Krátce před autosalonem v Tokiu jsme se dočkali hned dvou ukázek zcela nových konceptů značky Mazda. Zatímco koncept Vision Coupe naznačuje budoucnost sportovních sedanu, koncept Kai nám zřejmě poodhaluje tvary nové generace oblíbeného hatchbacku Mazda 3.
Koncept Kai, který se dá označit jako designová studie budoucí generace Mzdy 3, se drží zavedené koncepce pětidveřového hatchbacku s velmi dynamickými tvary, které jsou pro designový styl Kodo charakteristické. Navzdory poměrně agresivnímu vzezření konceptu bychom si ale měli uvědomit, že produkční verze se jistě ještě trochu "umírní", jako již několik předchozích konceptů.
Vraťme se ale ke konceptu Kai, který svým vzhledem opravdu vzbuzuje respekt. Jeho přední části už klasicky dominuje masivní černá maska, která po stranách přechází v úzké ale výrazné světlomety. Novinkou v přední části je zajímavý černý splitter, který vystupuje z lakovaného nárazníku a dodává vozu na sportovnosti.
Při pohledu z boku vynikají dominantně vystouplé blatníky a decentní prolis za předními koly, který se táhne až k zadním vystouplým podběhům. Pozorné oko si také všimne, že z designu vozu nevystupují ani kliky, neboť jsou zapuštěny do karoserie. V zadní části nás pak čekají opět úzká a agresivně pojatá světla, sportovně laděný nárazník s dvojicí koncovek výfuku a také malý spoiler na pátých dveřích, který navazuje na střechu.
Ostatně sama střechy stojí také za povšimnutí, neboť ji zdobí dva prosklené panely, vždy nad podélně nad sedadly pasažérů. Uprostřed pak prosklenou střechu rozděluje pevný panel karoserie, který se táhne od čelního skla až k víku kufru.
A zatímco exteriér je jedna velká nevšední podívaná, interiér působí mnohem klidněji a hlavně jednodušeji. Na řidiče čeká sportovně laděný tří-ramenný volant, za nímž se ukrývá přístrojový štít s klasickými analogovými ukazateli, nad kterým je umístěno sklíčko pro Head-Up display. Vůz by měl také nabídnout high-tech infotainment systém, jehož protáhlý displej doslova splývá s palubní deskou.
Ze snímků není jasné, jaký čalounění vůz dostane, nicméně můžeme si všimnou doplňků v barvě karoserie, mezi které patří lemování středového panelu nebo výplň dveří. Některé další detaily se mohou pochlubit černým pianovým lakováním, nebo lesklým chromovým vzhledem.
Na technické parametry a další informace si ale budeme muset počkat až do zítra.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.