Tento týden jsme vám zde představili naše žhavé dojmy z české prezentace nové Audi Q2. Ta vstoupila na trh s mnoha motorizacemi, pořádnou výbavou ovšem někteří stále nejsou spokojeni. Proč?
Odpověď je jednoduchá, zatím totiž není představena ostřejší verze SQ2, která byla před pár dny přistižena v Německu. Tam probíhají její finálové testy, přičemž dějištěm toho všeho je slavný okruh Nurburgring. Na trh by měla přiostřená Audi Q2 dorazit v roce 2017.
Odkaz na zahraniční fotografie najdete zde, na nich pak najdete možná finální podobu chystané žhavé novinky. Nová Q2 navíc sdílí hodně prvků s modelem A3 a jelikož na trhu je již verze S a RS3, není problém stvořit i jejího menšího sourozence.
Reportáž: Byli jsme u premiéry Audi Q2 v Praze. Kompletní dojmy čtěte zde
Podle vedení Audi by nejvyšší specifikace novinky se jménem RS Q2 mohla stát okolo 45 tisíc eur. Aktuální vrchol nabídky je přitom Audi Q2 Edition # 1 s motorem 2,0 TDI, pohonem všech kol Quattro a sedmirychlostní automatickou převodovkou S tronic.
Hlavní soupeř pro SQ2 bude kupříkladu Mini Countryman JCW, protože například Mercedes-AMG GLA45 4Matic je o něco víc výkonnější a také dražší. Pod kapotou vozu tak čekejme 2litrový turbomotor s výkonem 310 koní a točivým momentem 400 Nm. Ve prospěch solidní dynamiky bude hovořit i nízká váha, která bude okolo 1,3 tuny.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?