Ruská automobilka Lada, to už není jen všem starý známý „žigulík“. Automobilka se postupem času značně vypracovala a dnes se jedná o plnohodnotného hráče na poli automobilového průmyslu.
V loňském roce byla automobilkou představen koncept sedanu – Vesta. Nyní automobilka představuje i verzi Vesta Cross. Čili vyvýšenou verzi kombíku Vesty.
Tento koncept stojí na základu platformy Lada B, které byla vyvinuta díky spolupráci s aliancí Renault-Nissan.
Sedanové verze Vesty bychom se mohli dočkat v sériové verzi ještě v průběhu letošního roku. Příští rok se objeví verze combi. O příchodu verze Cross ovšem automobilka doposud neinformovala.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?