Německá novinka Audi TT je k mání jen na domácím trhu. Kromě Němců se v novém „tétéčku“ vozí už jen Jan Kraus v úvodu své talkshow, kdy se s ním ale provezeme i my ostatní a co vlastně nové TT nabízí?
O nové generaci Audi TT nás začala automobilka informovat již na začátku tohoto roku. První seznámení proběhlo v lednu, kdy byla představena palubní deska. Exteriér nám ukázala těsně před samotnou premiérou v Ženevě.
Teď známe i ceny a přesné specifikace, které jsou k mání v Německu. Audi TT se tam prodává za cenu pod milionem korun. Za v přepočtu 962 000 korun, se prodává benzinová verze, o necelých 25 tisíc dráž vás vyjde dvoulitrové TDI, se stejným výkonem jako nová Octavia RS TDI.
Právě 2,0 TDI s výkonem 184 koní a 380 N.m. točivého momentu bude patřit k nejoblíbenějším verzím. Kombinuje totiž skvělou dynamiku a nízkou spotřebu. Z 0 na 100 km/h vystřelí za 7,1 sekund a přitom by měla spálit maximálně 4,2 litru na 100 km. Ti, kteří mají rádi automaty, se budou muset podívat po jiné motorizaci. Dvoulitrový diesel je totiž spojen pouze s manuální šestistupňovou převodovkou.
Pokud máte v oblibě raději benzinové agregáty, můžete vybírat ze škály dvoulitrů s výkony od 230 koní až 310 koní v případě verze TTS, která s čtyřválcovým dvoulitrem bude prozatím nejsilnější verzí v nabídce „rodiny“ TT. S tímto ostrým kupé zrychlíte na 100 km/h za 4,6 sekund. Přitom by jste neměli jezdit za více, než 7,3 litru na 100 km. V tomto případě však počítejte s trochu vyšší cenovkou. Za hranicemi je TTS k mání od 1 350 000 korun, první „tétéeska“ dorazí k německým zákazníkům na podzim. To by už měl být znám i oficiální český ceník společně s datem, kdy první Audi TT dorazí k zákazníkům.
Zdroj: Audi
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?