Ve světě hyper-aut se již brzy chystají velké změny. Mercedes-AMG plánuje představit svůj Project One s motor z vozu F1 a Aston Martin chystá exkluzivní model Valkyrie s V12. Jak na to ale bude reagovat Ferrari, jehož nejsilnější model LaFerrari je na trhu již od roku 2013?
Není to tak dlouho, co jsme se od vysokých představitelů Italské automobilky dozvěděli, že příchod nového hyperauta se očekává v příštích třech až pěti letech. S tím se ale nehodlal smířit brazilský umělec a designér Fernando Pastre Fertona, který na serveru behance.net publikoval svou představu nového exkluzivního Ferrari.
Projekt Ferrari LaRossa 2020, jak koncept nazval, vznikl během pouhých 3 dnů. Už na první pohled je patrné, že designér se nechal inspirovat současnými tvary LaFerrari, na které navázal "extrémními a smyslnými liniemi", jak sám dodává. Díky tomu vznikl design, který dokonale navazuje na celou tradici vozů z Maranella.
Co se týče skutečného nástupce, od automobilky jsme se pouze dozvěděli, jaký motor ho pohánět nebude. Ačkoliv Mercedes-AMG po motoru z vozu F1 sáhl, Ferrari to odmítá se slovy, že takový motor by musel běžet na volnoběh při 2500-3000 ot/min a musel by být schopen vytáčet se až do 16000 ot/min.
Samotné LaFerrari, které v roce 2013 definovalo novou kategorii automobilů, kombinuje pod svou kapotou hybridní pohonnou jednotku o celkovém výkonu 950 koní.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?