Čínsko-Izraelský crossover brzy zamíří na Evropský trh. Luxus styl i praktičnost, to chce za rozumné peníze nabídnout jako alternativu k současným crossoverům.
Qoros před nedávnem oficiálně představil další model z jeho nabídky. Je jím crossover s trochu delším a netypickým názvem 3 City SUV. Jedná se však o logické označení, číslice tři odkazuje na hatchback Qoros 3, z kterého crossover vychází, City jasně dává najevo, kde bude jeho teritorium a navíc nabízí možnost příchodu offroadovější verze a SUV poukazuje na výbavu a míru luxusu, kterou známe z velkých SUV.
To, že tento crossover vychází z brášky Qoros 3, je při pohledu na vzhled vozu jasné. Oproti „civilnímu“ hatchbacku dostal navíc plasty kolem celé karoserie, několik částí se stříbrným dekorem a trochu vyšší světlou výšku.
Prodávat se začne nejdříve v Číně, kde budou k dispozici dva motory. Základní atmosférická 1,6 s výkonem 93 kW (126 koní) a silnější přeplňovaná šestnáctistovka s výkonem 115 kW (156 koní). Na pohon všech kol zapomeňte, tohle je přeci City SUV, tedy předokolka. Motor je standardně dodávaný s šestistupňovou manuální skříní, na přání můžete mít i dvouspojkovou automatickou převodovku.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?