Stroj na který se díváme není žádnou přerostlou stavebnicí Lego nebo Merkur, jedná se totiž o první prototyp víceúčelového armádního vozidla Partisan One, který by se podle slov jeho autora měl stát budoucností mezi armádními vozidly.
Ačkoliv konflikty posledních let přinesly stratégům mnoho poučení a vedly k obměně lehce pancéřovaných ale oblíbených vozů Humvee za těžší a lépe pancéřovaná monstra jako JLTV, Dr. Juri E Postnikov stále věří, že všechny armády světa taková vozidla nevyužijí. Mnohem lépe by jim prý mohla vyhovovat vozidla, jako je jeho koncept Partisan One, který si vzal za cíl být tím nejlepším automobilem pro ty nejhorší cesty.
Dr. Postnikov přiznává, že design jeho automobilu je zkrátka primitivní, ovšem i to je na úkor jeho jednoduchosti a spolehlivosti. Na voze nenajdeme snad jediný zahnutý tvar, v podstatě se jedná jen o dvě krabice, přičemž jedna je určena pro motor a druhá pro posádku.
Tato primitivnost a jednoduchost by však měla posloužit například k umisťování dodatečných pancéřových plátů, které mohou být libovolně osazeny kdekoliv na voze. Samozřejmostí je také příprava pro uchycení plátu ve tvaru V k podvozku, což by mělo posádku ochránit před střepinami z nástražných výbušných zařízení či min.
Pod velice jednoduchou karoserií Partisan Oneby se měl nacházet pevný a odolný prostorový rám a nezávislé zavěšení všech kol. Jaké motory se objeví pod kapotou zatím neví ani samotná automobilka, ve hře je ale hned několik pohonných ústrojí, která mohou být instalována podélně i napříč.
Díky primitivním tvarům karoserie by měla být stavba vozu velice jednoduchá, díky čemuž si Dr. Pustnikov dokáže představit výrobu několika různých druhů karoserie, od třídveřových variant, přes pětidveřové až po Pick-upy. Ve hře jsou ale i speciální varianty například s pohonem kol 6x6 nebo 8x8. Největší zájem se však předpokládá o standardní variantu, která navíc nabízí možnost přepravy až 5 strojů v jednom přepravním kontejneru.
Vůz se sice ještě ani nedostal do produkční varianty, ovšem Pustnikouv už nyní slibuje obdivuhodnou odolnost a životnost, jak uvádí web Motor1. Podle jeho slov by měl vůz bez problému vydržet i 50 a více let tvrdé armádní služby.
Společnost svému vozidlu dokonce natolik věří, že je ochotna poskytnout na něj stoletou záruku. Ta se ale nebude vztahovat na díly běžného opotřebení, nebo na díly, které dodají třetí strany.
Pro velké armády, jako je třeba ta spadající pod USA, je Partisan One zcela nemyslitelné prdítko, pro které by zřejmě neměli využití. NA světě je však mnoho menších armád, které by kompaktní, odolné a hlavně dlouhodobě fungující armádní vozidlo mohly ocenit. Otázkou však je, kolik toho Partisan ve skutečně náročných podmínkách vydrží.
Dokud však neuvidíme více detailů, bude v nás pohled na Partisan One vzbuzovat spíše lehký údiv a posměch. Vždyť co si budeme povídat, spíše než bojiště by tomuhle autu mohla ublížit koroze nebo pár výrostků se správným klíčem.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.