Německá novinka Audi TT je k mání jen na domácím trhu. Kromě Němců se v novém „tétéčku“ vozí už jen Jan Kraus v úvodu své talkshow, kdy se s ním ale provezeme i my ostatní a co vlastně nové TT nabízí?
O nové generaci Audi TT nás začala automobilka informovat již na začátku tohoto roku. První seznámení proběhlo v lednu, kdy byla představena palubní deska. Exteriér nám ukázala těsně před samotnou premiérou v Ženevě.
Teď známe i ceny a přesné specifikace, které jsou k mání v Německu. Audi TT se tam prodává za cenu pod milionem korun. Za v přepočtu 962 000 korun, se prodává benzinová verze, o necelých 25 tisíc dráž vás vyjde dvoulitrové TDI, se stejným výkonem jako nová Octavia RS TDI.
Právě 2,0 TDI s výkonem 184 koní a 380 N.m. točivého momentu bude patřit k nejoblíbenějším verzím. Kombinuje totiž skvělou dynamiku a nízkou spotřebu. Z 0 na 100 km/h vystřelí za 7,1 sekund a přitom by měla spálit maximálně 4,2 litru na 100 km. Ti, kteří mají rádi automaty, se budou muset podívat po jiné motorizaci. Dvoulitrový diesel je totiž spojen pouze s manuální šestistupňovou převodovkou.
Pokud máte v oblibě raději benzinové agregáty, můžete vybírat ze škály dvoulitrů s výkony od 230 koní až 310 koní v případě verze TTS, která s čtyřválcovým dvoulitrem bude prozatím nejsilnější verzí v nabídce „rodiny“ TT. S tímto ostrým kupé zrychlíte na 100 km/h za 4,6 sekund. Přitom by jste neměli jezdit za více, než 7,3 litru na 100 km. V tomto případě však počítejte s trochu vyšší cenovkou. Za hranicemi je TTS k mání od 1 350 000 korun, první „tétéeska“ dorazí k německým zákazníkům na podzim. To by už měl být znám i oficiální český ceník společně s datem, kdy první Audi TT dorazí k zákazníkům.
Zdroj: Audi
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.