BMW pokračuje v rozšiřování nabídky. Nyní představuje nejmenší kabriolet, který se začne prodávat v únoru a svou premiéru si odbude na pařížském autosalonu.
BMW 2 Cabrio přímo navazuje na BMW 1 Cabrio, které patřilo mezi úspěšné modely automobilky. O Otevřenou verzi malého BMW měli zájem zákazníci po celé Evropě. Nová generace celkově narostla. Délka se zvětšila o 72 mm, šířka o 26 mm, rozvor o 30 mm a rozchod. Změny by měly přispět k lepším jízdním vlastnostem a to především k lepší ovladatelnosti.
BMW se věnovalo také zvýšení torzní tuhosti. Díky inovacím, novým materiálům a technickým řešením je torzní tuhost o 20% vyšší, než u předchůdce. Opět bude nabízen jen s plátěnou střechou, která se složí do zavazadlového prostoru za 20 sekund a to do rychlosti 50 km/h.
Zavazadlový prostor přitom nabídne základních 335 litrů objemu. Pokud stáhnete střechu, k dispozici bude dostatečných 280 litrů. Samozřejmě je k dispozici nárůst prostoru při sklopení zadních sedadel.
Nabídka motorů čítá čtyři agregáty. Jeden vznětový, tím bude dvoulitr s výkonem 140 kW. A tři zážehové. Dvoulitrový čtyřválec s výkonem 135 kW a 180 kW. Nejsilnějším v nabídce bude třílitrový šestiválec s výkonem 240 kW. A ponese označení M235i.
Standardně budou spojeny s šestistupňovým manuálem. Za příplatek bude k dispozici nejmodernější osmistupňový automat s možností sekvenčního řazení pádly pod volantem.
Zdroj: BMW
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?