Automobilka Artega vznikla již v roce 2006 a o rok později šokovala svět s úžasným sporťákem Artega GT. Poté se ale automobilka začala orientovat hlavně na elektromobily. Bohužel v těchto letech svět nijak po sportovních vozech poháněných elektřinou netoužil a tak v roce 2012 Artega zbankrotovala.
Na letošním 66. ročníku autosalone ve Frankfurtu se ovšem Artega vrátila ze záhrobí a to ve velkém stylu. Představuje totiž zcela nový dvoumístný sporťák poháněný čistě elektřinou s názvem Scalo.
Scalo je poháněno elektromotorem s výkonem 400 koní. Ten lze po zmáčknutí speciálního tlačítka na deset vteřin navýšit až na 523 koní.
Díky tomuto výkonu zrychluje Scalo z 0 na 100 km/h za 3,6 vteřiny a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Při plném dobití baterií má vůz být schopen ujet až 400 km.
Nebude se ale jednat o žádný masově vyráběný vůz. Světlo světa má spatřit jen a pouze 12 vyrobených kusů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?