Značka MINI uvolnila několik exkluzivních skic detailů prvního elektrického modelu tradiční britské značky. Po deseti letech pilotního projektu MINI E a po plug-in hybridním modelu MINI Cooper S E Countryman All4, který se prodává od roku 2017, přichází první elektrický model značky MINI. Představuje další krok v elektrifikaci značky MINI a současně tím navazuje na strategii společnosti BMW Group pod názvem NUMBER ONE > NEXT.
„MINI je městská značka a elektrické MINI je tak logickým dalším krokem směrem do budoucnosti,“ říká Oliver Heilmer, šéf designu značky MINI. „Tyto první skici ukazují naši vizi autentického designu, který vytváří most mezi historií značky a její elektrickou budoucností.“
Spojení minulosti s budoucností.
Skici ukazují masku chladiče chystané novinky. Její šestiúhelníkový tvar je typickým designovým prvkem značky MINI, ale uzavřené provedení je zcela nové. Protože za maskou nejsou chladiče, může být zavřena a zlepšovat aerodynamiku. Žlutý pás s logem E ve stejné barvě vytváří výrazný kontrast a jasně identifikuje, že jde o elektrické MINI. Druhý náčrt zobrazuje přitažlivý design kola elektrického MINI, který pochází z loňské studie MINI Electric Concept a dostává se do sériové výroby. Kola přebírají motiv žlutého pásu na mřížce chladiče a přidávají k němu vlastní asymetrické zakřivení.
BMW Group již oznámila vývoj sériové verze čistě elektrického vozidla značky MINI. První z velkosériově vyráběných MINI s elektrickým pohonem na baterie budou dostupné od roku 2019 – přesně 60 let po představení prvního klasického Mini.
Model zabezpečující elektrickou mobilitu přinese i potěšení z jízdy, styl a individualitu, jež jsou typické pro vozidla značky MINI. Elektrický pohon se bude vyrábět v závodech společnosti BMW Group v bavorských městech Dingolfing a Landshut, které jsou centry pro e-mobilitu. Následně se převezou do hlavního závodu na montáž 3dveřových modelů MINI v Oxfordu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?