Ve světě hyper-aut se již brzy chystají velké změny. Mercedes-AMG plánuje představit svůj Project One s motor z vozu F1 a Aston Martin chystá exkluzivní model Valkyrie s V12. Jak na to ale bude reagovat Ferrari, jehož nejsilnější model LaFerrari je na trhu již od roku 2013?
Není to tak dlouho, co jsme se od vysokých představitelů Italské automobilky dozvěděli, že příchod nového hyperauta se očekává v příštích třech až pěti letech. S tím se ale nehodlal smířit brazilský umělec a designér Fernando Pastre Fertona, který na serveru behance.net publikoval svou představu nového exkluzivního Ferrari.
Projekt Ferrari LaRossa 2020, jak koncept nazval, vznikl během pouhých 3 dnů. Už na první pohled je patrné, že designér se nechal inspirovat současnými tvary LaFerrari, na které navázal "extrémními a smyslnými liniemi", jak sám dodává. Díky tomu vznikl design, který dokonale navazuje na celou tradici vozů z Maranella.
Co se týče skutečného nástupce, od automobilky jsme se pouze dozvěděli, jaký motor ho pohánět nebude. Ačkoliv Mercedes-AMG po motoru z vozu F1 sáhl, Ferrari to odmítá se slovy, že takový motor by musel běžet na volnoběh při 2500-3000 ot/min a musel by být schopen vytáčet se až do 16000 ot/min.
Samotné LaFerrari, které v roce 2013 definovalo novou kategorii automobilů, kombinuje pod svou kapotou hybridní pohonnou jednotku o celkovém výkonu 950 koní.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?