Německá novinka Audi TT je k mání jen na domácím trhu. Kromě Němců se v novém „tétéčku“ vozí už jen Jan Kraus v úvodu své talkshow, kdy se s ním ale provezeme i my ostatní a co vlastně nové TT nabízí?
O nové generaci Audi TT nás začala automobilka informovat již na začátku tohoto roku. První seznámení proběhlo v lednu, kdy byla představena palubní deska. Exteriér nám ukázala těsně před samotnou premiérou v Ženevě.
Teď známe i ceny a přesné specifikace, které jsou k mání v Německu. Audi TT se tam prodává za cenu pod milionem korun. Za v přepočtu 962 000 korun, se prodává benzinová verze, o necelých 25 tisíc dráž vás vyjde dvoulitrové TDI, se stejným výkonem jako nová Octavia RS TDI.
Právě 2,0 TDI s výkonem 184 koní a 380 N.m. točivého momentu bude patřit k nejoblíbenějším verzím. Kombinuje totiž skvělou dynamiku a nízkou spotřebu. Z 0 na 100 km/h vystřelí za 7,1 sekund a přitom by měla spálit maximálně 4,2 litru na 100 km. Ti, kteří mají rádi automaty, se budou muset podívat po jiné motorizaci. Dvoulitrový diesel je totiž spojen pouze s manuální šestistupňovou převodovkou.
Pokud máte v oblibě raději benzinové agregáty, můžete vybírat ze škály dvoulitrů s výkony od 230 koní až 310 koní v případě verze TTS, která s čtyřválcovým dvoulitrem bude prozatím nejsilnější verzí v nabídce „rodiny“ TT. S tímto ostrým kupé zrychlíte na 100 km/h za 4,6 sekund. Přitom by jste neměli jezdit za více, než 7,3 litru na 100 km. V tomto případě však počítejte s trochu vyšší cenovkou. Za hranicemi je TTS k mání od 1 350 000 korun, první „tétéeska“ dorazí k německým zákazníkům na podzim. To by už měl být znám i oficiální český ceník společně s datem, kdy první Audi TT dorazí k zákazníkům.
Zdroj: Audi
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.