Japonskou nabídku modelu Nissan Note tento týden rozšířil další sportovní derivát. Jedná se o provedení Nismo e-Power a současně s tím se jedná o nový vrchol v modelové řady.
Za částku 2,458,080 jenů si bude moci každý Japonec zakoupit nového elektrobenzinového "Nouta", pričemž v základní výbavě je toho vážně hodně. Verze Nismo e-Power se od jiných modelů odlišuje pomocí agresivnějšího předního nárazníku s LED diodami pro denní svícení, širších bočních prahů a velkým zadním difuzorem.
Vše je podpořeno červenými akcenty ve stylu Nismo a jiná je maska chladiče s modrým lemem, což je poznávací znak verze e-Power. V základní výbavě jsou obsažena 16palcová kola ve dvoubarevném laku s pneumatikami Yokohama DNA S.drive.
V kabině Nissanu Nismo e-Power pak posádka pozná, že Note nemusí být jen oholený levný automobil. U nové edice se výrobce odhodlal instalovat tříramenný sportovní volant s kůží Alcantara a v nabídce jsou hned tři typy sportovních sedadel. Potěší i semišové čalounění dveří a hliníkové nášlapy pedálů.
Mnohem důležitější je pohonná soustava, která se skládá ze 109koňového elektromotoru a 79koňového benzinového agregátu. A zatímco elektromotor nabídne točivý moment 254 Nm, benzinový tříválec s objemem 1.2litru ho doplní o dalších 103 Nm. K tomu se divize Nismo postarala o speciálně vyladěný řídicí modul vozidla, což přináší zvýšenou odezvu škrticí klapky. V nabídce je provedení jak s manuálem, tak s automatickou převodovkou CVT.
Novinkou je taktéž rekuperační brzdění, jiné nastavení odpružení a karoserie dostala dodatečné výztuhy. Pro lepší jízdní zážitky byl přepracován účinek elektrického posilovače řízení, jenž má podle slov vedení značky nabídnout zvýšenou citlivost řízení. Bohužel zatím není jasné, zda se tahle nová edice dostane také na evropský trh, škoda by to určitě nebyla.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?