Supersport Vulcano možná nepatří mezi ty nejznámější, ale rozhodně patří mezi ty nadmíru zajímavé. Své premiéry se tento titanový pekelník dočká již na Pebble Beach. My si zatím můžeme prohlédnout teaser k tomuto supersportu.
Na šanghajském autosalonu v roce 2013 jsme byli svědky představení pekelného supersportu s ještě pekelnějším názvem – Vulcano. To vzniklo pod hlavičkou italské designerské společnosti Icona. Ta slibovala hybridní pohonné ústrojí, jehož základem bylo ohromující dvanáctiválcové véčko s výkonem 900 koní. To měl na starosti samotný Claudio Lombardi, který vedl stavbu motorů pro rallyové vozy Lancia, pro stáj Ferrari F1 nebo pro závodní motocykly Aprilia.
Maximální rychlost měla přesahovat hodnotu350 km/h a zrychlení z 0 na 200 km/h mělo být otázkou méně než deseti vteřin.
O Vulcanu se nějaký čas nemluvilo, ale jak se zdá, je zpět. Na tradiční automobilové výstavě v Pebble Beach by se mělo představit v plné síle. Nebude se již jednat o jen tak obyčejný supersport. Ponese totiž označení Vulcano Titanium. To již napovídá, že vůz bude využívat značné množství součástí z titanu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?