Automobilka Artega vznikla již v roce 2006 a o rok později šokovala svět s úžasným sporťákem Artega GT. Poté se ale automobilka začala orientovat hlavně na elektromobily. Bohužel v těchto letech svět nijak po sportovních vozech poháněných elektřinou netoužil a tak v roce 2012 Artega zbankrotovala.
Na letošním 66. ročníku autosalone ve Frankfurtu se ovšem Artega vrátila ze záhrobí a to ve velkém stylu. Představuje totiž zcela nový dvoumístný sporťák poháněný čistě elektřinou s názvem Scalo.
Scalo je poháněno elektromotorem s výkonem 400 koní. Ten lze po zmáčknutí speciálního tlačítka na deset vteřin navýšit až na 523 koní.
Díky tomuto výkonu zrychluje Scalo z 0 na 100 km/h za 3,6 vteřiny a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Při plném dobití baterií má vůz být schopen ujet až 400 km.
Nebude se ale jednat o žádný masově vyráběný vůz. Světlo světa má spatřit jen a pouze 12 vyrobených kusů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.