Vypadá jako přerostlá stavebnice. Přesto chce být tento stroj budoucností mnoha armád

mao / AutoRoad.cz, 11. října 2017, 12:30 Aktualizováno 11.10.2017, 15:59 Google+

Stroj na který se díváme není žádnou přerostlou stavebnicí Lego nebo Merkur, jedná se totiž o první prototyp víceúčelového armádního vozidla Partisan One, který by se podle slov jeho autora měl stát budoucností mezi armádními vozidly.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Partisan One

Partisan One | foto: Partisan

Sdílejte článek

Ačkoliv konflikty posledních let přinesly stratégům mnoho poučení a vedly k obměně lehce pancéřovaných ale oblíbených vozů Humvee za těžší a lépe pancéřovaná monstra jako JLTV, Dr. Juri E Postnikov stále věří, že všechny armády světa taková vozidla nevyužijí. Mnohem lépe by jim prý mohla vyhovovat vozidla, jako je jeho koncept Partisan One, který si vzal za cíl být tím nejlepším automobilem pro ty nejhorší cesty.

Dr. Postnikov přiznává, že design jeho automobilu je zkrátka primitivní, ovšem i to je na úkor jeho jednoduchosti a spolehlivosti. Na voze nenajdeme snad jediný zahnutý tvar, v podstatě se jedná jen o dvě krabice, přičemž jedna je určena pro motor a druhá pro posádku.

Tato primitivnost a jednoduchost by však měla posloužit například k umisťování dodatečných pancéřových plátů, které mohou být libovolně osazeny kdekoliv na voze. Samozřejmostí je také příprava pro uchycení plátu ve tvaru V k podvozku, což by mělo posádku ochránit před střepinami z nástražných výbušných zařízení či min.

Pod velice jednoduchou karoserií Partisan Oneby se měl nacházet pevný a odolný prostorový rám a nezávislé zavěšení všech kol. Jaké motory se objeví pod kapotou zatím neví ani samotná automobilka, ve hře je ale hned několik pohonných ústrojí, která mohou být instalována podélně i napříč.

Díky primitivním tvarům karoserie by měla být stavba vozu velice jednoduchá, díky čemuž si Dr. Pustnikov dokáže představit výrobu několika různých druhů karoserie, od třídveřových variant, přes pětidveřové až po Pick-upy. Ve hře jsou ale i speciální varianty například s pohonem kol 6x6 nebo 8x8. Největší zájem se však předpokládá o standardní variantu, která navíc nabízí možnost přepravy až 5 strojů v jednom přepravním kontejneru.

Vůz se sice ještě ani nedostal do produkční varianty, ovšem Pustnikouv už nyní slibuje obdivuhodnou odolnost a životnost, jak uvádí web Motor1. Podle jeho slov by měl vůz bez problému vydržet i 50 a více let tvrdé armádní služby.

Společnost svému vozidlu dokonce natolik věří, že je ochotna poskytnout na něj stoletou záruku. Ta se ale nebude vztahovat na díly běžného opotřebení, nebo na díly, které dodají třetí strany.

Pro velké armády, jako je třeba ta spadající pod USA, je Partisan One zcela nemyslitelné prdítko, pro které by zřejmě neměli využití. NA světě je však mnoho menších armád, které by kompaktní, odolné a hlavně dlouhodobě fungující armádní vozidlo mohly ocenit. Otázkou však je, kolik toho Partisan ve skutečně náročných podmínkách vydrží.

Dokud však neuvidíme více detailů, bude v nás pohled na Partisan One vzbuzovat spíše lehký údiv a posměch. Vždyť co si budeme povídat, spíše než bojiště by tomuhle autu mohla ublížit koroze nebo pár výrostků se správným klíčem.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Vypadá jako přerostlá stavebnice. Přesto chce být tento stroj budoucností mnoha armád

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Unikátní Hummer H2 „Soul Asylum" se může pochlubit 86 reproduktory

Upravený Hummer H2 je zřejmě nejhlasitější auto na silnicích. Slyšet je i 4.8 kilometru daleko

Car tank (youtube.com/TheProfessional)

Největší bojové vozidlo historie? 60-tunovou tříkolku poháněly motory ze vzducholodě

S tradičním sportovním duchem a britským stylem: edice MINI 60 years

Mini slaví 60 let na trhu, speciální edice přináší britský styl i sportovního ducha

Peugeot Partner

Nový Peugeot Partner přichází na český trh, kromě praktičnosti slibuje i eleganci a komfort

BMW řady 7

BMW odhalilo novou řadu 7, jak se vám líbí její sebevědomější vzhled?

Shelby GT500 Super Snake z roku 1967 se stal nejdražším Mustangem světa

Tohle je nejdražší Ford Mustang světa, druhý takový nikde nenajdete

reklama
reklama

Doporučujeme

2007 Shelby GT

První Shelby nového tisíciletí je na prodej, svět na něj čekal dlouhých 37 let

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Toyota omylem odhalila novou Supru, vypadá i zní naprosto famózně!

  2. Populární rapper Post Malone se pochlubil novou hračkou, má šest kol a 600 koní

  3. Pohon 4x4 na sněhu: Může vám pomoci i s brzděním?

  4. Pioneer přišel s elegantním způsobem, jak proměnit mobil v nadupaný infotainment systém

  5. První MPV od Volkswagenu? Velkoprostorová Santana vznikla Němcům navzdory

  6. TEST: Mitsubishi Pajero Expedition. Speciální offroad byl na hraně brzy, ale nevinně

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud