Krátce před autosalonem v Tokiu jsme se dočkali hned dvou ukázek zcela nových konceptů značky Mazda. Zatímco koncept Vision Coupe naznačuje budoucnost sportovních sedanu, koncept Kai nám zřejmě poodhaluje tvary nové generace oblíbeného hatchbacku Mazda 3.
Koncept Kai, který se dá označit jako designová studie budoucí generace Mzdy 3, se drží zavedené koncepce pětidveřového hatchbacku s velmi dynamickými tvary, které jsou pro designový styl Kodo charakteristické. Navzdory poměrně agresivnímu vzezření konceptu bychom si ale měli uvědomit, že produkční verze se jistě ještě trochu "umírní", jako již několik předchozích konceptů.
Vraťme se ale ke konceptu Kai, který svým vzhledem opravdu vzbuzuje respekt. Jeho přední části už klasicky dominuje masivní černá maska, která po stranách přechází v úzké ale výrazné světlomety. Novinkou v přední části je zajímavý černý splitter, který vystupuje z lakovaného nárazníku a dodává vozu na sportovnosti.
Při pohledu z boku vynikají dominantně vystouplé blatníky a decentní prolis za předními koly, který se táhne až k zadním vystouplým podběhům. Pozorné oko si také všimne, že z designu vozu nevystupují ani kliky, neboť jsou zapuštěny do karoserie. V zadní části nás pak čekají opět úzká a agresivně pojatá světla, sportovně laděný nárazník s dvojicí koncovek výfuku a také malý spoiler na pátých dveřích, který navazuje na střechu.
Ostatně sama střechy stojí také za povšimnutí, neboť ji zdobí dva prosklené panely, vždy nad podélně nad sedadly pasažérů. Uprostřed pak prosklenou střechu rozděluje pevný panel karoserie, který se táhne od čelního skla až k víku kufru.
A zatímco exteriér je jedna velká nevšední podívaná, interiér působí mnohem klidněji a hlavně jednodušeji. Na řidiče čeká sportovně laděný tří-ramenný volant, za nímž se ukrývá přístrojový štít s klasickými analogovými ukazateli, nad kterým je umístěno sklíčko pro Head-Up display. Vůz by měl také nabídnout high-tech infotainment systém, jehož protáhlý displej doslova splývá s palubní deskou.
Ze snímků není jasné, jaký čalounění vůz dostane, nicméně můžeme si všimnou doplňků v barvě karoserie, mezi které patří lemování středového panelu nebo výplň dveří. Některé další detaily se mohou pochlubit černým pianovým lakováním, nebo lesklým chromovým vzhledem.
Na technické parametry a další informace si ale budeme muset počkat až do zítra.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?