Ještě před Frankfurtským autosalonem jsme se posadili do nové Astry. Vypadá úchvatně, nabízí hodně prostoru, moderní technologie a celkově dospěla. Jak zvládne hrát extraligu kompaktních hatchbacků?
Nová Astra se oficiálně představí až 15. Září ve Frankfurtu. My jsme si však mohli novou Astru prohlédnout a prolézt už teď s poměrně velikým předstihem. Prodej nové Astry s označením K začíná den v zahájení výstavy ve Frankfurtu, nicméně první zákazníci se k ní dostanou až v listopadu.
Nová Astra působí daleko sportovnějším a elegantnějším dojmem. Působivý tvar čelní masky se zajímavou grafikou světlometů vštípilo Astře výrazně dynamičtější výraz. Pěkné prolisy, linky a detaily dotváří komplexní celek. Svým designem nebude oslňovat, ale také nebude trnem v oku konzervativnějších zákazníků.Navzdory menším rozměrům, nepoznáte rozdíl oproti předchozí generaci. A už vůbec ne uvnitř. Spousta prostoru v příčném i podélném směru. Pohodlně jsem se posadil sám za sebe a ještě mi před koleny na zadní sedačce zbýval pěkný kus místa.
Intuitivně rozmístěné ovladače, skvělá ergonomie, kvalitní materiály i zpracování. Opel si dal záležet a je to výrazně znát. Místo změti tlačítek je na středové konzoli velký dotykový displej s několika ovladači a samostatně odděleným panelem klimatizace.
Nová generace se nenese jen v duchu nového vzhledu a interiéru. Už jak jsme avizovali dříve, Astra prošla rozsáhlou úsporou hmotnosti. Uspořilo se minimálně 120 kg, ale také až 200 kg. Z prvního kontaktu jsem šetření na hmotnosti příliš nepociťoval (jen v oblasti sedaček, která jsou rozměrově menší). Vše se odrazí na jízdních vlastnostech, dynamických výkonech a samozřejmě na spotřebě.
Základním agregátem je nový litrový tříválec Ecotec DI Turbo s výkonem 105 koní (77 kW) a točivým momentem 170 Nm, motor bude spojen s pětistupňovým manuálem. V nabídce se objeví známá 1,4 Turbo s výkony 125 a 150 koní a také přeplňovaná 1,6 s výkonem 200 koní.
Diesel bude naopak jen jeden a to 1,6 CDTI s třemi výkonovými variantami. První má výkon 95 koní, druhá 110 koní a nejsilnější 136 koní. Předpokládáme, že dorazí i silnější agregát, někdy na přelomu roku 2015 a 2016.
Z technologických novinek vypíchnu LED světla Matrix, připojení mobilního telefonu přes Apple CarPlay a Android Auto. V nabídce nechybí ani hlídání slepého úhlu nebo adaptivní tempomat.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.