Automobilka Tesla by ráda zvýšila své prodeje. Toho se pokouší dosáhnout přivedením na trh svého prvního SUV. To mělo být k dispozici na začátku letošního roku, ale zdá se, že se tohoto modelu dočkáme již v září.
Americká automobilka Tesla nedávno vydala nové tiskové prohlášení. V něm shrnuje své ztráty a zisky z měsíců minulých a očekávání pro měsíce budoucí. To co nás na této zprávě zaujalo, je něco jiného, než ekonomická síla podniku.
Tesla i její generální ředitel Elon Musko totiž potvrdili, že dlouho očekávané SUV, které by mělo výrazně znásobit prodeje Tesly, dorazí již v letošním roce a ne na začátku roku příštího, jak bylo původně avizováno.
Konkrétně bychom se Modelu X mohli dočkat již v září letošního roku. Bohužel zatím nebyla vydána žádná technická specifika Modelu X. Kolují ale fámy, že nejlevnější varianta vozu bude vybavena elektromotorem s výkonem 380 koní a naopak nejvýkonnější varianta by měla dosahovat výkonu až 691 koní.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.