Německá novinka Audi TT je k mání jen na domácím trhu. Kromě Němců se v novém „tétéčku“ vozí už jen Jan Kraus v úvodu své talkshow, kdy se s ním ale provezeme i my ostatní a co vlastně nové TT nabízí?
O nové generaci Audi TT nás začala automobilka informovat již na začátku tohoto roku. První seznámení proběhlo v lednu, kdy byla představena palubní deska. Exteriér nám ukázala těsně před samotnou premiérou v Ženevě.
Teď známe i ceny a přesné specifikace, které jsou k mání v Německu. Audi TT se tam prodává za cenu pod milionem korun. Za v přepočtu 962 000 korun, se prodává benzinová verze, o necelých 25 tisíc dráž vás vyjde dvoulitrové TDI, se stejným výkonem jako nová Octavia RS TDI.
Právě 2,0 TDI s výkonem 184 koní a 380 N.m. točivého momentu bude patřit k nejoblíbenějším verzím. Kombinuje totiž skvělou dynamiku a nízkou spotřebu. Z 0 na 100 km/h vystřelí za 7,1 sekund a přitom by měla spálit maximálně 4,2 litru na 100 km. Ti, kteří mají rádi automaty, se budou muset podívat po jiné motorizaci. Dvoulitrový diesel je totiž spojen pouze s manuální šestistupňovou převodovkou.
Pokud máte v oblibě raději benzinové agregáty, můžete vybírat ze škály dvoulitrů s výkony od 230 koní až 310 koní v případě verze TTS, která s čtyřválcovým dvoulitrem bude prozatím nejsilnější verzí v nabídce „rodiny“ TT. S tímto ostrým kupé zrychlíte na 100 km/h za 4,6 sekund. Přitom by jste neměli jezdit za více, než 7,3 litru na 100 km. V tomto případě však počítejte s trochu vyšší cenovkou. Za hranicemi je TTS k mání od 1 350 000 korun, první „tétéeska“ dorazí k německým zákazníkům na podzim. To by už měl být znám i oficiální český ceník společně s datem, kdy první Audi TT dorazí k zákazníkům.
Zdroj: Audi
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.