Ještě před Frankfurtským autosalonem jsme se posadili do nové Astry. Vypadá úchvatně, nabízí hodně prostoru, moderní technologie a celkově dospěla. Jak zvládne hrát extraligu kompaktních hatchbacků?
Nová Astra se oficiálně představí až 15. Září ve Frankfurtu. My jsme si však mohli novou Astru prohlédnout a prolézt už teď s poměrně velikým předstihem. Prodej nové Astry s označením K začíná den v zahájení výstavy ve Frankfurtu, nicméně první zákazníci se k ní dostanou až v listopadu.
Nová Astra působí daleko sportovnějším a elegantnějším dojmem. Působivý tvar čelní masky se zajímavou grafikou světlometů vštípilo Astře výrazně dynamičtější výraz. Pěkné prolisy, linky a detaily dotváří komplexní celek. Svým designem nebude oslňovat, ale také nebude trnem v oku konzervativnějších zákazníků.Navzdory menším rozměrům, nepoznáte rozdíl oproti předchozí generaci. A už vůbec ne uvnitř. Spousta prostoru v příčném i podélném směru. Pohodlně jsem se posadil sám za sebe a ještě mi před koleny na zadní sedačce zbýval pěkný kus místa.
Intuitivně rozmístěné ovladače, skvělá ergonomie, kvalitní materiály i zpracování. Opel si dal záležet a je to výrazně znát. Místo změti tlačítek je na středové konzoli velký dotykový displej s několika ovladači a samostatně odděleným panelem klimatizace.
Nová generace se nenese jen v duchu nového vzhledu a interiéru. Už jak jsme avizovali dříve, Astra prošla rozsáhlou úsporou hmotnosti. Uspořilo se minimálně 120 kg, ale také až 200 kg. Z prvního kontaktu jsem šetření na hmotnosti příliš nepociťoval (jen v oblasti sedaček, která jsou rozměrově menší). Vše se odrazí na jízdních vlastnostech, dynamických výkonech a samozřejmě na spotřebě.
Základním agregátem je nový litrový tříválec Ecotec DI Turbo s výkonem 105 koní (77 kW) a točivým momentem 170 Nm, motor bude spojen s pětistupňovým manuálem. V nabídce se objeví známá 1,4 Turbo s výkony 125 a 150 koní a také přeplňovaná 1,6 s výkonem 200 koní.
Diesel bude naopak jen jeden a to 1,6 CDTI s třemi výkonovými variantami. První má výkon 95 koní, druhá 110 koní a nejsilnější 136 koní. Předpokládáme, že dorazí i silnější agregát, někdy na přelomu roku 2015 a 2016.
Z technologických novinek vypíchnu LED světla Matrix, připojení mobilního telefonu přes Apple CarPlay a Android Auto. V nabídce nechybí ani hlídání slepého úhlu nebo adaptivní tempomat.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?