Před několika dny jsme vám přinesli článek, který se týkal záměrů značky Alpine, představit na letošním závodě 24 Le Mans novinku, k oslavě 60. výročí založení značky. To se nyní stalo skutečností.
Včera (13. 6.) byl oficiálně představen dvousedadlový sportovní vůz s motorem uprostřed.
Na jeho designu jsou jasně patrné „retro prvky“, které nepřímo odkazují na předchozí sportovní automobily s označením Apline.
Bohužel nebyla uvolněna žádná technická specifikace a jediné co tak víme je, že cena vozu bude atakovat stejnou cenovou hladinu, ve které se pohybují vozy Alfa Romeo 4C, Porsche Cayman a Lotus Elise.
Dobrou zprávou je, že dle prohlášení výrobce je vůz takřka připraven k sériové výrobě. Produkčního vozu bychom se tak mohli dočkat již na podzim nebo v závěru letošního roku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.