S blížícím se autosalonem v Paříži se k nám dostávají zprávy o novinkách, které s sebou automobilky přivezou. Nový S-MAX stále pojme sedm lidí a velikostí odpovídá svému předchůdci. Vybavením a designem je ovšem mnohem dál.
Patrných změn si můžeme všimnout již ve vzhledu automobilu. Styling exteriéru následuje styl, který započal již u modelů Fiesta a Focus.
V interiéru nás budou zajímat hlavně technologické novinky. Ford se rozhodl S-MAX posunout výš, a proto nás může potěšit například elektronicky stavitelné řízení, nebo automaticky sklopitelná druhá a třetí řada sedadel. Možností bude také vybavit si vůz vyhřívanými masážními sedačkami. Další vychytávkou je otevírání dveří kufru pouhým mávnutím nohy pod zadním nárazníkem.
Nový S-MAX bude i bezpečnější než původní model. Zaprvé se o to postarají boční airbagy u druhé řady sedadel. Dále bude řidiči pomáhat parkovací asistent, který bude schopen zaparkovat jak v podélných tak kolmých parkovacích místech. Vůz bude možné si vybavit systémem pro hlídání pruhů a mrtvého úhlu.
O jízdní vlastnosti se bude starat podvozek z příštího Fordu Mondeo a novinka adaptivního řízení. Systém adaptivního řízení přizpůsobí natočení kol aktuální rychlosti vozu. To usnadňuje manévrování při nižších rychlostech, např. při parkování. Poprvé se u S-MAX objeví pohon všech kol.
Podle dosavadních informací bude u nového S-MAX výběr ze tří motorů 2.0 TDCi. První o výkonu 88 kW (s šestirychlostním manuálem), a další dva o výkonech 110 kW a 132 kW (s výběrem mezi šestirychlostním manuálem a dvouspojkové převodovky). Na výběr budou také dva motory EcoBoost – 1.5 litrový s výkonem 118 kW a dvoulitr se sílou 177 kW.
Cena by se mohla pohybovat kolem 1 milionu korun. Na další detaily si musíme počkat na začátek října, kdy bude nový S-MAX představen v Paříži.
Zdroj: autoexpress.co.uk
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?