízdy, styl a individualitu, jež jsou typické pro vozidla značky MINI. Elektrický pohon se bude vyrábět v závodech společnosti BMW Group v bavorských městech Dingolfing a Landshut, které jsou centry pro e-mobilitu. Následně se převezou do hlavního závodu na montáž 3dveřových modelů MINI v Oxfordu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?