Ve světě hyper-aut se již brzy chystají velké změny. Mercedes-AMG plánuje představit svůj Project One s motor z vozu F1 a Aston Martin chystá exkluzivní model Valkyrie s V12. Jak na to ale bude reagovat Ferrari, jehož nejsilnější model LaFerrari je na trhu již od roku 2013?
Není to tak dlouho, co jsme se od vysokých představitelů Italské automobilky dozvěděli, že příchod nového hyperauta se očekává v příštích třech až pěti letech. S tím se ale nehodlal smířit brazilský umělec a designér Fernando Pastre Fertona, který na serveru behance.net publikoval svou představu nového exkluzivního Ferrari.
Projekt Ferrari LaRossa 2020, jak koncept nazval, vznikl během pouhých 3 dnů. Už na první pohled je patrné, že designér se nechal inspirovat současnými tvary LaFerrari, na které navázal "extrémními a smyslnými liniemi", jak sám dodává. Díky tomu vznikl design, který dokonale navazuje na celou tradici vozů z Maranella.
Co se týče skutečného nástupce, od automobilky jsme se pouze dozvěděli, jaký motor ho pohánět nebude. Ačkoliv Mercedes-AMG po motoru z vozu F1 sáhl, Ferrari to odmítá se slovy, že takový motor by musel běžet na volnoběh při 2500-3000 ot/min a musel by být schopen vytáčet se až do 16000 ot/min.
Samotné LaFerrari, které v roce 2013 definovalo novou kategorii automobilů, kombinuje pod svou kapotou hybridní pohonnou jednotku o celkovém výkonu 950 koní.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?