Stroj na který se díváme není žádnou přerostlou stavebnicí Lego nebo Merkur, jedná se totiž o první prototyp víceúčelového armádního vozidla Partisan One, který by se podle slov jeho autora měl stát budoucností mezi armádními vozidly.
Ačkoliv konflikty posledních let přinesly stratégům mnoho poučení a vedly k obměně lehce pancéřovaných ale oblíbených vozů Humvee za těžší a lépe pancéřovaná monstra jako JLTV, Dr. Juri E Postnikov stále věří, že všechny armády světa taková vozidla nevyužijí. Mnohem lépe by jim prý mohla vyhovovat vozidla, jako je jeho koncept Partisan One, který si vzal za cíl být tím nejlepším automobilem pro ty nejhorší cesty.
Dr. Postnikov přiznává, že design jeho automobilu je zkrátka primitivní, ovšem i to je na úkor jeho jednoduchosti a spolehlivosti. Na voze nenajdeme snad jediný zahnutý tvar, v podstatě se jedná jen o dvě krabice, přičemž jedna je určena pro motor a druhá pro posádku.
Tato primitivnost a jednoduchost by však měla posloužit například k umisťování dodatečných pancéřových plátů, které mohou být libovolně osazeny kdekoliv na voze. Samozřejmostí je také příprava pro uchycení plátu ve tvaru V k podvozku, což by mělo posádku ochránit před střepinami z nástražných výbušných zařízení či min.
Pod velice jednoduchou karoserií Partisan Oneby se měl nacházet pevný a odolný prostorový rám a nezávislé zavěšení všech kol. Jaké motory se objeví pod kapotou zatím neví ani samotná automobilka, ve hře je ale hned několik pohonných ústrojí, která mohou být instalována podélně i napříč.
Díky primitivním tvarům karoserie by měla být stavba vozu velice jednoduchá, díky čemuž si Dr. Pustnikov dokáže představit výrobu několika různých druhů karoserie, od třídveřových variant, přes pětidveřové až po Pick-upy. Ve hře jsou ale i speciální varianty například s pohonem kol 6x6 nebo 8x8. Největší zájem se však předpokládá o standardní variantu, která navíc nabízí možnost přepravy až 5 strojů v jednom přepravním kontejneru.
Vůz se sice ještě ani nedostal do produkční varianty, ovšem Pustnikouv už nyní slibuje obdivuhodnou odolnost a životnost, jak uvádí web Motor1. Podle jeho slov by měl vůz bez problému vydržet i 50 a více let tvrdé armádní služby.
Společnost svému vozidlu dokonce natolik věří, že je ochotna poskytnout na něj stoletou záruku. Ta se ale nebude vztahovat na díly běžného opotřebení, nebo na díly, které dodají třetí strany.
Pro velké armády, jako je třeba ta spadající pod USA, je Partisan One zcela nemyslitelné prdítko, pro které by zřejmě neměli využití. NA světě je však mnoho menších armád, které by kompaktní, odolné a hlavně dlouhodobě fungující armádní vozidlo mohly ocenit. Otázkou však je, kolik toho Partisan ve skutečně náročných podmínkách vydrží.
Dokud však neuvidíme více detailů, bude v nás pohled na Partisan One vzbuzovat spíše lehký údiv a posměch. Vždyť co si budeme povídat, spíše než bojiště by tomuhle autu mohla ublížit koroze nebo pár výrostků se správným klíčem.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?