Už dlouho se spekuluje o tom, že Mazda si na autosalon v Tokiu chystá několik velkých překvapení. Ovšem zatímco všichni napjatě očekávají představení nového modelu z rodu sporťáků s rotačním motorem RX, Mazda v tichosti připravila a prezentovala elegantní ale sportovní koncept sedanu Vision Coupe, který všem vyrazil dech.
Premiéra konceptu Mazda Vision Coupe se odehraje až na autosalonu v Tokiu, ovšem již nyní nás automobilka seznámila s jeho podobou prostřednictvím několika zajímavých fotografií. Na jednom ze snímků si dokonce můžeme všimnout i tolik obdivovaného konceptu RX Vision.
Co se samotného konceptu Vision Coupe týče, už na první pohled je jasné, že tenhle vůz míří mezi elitu jak svým designem, tak pravděpodobně tím, co ukrývá pod kapotou. O pohonném systému sice nepadla ani zmínka, ovšem agresivně tvarovaná příď s masivní maskou, podlouhlá přední kapota, brzdy Brembo a čtyři koncovky výfuků dávají jasně najevo, že tahle stáj ukrývá stovky koní.
Kromě agresivity ale z vozu vyzařuje i pořádná porce luxusu a designového cítění. Jen se podívejte na tu prosklenou střechu, skryté kliky nebo minimalistická zrcátka, která pravděpodobně ukrývají pouze kamery. A to jsme ještě ani nezmínili řadu chromových / hliníkově lesklých designových doplňků, jež celou karoserii zdobí.
Pokud se přesuneme dovnitř, z pár snímků můžeme vidět velice elegantní a jednoduchý interiér, který kombinuje dřevěné obložení, kožené čalounění, zřejmě hliníkové detaily a také klasické analogové ukazatele, za které by se nemusel stydět ani klasický Rolls. I v tomto nostalgicky laděném interiéru se ale našlo místo pro moderní obrazovku infotainment systému, která je elegantně schovaná vedle kapličky přístrojů a řidič by tak měl mít vše při ruce.
Na detaily si budeme muset ještě počkat, nicméně už teď jsme Mazdě vděční alespoň za tuto ukázku, která by mohl předznamenávat designovou budoucnost celé automobilky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.