Supersport Vulcano možná nepatří mezi ty nejznámější, ale rozhodně patří mezi ty nadmíru zajímavé. Své premiéry se tento titanový pekelník dočká již na Pebble Beach. My si zatím můžeme prohlédnout teaser k tomuto supersportu.
Na šanghajském autosalonu v roce 2013 jsme byli svědky představení pekelného supersportu s ještě pekelnějším názvem – Vulcano. To vzniklo pod hlavičkou italské designerské společnosti Icona. Ta slibovala hybridní pohonné ústrojí, jehož základem bylo ohromující dvanáctiválcové véčko s výkonem 900 koní. To měl na starosti samotný Claudio Lombardi, který vedl stavbu motorů pro rallyové vozy Lancia, pro stáj Ferrari F1 nebo pro závodní motocykly Aprilia.
Maximální rychlost měla přesahovat hodnotu350 km/h a zrychlení z 0 na 200 km/h mělo být otázkou méně než deseti vteřin.
O Vulcanu se nějaký čas nemluvilo, ale jak se zdá, je zpět. Na tradiční automobilové výstavě v Pebble Beach by se mělo představit v plné síle. Nebude se již jednat o jen tak obyčejný supersport. Ponese totiž označení Vulcano Titanium. To již napovídá, že vůz bude využívat značné množství součástí z titanu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?