BMW chystá zběsilou závodní verzi současné M4. Ta navazuje na úspěch M3 (E92) GT4 a na tratě se postaví už za dva roky.
Na internet unikly nejnovější fotografie z Nürburgringu, kde se testuje lehce maskované BMW M4 GTS. To má však oproti základu více aerodynamických komponent. Mezi ně patří větší pevné zadní křídlo, větší přední spoiler a nižší boční prahy. Nový je také zadní difuzor, který má složitější tvar a pravděpodobně pracuje v kombinaci s podvozkovými prvky pro zvýšení přítlaku. Odkaz na fotografie zde.
Vše je v souladu s předpisy třídy GT4 a ve výsledku bude ostrá M4 GT4 třikrát dražší než běžná verze. Nejrychlejší M4 by si měla ponechat 3litrový twin-turbo motor, přičemž výkon vyroste na 500 koní. Edice GT4 si zachová kapotu a dveře z uhlíkových vláken, nicméně v kabině přibude i závodní klec.
Nová M4 GT4 tak doplní řadu závodních vozů, kam se řadí třeba BMW M6 GT3 či BMW M235i Racing. M4 by se pak měla svými dovednostmi a výkonem pohybovat přesně mezi dvěma výše zmíněnými modely. Ve výsledu by pak bylo zajímavé, kdyby se proti sobě postavil nový bavorák a Porsche Cayman GT4 Clubsport.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?