Automobilka Artega vznikla již v roce 2006 a o rok později šokovala svět s úžasným sporťákem Artega GT. Poté se ale automobilka začala orientovat hlavně na elektromobily. Bohužel v těchto letech svět nijak po sportovních vozech poháněných elektřinou netoužil a tak v roce 2012 Artega zbankrotovala.
Na letošním 66. ročníku autosalone ve Frankfurtu se ovšem Artega vrátila ze záhrobí a to ve velkém stylu. Představuje totiž zcela nový dvoumístný sporťák poháněný čistě elektřinou s názvem Scalo.
Scalo je poháněno elektromotorem s výkonem 400 koní. Ten lze po zmáčknutí speciálního tlačítka na deset vteřin navýšit až na 523 koní.
Díky tomuto výkonu zrychluje Scalo z 0 na 100 km/h za 3,6 vteřiny a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Při plném dobití baterií má vůz být schopen ujet až 400 km.
Nebude se ale jednat o žádný masově vyráběný vůz. Světlo světa má spatřit jen a pouze 12 vyrobených kusů.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?