BMW pokračuje v rozšiřování nabídky. Nyní představuje nejmenší kabriolet, který se začne prodávat v únoru a svou premiéru si odbude na pařížském autosalonu.
BMW 2 Cabrio přímo navazuje na BMW 1 Cabrio, které patřilo mezi úspěšné modely automobilky. O Otevřenou verzi malého BMW měli zájem zákazníci po celé Evropě. Nová generace celkově narostla. Délka se zvětšila o 72 mm, šířka o 26 mm, rozvor o 30 mm a rozchod. Změny by měly přispět k lepším jízdním vlastnostem a to především k lepší ovladatelnosti.
BMW se věnovalo také zvýšení torzní tuhosti. Díky inovacím, novým materiálům a technickým řešením je torzní tuhost o 20% vyšší, než u předchůdce. Opět bude nabízen jen s plátěnou střechou, která se složí do zavazadlového prostoru za 20 sekund a to do rychlosti 50 km/h.
Zavazadlový prostor přitom nabídne základních 335 litrů objemu. Pokud stáhnete střechu, k dispozici bude dostatečných 280 litrů. Samozřejmě je k dispozici nárůst prostoru při sklopení zadních sedadel.
Nabídka motorů čítá čtyři agregáty. Jeden vznětový, tím bude dvoulitr s výkonem 140 kW. A tři zážehové. Dvoulitrový čtyřválec s výkonem 135 kW a 180 kW. Nejsilnějším v nabídce bude třílitrový šestiválec s výkonem 240 kW. A ponese označení M235i.
Standardně budou spojeny s šestistupňovým manuálem. Za příplatek bude k dispozici nejmodernější osmistupňový automat s možností sekvenčního řazení pádly pod volantem.
Zdroj: BMW
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?