Ještě před Frankfurtským autosalonem jsme se posadili do nové Astry. Vypadá úchvatně, nabízí hodně prostoru, moderní technologie a celkově dospěla. Jak zvládne hrát extraligu kompaktních hatchbacků?
Nová Astra se oficiálně představí až 15. Září ve Frankfurtu. My jsme si však mohli novou Astru prohlédnout a prolézt už teď s poměrně velikým předstihem. Prodej nové Astry s označením K začíná den v zahájení výstavy ve Frankfurtu, nicméně první zákazníci se k ní dostanou až v listopadu.
Nová Astra působí daleko sportovnějším a elegantnějším dojmem. Působivý tvar čelní masky se zajímavou grafikou světlometů vštípilo Astře výrazně dynamičtější výraz. Pěkné prolisy, linky a detaily dotváří komplexní celek. Svým designem nebude oslňovat, ale také nebude trnem v oku konzervativnějších zákazníků.Navzdory menším rozměrům, nepoznáte rozdíl oproti předchozí generaci. A už vůbec ne uvnitř. Spousta prostoru v příčném i podélném směru. Pohodlně jsem se posadil sám za sebe a ještě mi před koleny na zadní sedačce zbýval pěkný kus místa.
Intuitivně rozmístěné ovladače, skvělá ergonomie, kvalitní materiály i zpracování. Opel si dal záležet a je to výrazně znát. Místo změti tlačítek je na středové konzoli velký dotykový displej s několika ovladači a samostatně odděleným panelem klimatizace.
Nová generace se nenese jen v duchu nového vzhledu a interiéru. Už jak jsme avizovali dříve, Astra prošla rozsáhlou úsporou hmotnosti. Uspořilo se minimálně 120 kg, ale také až 200 kg. Z prvního kontaktu jsem šetření na hmotnosti příliš nepociťoval (jen v oblasti sedaček, která jsou rozměrově menší). Vše se odrazí na jízdních vlastnostech, dynamických výkonech a samozřejmě na spotřebě.
Základním agregátem je nový litrový tříválec Ecotec DI Turbo s výkonem 105 koní (77 kW) a točivým momentem 170 Nm, motor bude spojen s pětistupňovým manuálem. V nabídce se objeví známá 1,4 Turbo s výkony 125 a 150 koní a také přeplňovaná 1,6 s výkonem 200 koní.
Diesel bude naopak jen jeden a to 1,6 CDTI s třemi výkonovými variantami. První má výkon 95 koní, druhá 110 koní a nejsilnější 136 koní. Předpokládáme, že dorazí i silnější agregát, někdy na přelomu roku 2015 a 2016.
Z technologických novinek vypíchnu LED světla Matrix, připojení mobilního telefonu přes Apple CarPlay a Android Auto. V nabídce nechybí ani hlídání slepého úhlu nebo adaptivní tempomat.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.