Supersport Vulcano možná nepatří mezi ty nejznámější, ale rozhodně patří mezi ty nadmíru zajímavé. Své premiéry se tento titanový pekelník dočká již na Pebble Beach. My si zatím můžeme prohlédnout teaser k tomuto supersportu.
Na šanghajském autosalonu v roce 2013 jsme byli svědky představení pekelného supersportu s ještě pekelnějším názvem – Vulcano. To vzniklo pod hlavičkou italské designerské společnosti Icona. Ta slibovala hybridní pohonné ústrojí, jehož základem bylo ohromující dvanáctiválcové véčko s výkonem 900 koní. To měl na starosti samotný Claudio Lombardi, který vedl stavbu motorů pro rallyové vozy Lancia, pro stáj Ferrari F1 nebo pro závodní motocykly Aprilia.
Maximální rychlost měla přesahovat hodnotu350 km/h a zrychlení z 0 na 200 km/h mělo být otázkou méně než deseti vteřin.
O Vulcanu se nějaký čas nemluvilo, ale jak se zdá, je zpět. Na tradiční automobilové výstavě v Pebble Beach by se mělo představit v plné síle. Nebude se již jednat o jen tak obyčejný supersport. Ponese totiž označení Vulcano Titanium. To již napovídá, že vůz bude využívat značné množství součástí z titanu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?