Japonská automobilka Mitsubishi zveřejnila fotku nového konceptu nesoucího název "e-Evolution", jehož premiéry se dočkáme již brzy na autosalonu v Tokiu. Nové Evo ale od toho starého ušlo zatraceně dlouhou cestu, otázkou však je, zda tím správným směrem
Zapomeňte na ostrý sedan, který si během několika desetiletí vybudoval pověst kvalitního závodního nástroje, který si poradí s jakýmkoliv povrchem. Nové Evo se bohužel vydává cestou módních SUV, ovšem jeho design by měl být poněkud agresivnější, což naznačuje i jeho záď, která kombinuje prvky SUV & kupé.
Vůz by si měl stále zachovávat pohon všech kol, ovšem pod jeho kapotou už poctivý benzínový agregát zřejmě nenajdeme. Název konceptu je totiž e-Evolution, což celkem jasně naznačuje, že místo objemu válců nás bude zajímat spíš kapacita baterie.
Koncept, který se má představit na autosalonu v Tokiue navíc nemá vůbec jistou budoucnost. Prozatím pouze víme, že tento koncept by měl naznačovat budoucnost automobilky: dočkáme se tedy bezpochyby příslibu elektrického a hybridního pohonu, pokročilé umělé inteligence a očekávat se dá i autonomní řízení na vyšší úrovni, jak uvádí web AutoCar.
Sama automobilka Mitsubishi koncept popisuje jako vlajkovou loď, ze které by se měl inspirovat každý následující model.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.