Do Ženevy dorazila exkluzivní verze současného velkého SUV od Volva. Model XC90 s přízviskem Excellence se přitom podstatně liší od obyčejných verzí.
Téměř před rokem jsme mohli poprvé spatřit novou generaci XC90 ve verzi Excellence. Její premiéra se uskutečnila v Šanghaji na tamní automobilové výstavě a nyní se konečně vůz ukázal i v Evropě
Švédská automobilka říká, že se jedná o „nejluxusnější vůz od společnosti Volvo za celou jeho historii.“ S uvedením do prodeje počítejme letos na jaře. Již tak dobře vypadající XC90 nabídne ve verzi Excellence prostor pro čtyři cestující. Ty sedí v samostatných rozměrných křeslech.
Ta jsou vyhřívaná, odvětrávaná a nabídnou masážní funkci. Aby byl zajištěn co nejlepší komfort pro cestující vzadu, vozidlo rovněž nabízí větší prostor pro nohy, skládací stoly, křišťálové poháry a lednici.
Kromě toho celá kabina využívá lepší zvukovou izolaci, k čemuž vůz dostal i pneumatiky Pirelli s funkcí potlačení šumu. Komu by to nestačilo, tak může využít i 19reproduktorový audiosystém Bowers & Wilkins.
Pod kapotou pracuje 2,0litrový čtyřválec a elektromotor, což dohromady dává 410 koňských sil. Tahle kombinace je známá z verze T8, takže znalci modelů Volvo mají jistě jasno, že motor nabídne osmistupňový automat a točivý moment 400 Nm.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.